افزایش امنیت در اندروید و معرفی یک برنامه انتی ویروس برای اندروید

افزایش امنیت در اندروید و معرفی یک برنامه انتی ویروس برای اندروید

استفاده از نرم افزارهای اندروید در دنیای تکنولوژی امروز امری اجتناب ناپذیر است ولی توجه به این نکته که حفظ امنیت در این عرصه مهم ترین بخش است حائز اهمیت می باشد .کاربر نرم افزارهای اندروید در خطر ترین بخش در این پروسه هستند بنابراین در این مقاله تلاش کردیم چند راهکار برای بالابردن امنیت اطلاعات شخصی کاربران اندروید عرضه بداریم: 

۱- گوشی یا تبلت  اندروید خود را با Android Device Manager ردیابی، قفل و پاکسازی کنید

 

این ویژگی تا سال گذشته تنها با اپلیکیشن‌های جانبی اندروید امکان‌پذیر بود اما خوشبختانه با عرضه آپدیتی برای Google Play Services می‌توانید با فعال کردن این سرویس به صفحه Device Manager بر روی وب مراجعه کرده و یا با اپلیکیشن اندرویدی آن دستگاه‌های دیگرتان را ردیابی کنید.

 

وقتی دستگاه مفقود شده یا دزدیده شده خود را بر روی نقشه مشاهده کردید می‌توانید آن را با رمز دلخواهی قفل کنید، اطلاعات آن را پاکسازی کنید و یا آن را مجبور به زنگ زدن با حداکثر صدا کنید؛ حتی اگر بر روی بی‌صدا تنظیم شده باشد.

۲- تأیید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

 

این روش نه تنها گوشی بلکه کل اکانت گوگل شما را محافظت خواهد کرد. با فعال کردن این سیستم از این صفحه گوگل هر گاه فردی پسورد شما را به درستی برای ورود به اکانت گوگل وارد کند باید یک کد امنیتی را نیز وارد کند که از طریق پیامک، تماس تلفنی خودکار و یا اپلیکیشن مخصوص آن به شما اعلام می‌شود. به این ترتیب حتی با دانستن پسورد گوگلی شما نیز کسی نمی‌تواند گوشی اندروید دزدیده شده‌تان را که از راه دور قفل کرده‌اید باز کند.

۳- حافظه گوشی  اندروید خود را رمزگذاری کنید

 

با این روش هربار که گوشی روشن شود ملزم به وارد کردن پسورد هستید و حتی اگر دزد با روشی به اطلاعات شما دست پیدا کرد از آن‌جا که تمامی اطلاعات رمزگذاری شده هستند کوچکترین استفاده‌ای نخواهند داشت.

 

برای این‌کار کافیست به تنظیمات اندروید و سپس Security و Encrypt Phone مراجعه کنید. توجه داشته باشید که عملیات رمز‌گذاری ممکن است بسته به حجم اطلاعات تا چند ساعت نیز به طول بیانجامد و اگر آن را متوقف کنید ممکن است برخی اطلاعات شما از بین برود. پس مطمئن شوید که گوشی شما شارژ کافی داشته و آن را به برق متصل کنید. همچنین یک عیب این روش در گوشی‌های ضعیف کاهش نسبی سرعت گوشی است.

۴- گوشی اندروید خود را قفل کنید!

ساده‌ترین روش محافظت از گوشی استفاده از رمز عددی، حروفی و یا رمز الگویی اندروید است. با مراجعه به تنظیمات، Security و Screen Lock این کار را می‌توانید انجام دهید. تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد کاربران از هیچ رمز و قفلی برای گوشی خود استفاده نمی‌کنند. اگر حوصله وارد کردن رمز را ندارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوصی استفاده کنید که هنگام اتصال به وای‌فای خانگی و یا اداری به صورت خودکار قفل گوشی را باز می‌کنند تا تنها در مواقع ضروری مجبور به تایپ رمز باشید. یک نمونه مناسب این اپلیکیشن Unlock with WiFi است.

۵- مشخصات صاحب گوشی را به صفحه‌قفل اضافه کنید

هر کسی که گوشی‌تان به دستش رسید لزوماً دزد یا هکر نیست و شاید گوشی‌تان را جایی جا گذاشته باشید و فردی بخواهد آن را به شما بازگرداند. اما اگر با رمزگذاشتن روی گوشی امکان ورود به صفحه مخاطبان را نداشته باشد طبعاً قادر به پیدا کردن شما نخواهد بود.

چاره کار مراجعه به تنظیمات، سپس Security و Owner Info است تا بتوانید در صفحه قفل اطلاعات مفیدی را برای یابنده احتمالی گوشی‌تان بنویسید.

یک برنامه انتی ویروس برای اندروید

AVG یک آنتی ویروس رایگانه که شما می تونید در Android Market یا Google Play عبارت AVG Antivirus Free را تایپ کنید. بعد از پیدا کردن برنامه مورد نظر، آن را انتخاب کنید و روی دکمه download ضربه بزنید.

صفحه بعدی از شما می‌خواهد تا دانلود برنامه را تأیید کنید و شما را از کارهایی که برنامه روی موبایل انجام می‌دهد، مطلع می‌کند. Accept & download را لمس کنید و سپس برنامه را نصب کنید.

براي اولين باري که برنامه را اجرا می‌کنید،‌ می‌توانید شرایط استفاده از خدمات AVG را مطالعه کرده و آن را بپذیرید. بعد از این می‌توانید از طریق گزینه Settings در منوی آنتی‌ویروس آن‌ را پیکر‌بندی کنید.

در اینجا می‌توانید آنتی‌ویروس را به‌روز‌رساني کنید و همچنین سرعت اسکن فایل‌ها و نحوه حفاظت از دستگاه را تنظیم کنید.

امکانات دیگری مانند ثبت‌نام برای استفاده از خدمات رایگان ضد سرقت در این برنامه وجود دارد. از طریق گزینه Tools در منوی برنامه می‌توانید به این امکانات دسترسی پیدا کنید.

همچنین یک گزينه برای اسکن فایل‌هاي حافظه داخلی یا حافظه‌هاي جانبی دستگاه وجود دارد. همچنین می‌توانید اقدام به رمزگذاری روی برنامه‌هاي گوشی بکنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار AVG AntiVirus Free 

امکان اسکن کامل گوشی و پاک سازی پرقدرت بدافزارها

امکان اسکن اتوماتیک گوشی به صورت زمان بندی شده و به صورت روزانه، هفتگی و On Demand

امکان چک کردن فایل های آندرویدی برای یافتن فایل های مخرب قبل از دانلود آن ها

امکان مدیریت برنامه ها از راه دور

امکان قفل کردن گوشی و پاک کردن مطالب از راه دور در صورت به سرقت رفتن گوشی

امکان ایجاد پیغام و نمایش آن بر روی صفحه ی گوشی در صورت به سرقت رفتن گوشی

توانایی بررسی کامل محتوای وب سایت ها، ایمیل ها و پیام های کوتاه به منظور جلوگیری از ورود هرگونه بدافزار به گوشی

توانایی تعیین محل گوشی با استفاده از GPS در صورت به سرقت رفتن گوشی

– سازگاری کامل با انواع گوشی های دارای سیستم عامل آندورید


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *