طراحی سایت خبری - ویژگی های مهم سایت های خبری

طراحی سایت خبری ایمن برای خبرگزاری ها و خبرنگاران

یکی از پربازدید ترین سایت ها، وب سایت های خبری و اطلاع رسانی می باشند. با توجه به این موضوع، پایه ریزی و طراحی سایت خبری مناسب می تواند بازده بسیار مناسبی به همراه داشته باشد. این در صورتی است که طراحی به شکل اصولی و استاندارد صورت بگیرد. همینطور مواردی که در زیر به آن می پردازیم به عنوان اصول مهم در نظر گرفته شوند:

ویژگی های مهم سایت های خبری ایمن

به طور خلاصه می توان یک سایت خبری را موفق دانست در صورتی که موارد زیر را رعایت کرده باشد:

راحتی کار با سایت

یک وب سایت خبری می بایست به سادگی بازدید شود و کاربر بتواند به تمام قسمت های سایت بدون مشکل دست پیدا کند.

سبک بودن سایت

سایت های خبری به علت حجم زیاد اطلاعات می بایست طراحی سبکی داشته باشند تا مدت زمان لودینگ سایت بیش از حد نشود.

رنگ بندی مناسب وب سایت

بازدیدکنندگان سایت های خبری معمولاً به دنبال مطالعه ی اخبار به این سایت ها رجوع می کنند. بنابراین لازم است اینگونه سایت ها طراحی مناسبی از لحاظ رنگ بندی داشته باشند به نحوی که چشم بازدیدکننده خسته نشود.

طراحی اصولی سایت مطابق با الگوریتم های گوگل

اکثر بازدیدکنندگان سایت های خبری از موتورهای جستجو به این وب سایت ها کشیده می شوند. بنابراین وجود یک طرح اصولی و استاندارد مطابق با الگوریتم های گوگل می تواند باعث سرازیر شدن ترافیک بیشتری از بازدیدکنندگان به سایت شود.

طراحی سایت خبری واکنش گرا (رسپانسیو)

در طراحی سایت های خبری می بایست علاوه بر در نظر گرفتن بازدیدکنندگانی که از نسخه دسکتاپ استفاده می کنند، کاربران سایر دستگاه ها مانند تبلت و موبایل را نیز در نظر گرفت. چرا که امروزه با پیشرفت استفاده از دستگاه های هوشمند در سطح اینترنت، انتظار می رود بازدیدکنندگان زیادی با دستگاه هایی به جز لپ تاپ و دسکتاپ سایت های خبری را بازدید نمایند. طراحی سایت رسپانسیو یا واکنش گرا یکی از گرایشات نسبتاً جدید در این زمینه است. بدین معنی که سایت به صورت هوشمند، تشخیص می دهد که کاربر با چه دستگاهی در حال بازدید سایت است و در نتیجه، عرض صفحه سایت و چیدمان قسمت های مختلف را به نحوی تغییر می دهد که کاربر نیازی به اسکرول افقی و یا zoom in و zoom out نداشته باشد.

امنیت در سایت های خبری

یک سایت خبری می بایست به بهترین شکل ایمن شده باشد. به دلیل محبوبیت و مورد توجه بودن اینگونه سایت ها احتمال حمله های اینترنتی و نفوذهای خرابکارانه وجود دارد. لذا چه از نظر برنامه نویسی و چه از نظر سرور، می باید این سایت ها کاملاً ایمن باشند.

با رعایت موارد فوق و الگو برداری از سایت های موفق خبری می توان به موفقیت سایت جدید و یا ارتقای سایت های قدیمی امیدواری خوبی داشت.

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *