تاریخچه طراحی وب سایت : مراحل تکامل طراحی وب سایت

تاریخچه طراحی وب سایت : مراحل تکامل طراحی وب سایت

ابزار و فن آوری طراحی سایت:

طراحی وب سایت با استفاده از انواع ابزار های مختلف در بخشی از فرایند تولید در طول زمان وارد ابزار شرکت با استانداردهای جدیدتر و نرم افزار به روز می شوند، اما اصول پشت سر آنها همچنان باقی می ماند. متخصصان طراحی وب سایت با استفاده از بردار و صفحه شطرنجی بسته های گرافیکی برای ایجاد تصاویر وب و یا نمونه های طراحی سایت و فن آوری های مورد استفاده برای طراحی سایت عبارتند از :کد استاندارد را که می تواند بصورت دستی کدگذاری شود . نرم افزار ویرایش WYSIWYG. نیز وجود دارد نرم افزار اختصاصی مبتنی بر پلاگین است که نسخه سرویس گیرنده را دور می زند ، این مرورگر، WYSIWYG اما با استفاده از زبان برنامه نویسی نرم افزار. ابزار بهینه سازی موتور جستجو ممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای چک کردن رتبه بندی موتور جستجو و پیشرفت را نشان می دهد.
دیگر ابزار متخصصان طراحی سایت ممکن است استفاده از علامت , تعیین اعتبار و سایر ابزار تست قابلیت استفاده و در دسترس برای اطمینان از طراحی وب سایت خود مطابق با دستورالعمل های دسترسی به وب است.

تاریخچه طراحی وب سایت

در سال ۱۹۹۶، مایکروسافت منتشر شد اولین مرورگر رقابتی که به طور کامل ویژگی های خاص خود را دارد . همچنین اولین مرورگر برای حمایت از شیوه نامه، که در آن زمان به عنوان یک روش نوشتن مبهم دیده شد.در طراحی وب سایت CSS در ماه دسامبر سال ۱۹۹۶ توسط W3C معرفی شد به منظور بهبود دسترسی وب و HTML ارایه شده است. بر اساس طرح بندی جدول بسیار محبوب شد، و طراحان وب گزینه های بیشتر برای طراحی سایت دارند.نشانه گذاری HTML برای جداول در اصل برای نمایش داده های جدولی بود. با این حال طراحان به سرعت متوجه پتانسیل عناصر ساختاری آنها شدند و به طرح خود اضافه کردند. در این زمان بود که توجه چندانی نسبت به معانی و دسترسی به وب نشان داده شده است. طراحی حرفه ای سایت و زیبایی شناسی خوب مقدم بر ساختار بالای خوب شده. این دوره نیز فضا هایی برای کنترل ابعاد طرح بندی وب بسیار محبوب است. سایت های HTML در گزینه های طراحی سایت محدود می شد، حتی بیشتر از آن با نسخه های قبلی از HTML است. برای ایجاد طرح های پیچیده، بسیاری از طراحان وب مجبور به استفاده از ساختار جدول پیچیده و یا حتی استفاده از تصاویر خالی برای فاصله است. با این حال در سال ۱۹۹۶ به فلش در اصل به عنوان FutureSplash شناخته شد. در آن زمان یک ابزار بسیار ساده طرح اولیه و یک جدول زمانی بود، اما آن را قادر کرده بود که کار طراحی وب سایت را به فراتر از HTML در آن زمان به توسعه سایت های بسیار قدرتمند می سازد .
در طول ۱۹۹۸ کد نت اسکیپ تحت مجوز منبع باز منتشر شد، هزاران نفر از توسعه دهندگان قادرند در بهبود نرم افزار شرکت کنند. با این حال آنها تصمیم گرفتند که برای متوقف کردن و شروع از ابتدا، که هدایت توسعه مرورگر منبع باز است و به زودی به یک پلت فرم نرم افزار کامل گسترش یافته است. سال ۲۰۰۰ یک سال بزرگ برای مایکروسافت بود. اینترنت اکسپلورر برای mac منتشر شده بود و این قابل توجه بود و آن را به عنوان اولین مرورگری که به طور کامل از HTML 4.01 و CSS 1، پشتیبانی و مطابق با استانداردها است معرفی نمود. همچنین اولین مرورگری که به طور کامل از فرمت PNG تصویر پشتیبانی می کند. در طول این نت اسکیپ هم به AOL فروخته شد و این امر به عنوان دست دادن رسمی نت اسکیپ و مایکروسافت در مرورگر دیده می شد.

مهارت ها و تکنیک های فن چاپ وب سایت:

معمولا طراحی سایت در صورتی موفق است که چند نوع تایپ از یک سبک است، به جای استفاده از طیف وسیعی از تایپ. ترجیحا یک وب سایت بدون سریف و یا تایپ سریف،یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. طراحی چند نوع تایپ مشابه و نه از طیف وسیعی از چهره های نوع ترکیب. بیشتر مرورگرها تشخیص تعداد خاصی از فونت های امن، که طراحان عمدتا به منظور جلوگیری از عوارض استفاده کنید. بیشترین زمینه در سایت ترکیب فضاهای سفید برای شکستن متن به پاراگراف ها و همچنین جلوگیری از وسط متن است.

عناصر بصری در طراحی سایت:

یک طراح سایت خوب طرح بصری در یک وب سایت را شناسایی می کند و هدفش بازار است. که یک گروه سنی یا رشته خاصی از مخاطبان خود را دربر می گیرد طراحان همچنین باید نوع وب سایت در حال طراحی، مثلا طراحی وب سایت کسب و کار باید به عنوان یک سایت رسانه اجتماعی درک شود. و همینطور طراحان باید مالکان کسب و کار این سایت را درک کند، تا مطمئن شوند که خواسته آنها بطور مطلوب به تصویر کشیده شدند. زیبایی شناسی یا طرح کلی از یک سایت با محتوا یکی است.

طراحی کاربر:

طراحی وب سایت را برای کاربر راحت تر کرده که بتواند اطلاعات مورد نظر و یا محصولات و غیره را وارد نماید یک کاربر برای درک یک وب سایت باید قادر به درک اینکه وب سایت چگونه کار می کند باشد. که به تجربه کاربر مرتبط شده که شامل طرح، دستورالعمل واضح و برچسب زدن یا توضیحات در یک وب سایت است. کاربر باید بداند که آنها چگونه می توانند بر روی یک سایت ارتباط برقرار کنند ، کاربر باید درک درستی از وب سایت داشته باشد و کاربران ماهری که به استفاده از وب سایت آشنا هستند را تشویق می کند بنابراین کاربران کم تجربه تر ، کمتر احتمال دارد به دیدن مزایای استفاده مفید از وب سایت دست یابند. باید تمرکز بر روی طراحی سایت برای استفاده جهانی بیشتر و سهولت دسترسی به بسیاری از کاربران بدون در نظر گرفتن مهارت کاربر داده شود.

کیفیت کد وب سایت:

در هنگام طراحی سایت که تمرین خوبی برای مطابقت با استانداردهای می باشد. این شامل خطاهای موجود در کد، طرح بهتر کد و همچنین حصول اطمینان از کلاس ها و شناسه ها را به درستی شناسایی می شوند. اینکه معمولا از طریق یک توصیف مشخص چه این عنصر در حال انجام انجام می شود. به استاندارد منطبق نیست ممکن است یک وب سایت غیر قابل استفاده و یا مستعد خطا باشد، استاندارد می تواند به طرح صحیح صفحات برای خوانایی مربوط و همچنین حصول اطمینان از کد عناصر بسته مناسب است. قبول از طریق کنسرسیوم جهانی وب (W3C) تنها می تواند انجام شود زمانی که اعلام DOCTYPE صحیح شناسایی شده ساخته شده است، که برای مشخص کردن خطاهای موجود در کد استفاده می شود. این سیستم برای شناسایی خطاها و مناطق که به استانداردهای طراحی وب همخوانی ندارد. سپس این اطلاعات می تواند توسط کاربر اصلاح شود.

مشاغل:

دو کار اصلی دخیل در ایجاد یک وب سایت وجود دارد:. طراح وب سایت و توسعه دهنده وب، که در حالیکه بارها همکاری نزدیک با هم در یک وب سایت از طراحان وب برای جنبه های بصری، که عبارتند از طرح، رنگ آمیزی و تایپوگرافی یک صفحه وب است. یک طراح وب همچنین دانش کار با استفاده از انواع زبانهایی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، پی اچ پی و فلش برای ایجاد یک وب سایت داشته باشند، هر چند گسترش دانش خود را از یک طراح وب به وب سایت متفاوت است. به ویژه در سازمان های کوچک تر یک نفر مهارت های لازم برای طراحی و برنامه نویسی صفحه وب کامل نیاز دارند، در حالی که بزرگتر سازمان ممکن است یک طراح وب را مسئول جنبه های بصری به تنهایی داشته باشند.

مشاغلی که تحت شرایط خاص ممکن است که در زمان ایجاد یک وب سایت عبارتند از:

-طراحان گرافیک، برای ایجاد تصاویر برای این سایت مانند آرم، زمینه هاو دکمه

-متخصص بازاریابی اینترنتی، برای کمک به حفظ حضور وب را از طریق راه حل های راهبردی در هدف قرار دادن بینندگان به سایت، با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغاتی را بر روی اینترنت است.

– نویسندگان SEO، به تحقیق و توصیه صحیح کلمات می شود را به یک وب سایت خاص گنجانیده شده و ایجاد وب سایت های قابل دسترس بیشتر شده و بر روی موتور های جستجو متعدد.

-Copywriter اینترنت، برای ایجاد محتوای صفحه نوشته شده به درخواست تجدید نظر را به بینندگان هدفمند از سایت
تجربه کاربر (UX) طراح، دارای جنبه های از ملاحظات کاربر متمرکز طراحی که شامل معماری اطلاعات، کاربر محور طراحی، آزمایش کاربر، طراحی تعامل، و گاهی اوقات طراحی بصری است.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *