هزینه ساخت سایت اینترنتی - قیمت خرید سایت

طراحی سایت چقدر هزینه دارد؟

هزینه ساخت سایت اینترنتی به عوامل متفاوتی بستگی داره. در طراحی سایت فاکتورهای خیلی زیادی مطرح است که در واقعً بیان لیست قیمت رو برای اون محال میکنه.
در این مقاله لیستی برای انواع خدمات حوزه طراحی وب رو بیان کنیم که معمولاً ملزم به پرداخت هزینه های اونها هستید.

تشریح هزینه ساخت سایت اینترنتی

مواردی که در هنگام خرید یه سایت (یا به عبارت بهتر سفارش طراحی سایت) با اون مواجه می بشید رو تشریح کنه ایم.

۱-  هزینه هاستینگ وب سایت (هاستینگ)

یکی از مواردی که در ارتباط با هزینه ساخت سایت اینترنتی با اون مواجه می بشید، هزینه هاستینگ وب سایت است. نسبت به نوع وب سایت و یا میزان استفاده شما از ریسورس ها ، احتیاج به تدارک یه سرویس هاستینگ وب دارید.

این سرویس ممکنه یه VPS (سرور مجازی)، Reseller (نمایندگی) و یا Shared Hosting (سرویس اشتراکی) باشه.

۲- قیمت دامین (Domain)

قطعاً بدون داشتن دامین، صحبت از راه اندازی یه وب سایت امری ناممکن است! برای ثبت دامین، باید TLD مناسبی انتخاب کنین که متاسفانه این نکته کمتر در وب فارسی رعایت میشه.

ثبت بعضی از TLD ها  (مثل ac.ir) احتیاج به مجوزهای خاص داره. اما برای بقیه TLD ها (com, org, net, ir و …) ، نیاز به هیچ گونه مجوزی نیست و هزینه ثبت اونها با توجه به نرخ فعلی، از ۵ هزار تومان (برای دامین های ir) تا ۴۰ هزار تومان (برای دامین های com, net, org) متغیر است. برای ثبت دامین، باید به یه نمایندگی رجوع کنین. ممکنه نمایندگی ها نرخ های متفاوتی داشته باشن. اگه قدرت پرداخت ارزی دارین، میتونین خودتان اقدام به ثبت از رجیستررهای خارجی کنین.

برای ثبت دامین های ir میتونین به سایت nic.ir رجوع کنین.

۳- قیمت کد نویسی سایت

نسبت به نوع وب سایتی که در نظر دارین، احتمالاً احتیاج به کد نویسی دارید. میتونین پروژه خودش رو در سایت های مناقصه ای مثل پونیشا معرفی کنه و نیروی کار مناسب خودش رو با کمترین قیمت پیدا کنین. البته در این روش غالباً با یه شخص سر و کار دارید و نه یه شرکت. پس باید کمی ریسک پذیر باشین اما هزینه ساخت سایت اینترنتی شما خیلی کاهش پیدا میکنه.

۴- نرخ طراحی گرافیک و پوسته سایت (Template)

معمولاً شرکت های طراحی سایت کد نویسی و گرافیک سایت رو همزمان بیان می کنن. اما در هر صورت، میتونین این 2 رو از یکدیگر جدا کنه و به طور 2 پروژه جدا از هم به انجام برسانید. حسن این کار در اینه که ممکنه یه برنامه نویس سایت، گرافیست خوبی نباشه! و یا یه برنامه نویس خوب و یه گرافیست خوب، همزمان در شرکت طراحی وب مورد قرارداد شما درگیر به کار نباشن!

۵- هزینه بهینه سازی (SEO)

از برنامه نویس و طراح پوسته خود بخواهید پروژه رو با تضمین رعایت قواعد استاندارد کد نویسی و SEO تحویل بدن! در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه های گزاف سئو خواهید شد که معمولاً بیش از هزینه ساخت سایت اینترنتی است!

پس از راه اندازی یه وب سایت با رعایت قواعد SEO، محتوای با ارزش ایجاد کنه و به انتشار متون و عکس های مورد نظر خود بپردازید. کمی زمان در نظر بگیرید تا نتیجه کار خودش رو لمس کنین. پس از اون، چای بنوشید و دریافت درآمد کنین (البته با یه دست فنجان رو نگه دارین و با دست ِ دیگه به انتشار متون و عکس های جدید دیگه بپردازید چرا که شرط بقای یه وب سایت، محتوای به روز اون است)

۶- هزینه بازاریابی و مارکتینگ

مهمترین و در دسترس ترین بازاریابی برای یه وب سایت، معمولاً داشتن رتبه مناسب در موتورهای سرچ است که بازار هدف رو مستقیماً به پایگاه اینترنتی شما هدایت میکنه. همونطور که بیان شد، برای حصول این با اهمیت، از رعایت قواعد SEO و انتشار محتوای به روز استفاده کنین. البته این تنها راه مارکتینگ نیست. درج بازاریابی در سایت های پربازدید و وابسته، تبادل لینک، صحبت با مدیر ها سایت های پربازدید برای معرفی مجموعه شما، تبلیغات آفلاین و بقیه مواردی که شمار اون از تعداد کلیک های امروزتان بیشتر است.

۷- قیمت ساپورت سایت، نگهداری و آپدیت

اگر سایت شما داینامیک (دارای سیستم مدیریت سایت) باشه، در واقعً آپدیت هزینه ای در برنخواهد داشت. با این وجود ممکنه احتیاج به کد نویسی مازاد بر روی سیستم به برای افزودن و یا حذف قسمتی از پروژه داشته باشه. به همین علت بهتر است در زمان عقد قرارداد، توافقاتی در این زمینه هم به عمل آید و همینطور در متن قرارداد بیان بشه.

۸- هزینه های قبل بینی نشده

توضیح خاصی نداره! مثل هر کار دیگری، ممکنه هزینه قبل بینی نشده ای ایجاد شده و باید آمادگی لازم رو برای برخورد با اینطور مسائلی داشته باشین.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *