طراحی فلت و رنگ های فلت درطراحی سایت

طراحی فلت و رنگ های فلت در طراحی سایت

در گذشته، طراح های وب تمرکز خاصی روی نشون دادن مهارت ها و طراحی های خودش رو از راه طراحی سایت ها با عکس های پر جنب و جوش و پویا نمایی هایی که ظاهرا مراجعین خودش رو جذب میکنه، داشتند. بعد یه حرکت به سوی طراحی جدیدی شد که سعی کرد تا زندگی واقعی رو روی صفحه نمایش بذاره، با بافت های واقع گرایانه، سایه ها و ویژگی های واقعی.

این مسأله نهایتاً به طرح مسطح یا فلت رسید، که مخالف تمام این روش های طراحی مصنوعی به نفع یه زیبایی شناسی دیجیتالی ساده تر، به طور کلاسیک بود. و در حالی که این سبک طراحی وب سایت محور اصلی برای سال های اخیر بوده، همون طور مهم و محبوب است.

طراحی مسطح یا فلت چیه؟

طراحی مسطح یا فلت
طراحی مسطح یا فلت

طراحی تخت یه رویکرد طراحی مینیمالیستی است که بر قابلیت استفاده تمرکز کرده. این ویژگی تمیز، فضای باز، لبه های غیر گرد، رنگ های روشن و عکس های 2 بعدی داره.

مایکروسافت یکی از اولین اشخاصی بود که این روش طراحی رو به رابطش اجرا کرد، که بعضی اون رو به عنوان یه واکنش علیه طراحی اسکایوورفیکای محبوب که اپل با رابط کاربری iOS اون رو لمس کرد، در نظر میگیرند.

مینیمالیست به معنی خسته کننده نیست

در طراحی مسطح، موارد تزئینی به عنوان مخلوطی غیر واجب در نظر گرفته میشن. اگه یه مورد کاربردی نیست، باید حذف بشه و اگه نشود، فقط موجب حواس پرتی یوزر میشه. این علت ماهیت حداقلی طراحی مسطح است.

با این حال، به این علت که طراحی پر جنب و جوشی نداره، به این معنا نیست که این سبک خسته کننده است. رنگ های روشن و متضاد، عکس های و دکمه ها رو از بک گراند مجزا می کنن، خیلی ساده توجه و راهنمایی چشم یوزر رو هدایت می کنن. هدف از عکس های مینیمالیستی هم به ویژگی عملکردی مسطح طراحی کمک میکنه.

با سرعت درک کنین

عکس های ساده پیام رو سریعتر انتقال میدن. عکس های مثل آیکون میتونه اقدامات یا هدف ها عمومی رو نشون بده، به نحوی که هر کس بتونه خیلی ساده اونها رو درک کنه. بلوک های بزرگتر و جامدتر رنگ بیشتری دارن و این طور معنای آیکون ها به سرعت قابل درک است.

طراحی مسطح چیه؟

طراحی فلت به قواعد طراحی به عنوان یه ابزار کاربردی تبدیل میشه. یه وب سایت طراحی شده و با توجه به اینکه چطور اون رو کار میکنه، بر خلاف آنچه که ظاهر میشه، مورد قضاوت قرار میگیرن.
برای طراحی یه مسطح ، تمام موارد طراحی باید بر این ایده ساده تمرکز کنن. فونت Sans-Serif یه مکمل تمیز و واضح برای عکس های است. متن مختصر و به نقطه است؛ موارد UI مثل دکمه ها و لینک ها واضح و قابل دیدن است. همه چیز باید با هدف مثل در نظر گرفته بشه تا طراحی یه وب سایت دیداری و به درد بخور همگرا ایجاد بشه.

هنگام اجرای طراحی فلت در کار خود، مطمئن بشید که هر جنبه رو با دیدگاه مینیمالیستی و یوزر محور طراحی کنین تا اطمینان حاصل بشه یه رابط یکپارچه برقرار کردید. هنگامی که شما این کار رو با موفقیت انجام دادید، یوزر ها از وب سایت شما قدردانی میکنن 🙂

طراحی فلت

طراحی فلت بنوعی طراحی گفته میشه که رنگ های خاص خودشو داره ، آیکون های خاص ، محدودیت های خاص و همینطور یه شعار خاص!

در واقع فلت یعنی سادگی در عین زیبایی

همه چیز سادست اما همین سادگی موجب زیبایی کار میشه.

فلت به تازگی در بین طراح های و کد نویسان رایج شده و اکثر کاربرا هم از اون خوششون اومده یه جورایی خیلی یوزر پسند.

قوانین طراحی فلت

  • شما در طراحی فلت حق بکار بردن سایه رو ندارید. (البته دنباله های کشیده کمرنگ مجاز هستن)
  • در طراحی فلت نباید متن یا هر جزء دیگری رو بزرگ یا تورفته کرد.

رنگ های فلت

رنگ های مناسب طراحی فلت تنها یه قسمت با اهمیت در طراحی سایته اما مهمترینه ، در طراحی سایت سلیقه فردی عالی ، رنگ شناسی و خلاقیت خیلی مهمه . در کل سایت های معرفی رنگ های مناسب طراحی فلت رو به طراحانی که سلیقه خوبی در انتخاب رنگ نداره معرفی می کنیمو امیدوارم در طراحی سایت موفق باشین. طراحی فلت یا ساده Flat با هر رنگی انجام شدنی هست اما رنگ های مناسب طراحی فلت موجب زیبایی چند برابری طراحی شما میشه . شاید شما از طراح های رئالیسم هستید و از رنگ های قدیمی و به قول ما جلف و زننده که واقعا چشم یوزر رو اذیت می کنن استفاده میکردین پس رنگ های فلت برای شما مناسب هست.

به طور کلی ، طراحی سایت فلت یا تخت ، به طراحی سایتی گفته می شه که تو اون از فاکتورها و آیتم های 3 بعدی استفاده نمی شه تمام موارد مورد استفاده در این نوع طراحی سایت ، به طور 2 بعدی و تخت هستن با وجود 2 بعدی بودن موارد در این نوع طراحی سایت، رنگ بندی زیبا و جذاب آیکون ها خیلی جذب توجه میکنه و زیبایی سایت رو چند و چند برابر می کنه.

در واقع این نوع طراحی سایت باید طوری انجام بشه که دارای سختی زیادی نباشه اما در عین حال عالی و زیبا به نظر برسه. در طراحی فلت در حدود ۹۹ درصد از کدهای css استفاده می شه و حدالامکان عکس ها رو کم میکنه. رنگ های زیبا و جذاب از دیگه ویژگی های این طراحی سایته  به علاوه از گرادینت ها هم در طراحی سایت فلت استفاده نمی شه. 2 بعدی بودن آیتم ها و تعداد کم عکس ها موجب می شه تا این نوع طراحی سایت دارای حجم کمی باشن و ظاهر تخت مثل داشته باشن.

میتونید کدهای رنگ های فلت رو از این سایت پیدا کنین.( http://flatcolor.ir )

قوانین طراحی سایت به طور فلت

  • بکار بردن فونت های ساده و ترجیحا باریک
  • بکار بردن ایکن هایی هماهنگ با رنگ طرح
  • بکار بردن رنگ هایی نزدیک به هم نحوی که رنگ ها ناگهان عوض نشن
  • استفاده نکردن از رنگ های تدریجی
  • تلاش کنین از پترن ها تا حد امکان استفاده نکنید و از رنگ های فلت استفاده کنین
  • و….

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *