طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه - افزودن زبان به وب سایت

طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه – افزودن زبان به وب سایت

طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

اگر شما هم به فکر گسترش کسب و کار و خدمات خود در بازار های جهانی می باشید اولین کار و بهترین گزینه طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه می باشد. علاوه بر این این سایت های دو زبانه و چند زبانه در برخی از کشور ها که دارای چندین زبان و گویش هستند نیز کاربرد دارد.

به طور کلی وب سایت ها به دو طریق می توانند چند زبانه (multi language) شوند. اول با استفاده از مترجم های آنلاین مانند Google Translate و دوم به واسطه وارد کردن اطلاعات ترجمه شده توسط مدیران سایت ها.

در روش اول ترجمه از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست و از انجا که بازدیدکنندگان ما به سادگی متوجه این موضوع می شوند، قرار دادن مترجم آنلاین موجب کاهش بازده و خروج بازدیدکنندگان از سایت می شود.

در روش دوم با طراحی یک پنل مدیریت وب سایت جداگانه، قادر هستید وب سایت خود را به هر زبان دیگری داشته باشید. گرافیک سایت برای زبان دوم می تواند متغیر و متفاوت باشد و یا با همان گرافیک سایت اصلی ولی با اعمال چینش صحیح (راست چین و چپ چین) اجرا شود.

نکات مهم در رابطه با طراحی سایت های دو زبانه و چند زبانه

استفاده از استاندارد های طراحی سایت و رعایت نکاتی که درادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت به شما این ارمغان را می دهد که یک سایت چند زبانه ی خوب و ایده آل داشته باشید.

استفاده از SubDomain در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

این روش جزء مرسوم ترین و بهترین روش های طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه می باشد. در واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند یک سایت جداگانه در یک Sub Domain جداگانه و با زبان متفاوت طراحی و ساخته می شوند. در این روش هم می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه برای هر زبان استفاده کرد و هم اینکه یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان ها مورد استفاده قرار داد، البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قالب انتخابی در حالت دوم ، باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد.

از متا تگ ها برای زبان ها مختلف استفاده شود:

در این روش صفحاتی که به زبان های مختلف نوشته شده اند را به موتور های جستجو شناسانده و اعلام می کنیم که چه زبان هایی و در چه صفحاتی مورد استفاده قرار گرفته اند. این کار در رتبه بندی سایت بر روی موتور های جستجو تاثیر گذاشته و رعایت آن موجب راحتی کار سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد شد.

لینک کردن زبان های مختلف در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

برای راحتی کار بازدیدکنندگان و کاربران سایت ،زبان های مختلف به کار برده شده در صفحات مختلف را به همدیگر لینک کرده و یک دسترسی سریع به زبان های دیگر فراهم کنید.

از ترکیب زبان های مختلف در یک صفحه خودداری کنید:

این کار علاوه بر مشکلاتی که برای موتور های جستجو در شناسایی صفحات ایجاد می کند ، باعث بد ریخت شدن سایت و سردرگمی بازدید کنندگان نیز خواهد شد. بهتر است منو ها و گزینه های انتخاب زبان به صورت جداگانه در یک قسمت خاصی از سایت قرار گیرند و بازدیدکننده با توجه به نیاز خود زبان مورد نظر را انتخاب کند.

چه زبان هایی در طراحی سایت دوزبانه و چند زبانه اهمیت بیشتری دارد؟

این که طراحی سایت به چه زبان هایی باشد بستگی به هدف و نوع بازدید کننده شما دارد. ولی اکثر سایت های چند زبانه به علت فراگیر و بین المللی بودن از انگلیسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند، طراحی سایت انگلیسی ، طراحی سایت به زبان ترکی ، طراحی سایت به زبان عربی ، طراحی سایت به زبان فرانسوی ، طراحی سایت به زبان اسپانیایی ، طراحی سایت چند زبانه گزینه هایی هستند که می توانید در کنار زبان اصلی سایتتان آن ها رانیز داشته باشید. ترجمه ی صفحات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ترجمه ها باید روان، بدون هیچ گونه اشتباه گرامری و املایی بوده و خواننده را به خود جذب کنند.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *