ایجاد بلاگ در وبسایت بهترین راهکاربرای سئو وبهینه سازی سایت

ایجاد بلاگ در وبسایت بهترین راهکاربرای سئو و بهینه سازی سایت

بلاگ در وبسایت بهترین راهکار سئو

بلاگ در وب سایت، یک نقطه مرکزی است که مخاطبین را به شکل انسانی هدف می گیرد و هدف آن ایجاد سیگنال هایی در رسیدن به اهداف سئو و بهینه سازی سایت می باشد.
یکی از اشتباهاتی که هنوز در بسیاری از وب سایت های شرکتی دیده می شود، نوشتن پست هایی است که در آن کمتر توجه به ایجاد تعهد نسبت به مشتری دیده می شود. این باعث می شود محتوای بوجود آمده کمتر به اشتراک گذاشته شود. چنین پست هایی هیچ وقت نمی توانند باعث بوجود آمدن بک لینک شوند، چه برسد به رشد ویروسی آن در پهنای وسیع اینترنت!)

هدف شما از یک وب سایت چیست؟

یکی از اولین چیزهایی که شما باید در نظر داشته باشید، این است که شما به چه چیزی می خواهید برسید و هدف شما چیست؟ جواب شما به سوال های زیر نشان دهنده مرحله ای مهم در راه اندازی بلاگ محسوب می شوند.

مشکل مدیریت شهرت در فضای مجازی یا فیزیکی است، یعنی نظرات منفی در مورد برند شما در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر (SERP) شما را دچار مشکل خواهد کرد؟
شما می خواهید لینک سازی عمیقی در صفحات خاصی از وب سایت تان ایجاد کنید؟
شما می خواهید بلاگی غیر از برند خود، داشته باشید و یا بلاگی بسازید که بدون نگاه متعصب به برند شما وظیفه یک بلاگ را ادا کند ؟
شما می خوهید محتوای عمیق و کاربردی تولید کنید؟

راه اندازی بلاگ

وقتی شما اهداف خود را مشخص کردید، در مرحله بعد بایستی محل قرار گرفتن بلاگ را مشخص کنید. آیا شما باید از ساب دایرکتوری استفاده کنید یا از یک ساب دومین، یا از دامنه ای کاملاً جداگانه استفاده کنید. آیا باید از یک بلاگر استفاده کنید یا وردپرس؟ بیایید با هم یک بررسی به کلیه نیاز ها داشته باشیم.

بلاگ در ساب دایرکتوری

من اکثر اوقات به مشتریان پیشنهاد می کنم از چنین بلاگی استفاده کنند. به نظر من ( البته متخصصین سئو نظرات بسیار متفاوتی دارند) اضافه کردن محتوای تازه به دومین روت کاری بسیار خوب است. راه اندازی یک RSS فید از جدیدترین پست های بلاگ در صفحه اصلی وب سایت کاری بسیار مورد پسند خواهد بود.

باور دارم که ایجاد محتوا از طریق وب سایت کار بسیار خوبی است، زیرا می توانید بک لینک های عمیقی بدست آورده و در پروفایل لینک های خود تعادل ایجاد کنید. البته هر چه محتوا مرتبط تر با فعالیت برند بهتر!

فواید وجود بلاگ در ساب دایرکتوری:

توانایی اضافه کردن محتوای تازه به دامنه اصلی و ریشه ای وب سایت
توانایی اضافه کردن بک لینک های طبیعی ( از وب سایت های دیگر)
بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایجاد رابطه مثبت با دامنه اصلی

ضررها

لیست سازی اضافی از برند در موتورهای جستجوگر امکان پذیر نیست، بنابراین توانایی مناسبی در مدیریت برند شما نخواهد داشت.
قابلیت دریافت لینک از “وب سایت/ساب دومین دیگر” وجود ندارد.

بلاگ در یک ساب دومین

به این مثال عالی در رابطه با فواید استفاده از بلاگ در ساب دومین توجه کنید.
بسیاری از افراد در مدیریت شهرت به مشکل بر می خورند. برای مثال شاید کسی یک نظر منفی را در سایت ها بر علیه برند و یا خدمت شما درج کرده باشد. شما می توانید با ساختن بلاگ در یک ساب دومین، به صورت مجزا حضور رسمی در اینترنت داشته و فضای بیشتری را در صفحات جست و جوی موتورهای جستجوگر به مالکیت خود در بیاورید.
ساخت بلاگ در زیر دامنه ها باعث می شود تا موتورهای جست و جوگر، بلاگ را به عنوان موجودیتی مجزا برای شرکت شما تلقی کنند و در زمان جست و جوی نام شرکت شما توسط جستجوگران، حضور بیشتری در فضای موتورهای جستجوگر نصیب شما شود و نظرات منفی در مورد شرکت شما در دیگر وب سایتها به رتبه های پایین تری در موتورهای جستجوگر تنزل پیدا کند و احتمال دیده شدن آن کمتر شود.
یکی از فواید داشتن بلاگ در ساب دومین، این است که شما می توانید از قدرتمندی وب سایت روت خود نیز حمایت کنید. البته این به شرطی است که شما به این قدرت دست پیدا کرده و پست های شما بتوانند بدون نیاز به ایجاد قدرتمندی با استفاده از وب سایت جدید، به رتبه های بالای جست و جو دست پیدا کنند.

فواید

حضور بیشتر برند در موتورهای جست و جوگر.
دریافت لینک از وب سایت های دیگر ( ساب دومین ها نیز به شکل مشابهی در نظر گرفته می شوند)
توانایی برقراری لینک عمیق با صفحات خاص در وب سایت اصلی در روت به دوش کشیدن قدرت (اتوریته) از پیش ساخته شده دومین اصلیتوانایی هاست شدن در هر جایی را خواهد داشت و این یکی از نگرانی های مهم برای افرادی که سیستم مدیریت محتوای آنها نمی تواند پلتفورم مناسبی برای بلاگ نویسی ارائه کند.

ضررها

تازه نبودن دومین

محتوایی که “موفق می شود” (لینک ها یا عملکرد بهینه سازی شده پیدا می کند) به ارزش لینک روت چیزی نمی افزاید.

بلاگ در دومین جداگانه

بعضی از اشخاص دوست دارند بلاگ “غیر رسمی” بسازند. این بلاگ ها می توانند وب سایت را کنترل کرده و در همین بین، به طور مستقیم با برند نیز در ارتباط نباشند. آنها می خواهند صدای بدون تعصب به برندشان یا حداقل چنین ظاهری داشته باشند. این بلاگ ها می تواند در موقعیت های مناسب بک لینک های خوب به وب سایت اصلی محسوب شود.
من معمولاً از چنین رویکردی حمایت نمی کنم. این مسئله دلایل زیادی دارد اما مهم ترین آنها این است که شما باید تلاش زیادی انجام دهید تا حضور اینترنتی قوی مجزایی ایجاد کرده و قدرت، اعتماد و تعهد در دیگران ایجاد کنید که ارزش آن را ندارد.

فواید:

می تواند منابع بدون صدای متعصب در برند ایجاد کرده که به طور اتفاقی در فرصت های مناسب با وب سایت شرکت در ارتباط است.
اگر محتوا خوب باشد و به منبع مورد احترام در صنعت تبدیل شود، بلاگ شما می تواند به قدرتی بدست پیدا کند که با استفاده از لینک “بدون تعصب” وب سایت و برند شرکت شما را ارتقا می دهد.

ضررها:

کسب قدرت و توانایی رتبه آوردن پست های بلاگ به زمان و تلاش بسیار زیادی نیاز دارد.
تفکر و رهبری کمی از شرکت شما نشان داده می شود و در این فضا شما اعتبار کمتری خواهید داشت.
اگر شما واقعا لینک به وب سایت شرکتی داشته باشید، شما به عنوان شرکت تبلیغاتی در نظر گرفته می شوید که با دریافت پول برای شرکت تبلیغ می کنید و دیگر کسی شما را به عنوان مرجع بدون تعصب رسمی در نظر نخواهد گرفت. البته این مسئله می تواند به عنوان حیله نیز در نظر گرفته شده و عواقب فجیعی برای شما به همراه داشته باشد.

بلاگ در وردپرس.کام یا بلاگر

بعضی از شرکت های بزرگ از این روش استفاده می کنند زیرا برای آنها انجام چنین کاری بسیار ساده است. مطمئنا داشتن لینک از وردپرس.کام مسئله بدی نیست، اما این لینک چطور باعث تقویت برند و سایت شما شده و چرا اصلا کسی باید از چنین روشی استفاده کند؟ آیا مسئله “تفکر رهبری” برای برند شما اهمیت دارد؟ آیا شما محتوای جدید به وب سایت خود اضافه می کنید؟ آیا شما می خواهید توانایی وب سایت خود را تقویت کنید تا در موتورهای جایگاه بیشتری برای برندتلن کسب کنید؟ و یا شاید بهتر است شما از یک ساب دومین استفاده کنید؟
فواید

شما می توانید از تاکتیک های لینک بیلدینگ بسیار تهاجمی استفاده کرده یا روش های جدید را بدون صدمه زدن به دومین “تست” کنید.
شما می توانید لینکی ایجاد کنید که از یک دامنه قوی گرفته باشید البته فراموش نکنید که معیار کیفیت لینک ها به لینک هایی است که از وب سایت ها یا دومین های مرتبط، قدرتمند و متفاوت وارد می شوند، نه لینک به یک دومین تنها).
و این کار بسیار ساده است. هر کسی می تواند دست به کار شده و همین امروز بلاگ خود را راه بیاندازد.
ضررها

محدودیت از نظر طراحی وب سایت و تطابق دادن آن با برند

هر محتوایی که در موتورهای جستجوگر ارتقا داده می شود و یا لینک هایی بدست می آورد، هیچ ارزش مستقیمی برای دومین/وب سایت اصلی شرکت شما نخواهد داشت.
ظاهر ضعیف گرافیکی، بلاگ ها معمولاً ظاهری ضعیف و بنجل دارند. این بلاگ نماینده مناسبی برای شرکت شما نخواهد بود.
خلاصه

امروزه بلاگ نویسی باید به عنوان یکی از بخش های الزامی هر برنامه بازاریابی کاملی در نظر گرفته شود. شما باید با نوشتن مقالات تعهد ایجاد کرده و افراد را تشویق کنید تا محتوای ایجاد شده توسط شرکت شما را به اشتراک بگذارند. شما باید با این واقعیت روبرو شوید که تنها تعداد کمی از افراد حاضرند “صفحه خدمات رسانی و قیمت ها” شرکت شما را به اشتراک بگذارند، چه برسد، به آن لینک هم بدهند!
بلاگ نویسی باید به دلایل مناسب انجام شده و طوری راه اندازی شود که به نیازهای مخاطبان پاسخ دهد و در نتیجه نتایج مثبت از آن دریافت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *