آموزش سئوی جدید و قدیمی

آموزش سئوی جدید و قدیمی : On-Site SEO و Off-Site SEO

جهان سئو و بهینه سازی با گسترش رسانه های اجتماعی، تغییرات زیادی پیدا کرده و سوشال نتورک رو هم در الگو های خودش برجسته کرده. اون دورانی که وب سایت ها مجبور بودند تا با بهینه سازی محتوای سایت، توجه به کلید واژه ها و ساختن لینک، خودش رو به بالاترین رتبه های موتورهای سرچ برسانند، گذشته است. ممکنه که فکر کنین ما با دیدی ساده به قضیه نگاه می کنیم، اما در کل، استراتژی های سئوی جدید، دیگه مثل سابق نیست؛ در واقع خیلی هوشمندتر شده. در این مقاله به مقایسه بین استراتژی ها و الگو های جدید و قدیمی سئو می پردازیم و روش های مختصری رو برای همگام سازی سایت و آموزش سئوی جدید بیان می دهیم.

سئوی جدید یا قدیم
سئوی جدید یا قدیم

On-Site SEO را بشناسید

با توجه به تغییرات به وجود آمده در سئو و استراتژی های سئو، مسلما هدف ها سئو هم دستخوش تغییر شده به عنوان مثال قبل از این، سئو 2 معیار تعداد بازدید و رتبه سایت رو مورد هدف قرار داده بود. اما این هدف ها تغییر کنه و به هدف ها جالب تر تبدیل شده. هدف ها سئوی جدید و استراتژی های سئو، تعاملات یوزر ها با سایت و آشکار بودن برند شما است.

در واقع صرف اینکه تعداد بازدید سایت شما و یا رتبه اون در موتورهای سرچ زیاد شدن پیدا کنه، دیگه جزو هدف ها سئو برای موتورهای سرچ به حساب نمی آید و در حقیقت هدف ها گذشته به عنوان معیار و مؤلفه ای است که گویای سعی شما است. به عبارت ساده تر، جایزه سعی های شما در سئو است.

زیاد شدن تعداد بازدید و رتبه سایت از مطالب سئو حذف نگشته، اما معنی کامل تری پیدا کنه، در واقع تعداد بازدید و رتبه سایت به عنوان معیار سنجش هدف ها جدید شما است؛ یعنی زیاد شدن تعامل یوزر ها با سایت و مطرح کردن برند خود.

تعداد بازدید و رتبه سایت، دیگه هدف نیست، معیاری برای رسیدن به هدف ها جدید است

سئوی قدیمی ایده دیگری هم داشت. اون هم با اهمیت بودن تعداد بازدید ارگانیک و طبیعی از راه موتورهای سرچ بود. اما از آنجایی که رسانه های اجتماعی تاثیر بیشتری رو در هدایت تعداد بازدید به اینترنت ایفا می کنن، این ایده هم دستخوش تغییر شده و حالا رسانه های اجتماعی هم به عنوان معیاری مهم در زیاد شدن تعداد بازدید سایت نظر شده و جزو مهمی در استراتژی های سئو محسوب می شود.

رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف ها جدید

سئوی قدیمی، از نظر علم و علم تجزیه، بررسی و تکنیکی محدودتر بود. اما استراتژی های سئوی جدید و سئو، علم مارکتینگ و تجزیه و بررسی رو ارج می نهد. در واقع علم مارکتینگ در سئوی جدید، تبدیل به یه مهارت کلیدی شده.

محتوا پادشاه است

حال تغییراتی که در استراتژی های بهینه سازی محتوای سایت اتفاق افتاده است رو تحلیل می کنیم.

سئوی قدیمی، محتوا برای زیاد شدن کلیک و بازدید از صفحه ایجاد می شد. اما محتوا باید زیاد شدن تعاملات یوزر ها با سایت رو هدف قرار بده. در واقع هدف اصلی ایجاد محتوا در سایت، زیاد شدن تعاملات یوزر، نرخ تبدیل یوزر ها به مشتری ها و همینطور درآمد بیزینس از سایت است.

در گذشته، محتوا فقط برای موتورهای سرچ ایجاد و بهینه سازی می شد و نتیجه اون هم این بود که بدنه خود محتوا، تیترها، عنوان های و سر تیترها به خوبی با عبارت های کلیدی بهینه سازی شده بود. اما در سئوی جدید ، بهینه سازی باید برای یوزر ها صورت بشه. عنوان های و تیترها باید بیشتر از گذشته جذاب باشن و محتوا هم باید از مصالحی استفاده کنه تا تعاملات یوزر ها رو رو زیاد شدن بده. در سئوی جدید :

محتوا باید برای یوزر ها و مطلوب اونها ایجاد بشه و باید جذاب، گیرا و مشوق یوزر ها به تعامل با سایت باشه.

سایت هایی که با استراتژی های سئو قدیمی مطابقات داشتند تنها در موتورهای سرچ رقابت می کردن. در واقع رقابت هر سایت بر سر محتوا، فقط در موتورهای سرچ اتفاق می افتاد. اما حالا باید در محیط های وبلاگ هم انجام بشه؛ برای اینکه ببینید چه کسی محتوایی ایجاد میکنه که ارتباط بیشتری با صنعت و زمینه کاری مربوطه داره، محتوای چه کسی از بار علمی بیشتری برخوردار است و چه کسی وبلاگ محبوب تری داره. همه موارد بالا به شما کمک میکنه که از راه محتوا، برند خودش رو به خوبی معرفی کنین.

در استراتژی های جدید، تقاضای مردم و یوزر ها از اهمیت و اولویت بالاتری در مقایسه با تعداد اونها برخوردار است. حالا رسانه های اجتماعی به این مسئله خیلی کمک می کنن. وقتی شما محتوایی با کیفیت و مطابق خواسته و تقاضای مخاطبانتان ایجاد می کنین، به طور اتوماتیک تعداد اونها رو هم می افزاید.

Off-Site SEO

“بیرون صفحه ای SEO” (همینطور به نام “SEO خارج از سایت”) اشاره به اقدامات انجام شده خارج از وب سایت خودش رو برای اثر گذاری بر رنکینگ خودش رو در صفحات نتیجه ها موتورهای سرچ (SERPs).

بهینه سازی برای عوامل رنکینگ خارج از سایت دارای بهبود موتور سرچ و درک یوزر از محبوبیت سایت، ایجاد ارتباط، اعتماد و قدرت است. این کار به وسیله سایت های معتبر در اینترنت (صفحات، سایت ها، افراد و غیره) پیوند داده شده یا ارتقاء وب سایت خودش رو به انجام می رساند و به طور موثری “کیفیت” محتوا رو به شما تحویل میده.

چرا SEO خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه
سئو خارج از صفحه

در حالی که الگو های سرچ و عوامل رنکینگ به طور مداوم در حال تغییر هستن، اجماع عمومی در جامعه جستجوگر اینه که ارتباط، اعتماد و قدرت است که موتور جستجوگر خارج از صفحه خوب است وب سایت هنوز تاثیر مهمی در قدرت صفحه در رنکینگ داره.در حالی که ما نمی دانیم که الگو گوگل برای رنکینگ محتوا چیه، اطلاعاتی از عوامل رنکینگ موتور جستجوگر ما نشون میده که عوامل وابسته به سایت های غیر وابسته احتمالا بیش از 50٪ از وزن عامل رنکینگ رو حمل می کنن.

لینک ها و آفلاین SEO

پیوند های ساختمانی در قلب SEO آفلاین است. موتورهای سرچ از لینک ها به عنوان نشانه هایی از کیفیت وابسته با محتوا استفاده می کنن، پس یه سایت با زیادی از لینک های با ارزش بالا معمولا رتبه بهتر از سایت های دیگه برابر با لینک های کمتر است.

3 نوع پیوند اصلی وجود داره که به وسیله اونها بدست می آید: پیوندهای طبیعی، پیوندهای ساخته شده به طور دستی یا لینک های خود ایجاد شده.

لینک های طبیعی به طور سرمقاله بدون هیچ گونه اقدام در بخشی از صاحب صفحه داده میشن. به عنوان مثال، یه وبلاگ نویس غذا با افزودن لینک به یه پست که به مزارع تولیدی مورد علاقه خود اشاره میکنه، یه لینک طبیعی است.
لینک های دستی ساخته شده از راه کار های اجرای عمدی حاصل میشه. این دارای مواردی است که مشتری ها رو برای پیوند به وب سایت شما یا از بقیه برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما درخواست میکنه.
لینک های خود ایجاد شده به وسیله روش هایی مثل اضافه کردن یه لینک در یه دایرکتوری آنلاین، انجمن، امضای پست وبلاگ، و یا انتشار مطبوعات با متن انکور بهینه سازی ایجاد شده. صرف نظر از اینکه چطور پیوندها به دست می آید، اشخاصی که بیشترین کمک رو به SEO میدن، عموما اشخاصی هستن که بیشترین سهم رو دریافت می کنن. سیگنال های زیادی وجود داره که به طور مثبت به موفقیت منتهی میشه، مثل:

  • محبوبیت لینک سایت
  • مسأله مرتبط به لینک سایت مرتبط به سایت وابسته با سایت است
  • “تازگی” لینک
  • متن انکور مورد استفاده در سایت پیوند
  • اعتبار سایت پیوند
  • تعداد لینک های دیگه در صفحه پیوند
  • مجاز دامین لینک و صفحه

مسایل غیر وابسته با لینک در سئوی خارج سایت

در حالی که درآمد لینک ها از وب سایت های خارجی بیشترین کاربرد استراتژی SEO در خارج از صفحه است، تقریبا هر فعالیتی که a) در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد، و b) کمک میکنه تا موقعیت رنکینگ جستجوی شما رو بهبود بخشد. ” این موارد دارای موارد زیر میشن:

  • مارکتینگ از راه رسانه های اجتماعی
  • وبلاگ نویسی مهمان
  • برند های لینک شده و لینک نشده
  • مارکتینگ اینفلوئنسری

با اهمیت است که توجه داشته باشین، هرچند که نتیجه خالص هر یه از این کار ها، به نوعی یه مرجع به سایت شما رو از جاهای دیگه در وب ایجاد میکنه – همونطور که مرجع یه لینک، اشاره به نام تجاری یا وب سایت شما یا موارد دیگه است. پس، مفهوم جستجوگر غیرفعال “غیر وابسته با لینک” واقعا یه اشتباه است!

چطور Off-Site SEO رو انجام دهیم

انجام دادن سئو Off Page در رتبه بالا، دارای بهبود سایت برای موتور سرچ و بالا بردن میزان رضایت یوزر از کیفیت سایت میشه. این مسأله فقط با لینک دادن به سایت های دیگه (به خاص سایت هایی که خود معتبر و قابل اطمینان هستن) اتفاق می افتد، اشاره به نام تجاری شما، اشتراک نوشته های شما در ریسورس ها خارج از وب سایت شماست.

اگه چه لینک بیلدینگ به طور کامل از بین نرفته، اما دستخوش تغییرات گردیده است. لینک بیلدینگ در گذشته مستلزم این بود که به طور دستی وب سایت ها رو به دایرکتوری ها اضافه کنین، لینک خریداری کنین و یا در برنامه های تبادل لینک شرکت کنین. گوگل و دیگه موتورهای سرچ به این روش ها اخم کردند و برایشان ناخوشایند آمد. به همین علت لینک بیلدینگ دستخوش تغییر شد.

حالا باید تمرکز رو بر روی گرفتن لینک های با ارزش از سایت ها و وبلاگ های وابسته گذاشت

به عبارت دیگه در استراتژی های سئوی جدید ، محتوا از تقدم بالایی برخوردار است. این محتوا است که میشه با مارکتینگ و منتشر کردن اون در سایت های دیگه، یوزر ها رو جلب و رتبه سایت رو زیاد شدن داد.

رسانه های اجتماعی در استراتژی سئو

در جهان جدید وب، رسانه های اجتماعی از اهمیت خیلی بالایی برخوردارند و تاثیر خیلی مهمی رو در سئو و سئو ایفا می کنن.

اما اگه بخواهید رسانه های اجتماعی رو به خوبی در استراتژی های سئو خود جای بدید باید به موضوعات زیر توجه کنین.

قانون: تگ ها همون عبارت های کلیدی هستن.

قانون: از رسانه های اجتماعی فقط برای گسترش محتوای خود استفاده نکنید. بلکه از اون برای ایجاد ارتباط با یوزر ها حول محور موضوعی خاص که محتوای شما است، استفاده کنین. اهمیت این نکته حالا کاملاً ملموس است، چون موتورهای سرچ نظیر گوگل، تعاملات یوزر ها و هواداران شما در صفحات اجتماعی شما رو حس میکنن و کاملاً در مقایسه با اونها آگاه هستن.

به علاوه اون، هر چه تعداد افراد بیشتری در بحث هایی که با بکار بردن محتوا به وجود می آورید شرکت کنن، تعداد افراد بیشتری به طور ویژه محتوای شما و همینطور حضور شما در محیط وب رو می بینند و حس می کنن.

در سئوی جدید ، معرفی و مطرح کردن برند شما تنها نباید از راه مطالب و ثبت اونها در سایت های متفاوت صورت بشه. شما باید کاری کنین که نام برند شما به طور فراگیر پخش بشه. اینجا همون جایی است که اهمیت محتوا در سئوی جدید حس میشه.

محتوای بهتر یعنی انتشار بیشتر نوشته های شما

و نکته دیگه اون است که، هدف از کامنت گذاشتن انجام مراحل بک لینک نیست. بلکه شرکت کردن در انجمن ها، بحث ها و تبادل نظر است. کامنت گذاشتن و یا اظهار نظر کردن در اصل به اشتراک گذاشتن تجربیات، کمک کردن به حل مسائلی است که بقیه با اونها مواجه هستن و البته ایجاد ارتباط و اعتبار شخصی است.

در رسانه های اجتماعی هر چه شما با یوزر ها و مردم بیشتر تعامل داشته باشین و در ارتباط باشین، نتیجه ها بهتری در سئو و سئو دریافت می کنین.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *