تبادل لینک در سئو (SEO) و تاثیر آن در رنکینگ سایت

تبادل لینک در سئو (SEO) و تاثیر آن در رنکینگ سایت؛ بک لینک خوب و بد

رنکینگ سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تا اندازه ای بر اساس تجزیه و تحلیل سایت هایی است که به شما لینک داده اند. کمیت، کیفیت، و ارتباط لینک هایی که به سایت شما داده شده است توسط گوگل محاسبه می شوند. اگر سایت هایی که به شما لینک داده اند در مورد موضوع سایت شما باشد، این موضوع می تواند کیفیت و محبوبیت لینک ورودی را نشان دهد.

بک لینک بد چیست و چرا باید از آن دوری کرد

بک لینک بد، لینکی است که از سایت های بی کیفیت و بی ربطی نسبت به سایت شما بیاید. مثلا زمینه فعالیت سایت شما آشپزی است و یک سایتی که در مورد پزشکی فعالیت می کند از همه صفحاتش به شما لینک بدهد این نوع از نظر گوگل ممنوع و اسپم می باشد.

با این حال، برخی از طراحان سایت های اینترنتی در برنامه های خود تبادل لینک تعاملی و ساخت صفحات مشترک به طور انحصاری تنها به خاطر ارتباط متقاطع بدون توجه به کیفیت لینک ها، منابع، و تاثیر دراز مدت آنها بر روی سایت های خود را دارند. این موضوع نقض راهنمای مدیران سایت گوگل است و در رتبه بندی و رنکینگ سایت شما در نتایج جستجو می تواند اثر منفی داشته باشد. نمونه هایی از طرح های لینک شامل موارد زیر است:

  • لینک هایی که با هدف افزایش رتبه سایت ایجاد می شوند
  • لینک به بدافزارهای تحت وب و سایت های همسایه مخرب
  • لینک های متقابل بیش از حد و تبادل لینک (شما سایت من را لینک کنید و من هم سایت شما را لینک می کنم(!
  • خرید و فروش لینک برای افزایش رتبه سایت

بک لینک با کیفیت: از سایت های مرتبط باسایت شما می آید و معمولا در قالب توضیحات است. مثلا یکی از دوستان من کلاس آموزش سئو برگزار می کند و من در قالب توضیحاتی به او لینک می دهم.

یکی از بهترین راه های تبادل لینک در سئو و دریافت لینک طبیعی تولید محتوای جدید است ، زمانی که شما محتوای مفیدی را تولید کنید مطمئنا دیگر وبلاگ نویس ها به شما لینک می دهند اما راه دیگری که خیلی امروزه مهم شده است ارسال پست های مهمان در سایت های با ارزش است.در واقع بهترین راه برای گرفتن لینک از سایتهای دیگر این است که مطالب مرتبط و منحصر به فرد ایجاد کنید، این کار می تواند به سرعت باعث به دست آوردن محبوبیت در جامعه اینترنت را برای شما به ارمغان بیاورد. مطالب مفید تر داشته باشید، کسی که مطالب شما را پیدا می کند به احتمال بیشتری مطالب ارزشمند را به خوانندگان خود معرفی کرده و به سایت شما لینک خواهد داد.

قبل از هر گونه تصمیم گیری فردی، شما باید از خودتان سوال بپرسید: آیا این مطلب برای بازدید کنندگان صفحه من سودمند خواهد بود؟

سئو (SEO) یعنی میزان رضایتمندی کاربر از سایت شما

میزان ماندن کاربر در سایت و کاهش فرار از سایت نیز در الگوریتم جدید حائز اهمیت شد زیرا در گذشته ای نه چندان دور سایت هایی بودند که صفحات خود را مملو از کلمات کلیدی می کردند تا کاربران وارد سایت شوند.

نه تنها تعداد لینک هایی که شما به سایتتان می دهید و در حالت کلی تبادل لینک در سئو ، اهمیت دارد، بلکه کیفیت و نحوه ارتباط آنها نیز مهم است. لینک ها به طور معمول انتخاب خوانندگان یک مطلب و انتشار لینک شما در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی است که می تواند مکان جالبی برای ایجاد علاقه مندان به این مطالب باشد.
هنگامی که شما تغییرات خود را اعمال کنید و اطمینان دهید که دیگر دستورالعمل های ما را نقض نمی کنید،سایت خود را برای بازنگری ثبت کرده اید.

سایت خود را اجتماعی کنید

سایت هایی که در شبکه های اجتماعی و اشتراک ویدیو فعال ترند نزد گوگل محبوب تر هستند. فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس راه های بسیار خوبی برای ساخت لینک هستند . توجه داشته باشید فقط تعداد بک لینک ها برای گوگل مهم نیست بلکه نوع فعالیت سایت شما نیز بسیار مهم است. از این رو شما باید یک فعالیت کاملا عادی برای سایت خود داشته باشید و با داشتن یکی نقشه ذهنی قوی با تمامی این روش ها ، ایجاد ارتباط کنید. در بین این شبکه ها ، تجربه نشان داده است شبکه گوگل پلاس و یوتوب از ارزش بالایی برخوردارند و به سرعت می توانند رتبه های خوبی را برای یک سایت به دست بیاورند


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *