نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) چیست؟ روش دریافت اینماد برای سایت

نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) چیست؟ روش دریافت اینماد

سرچ برای نماد اعتماد الکترونیکی در وهله اول شما رو به سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متصل می کنه. در توضیحات این سایت نماد اعتماد الکترونیکی به طور زیر تعریف شده :

“مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می کند. مسئولیت صحت فعالیت کسب و کار اینترنتی و کلیه محتوای منتشر شده در وب سایت بر عهده صاحب کسب و کار اینترنتی می باشد. دارنده نماد اعتماد الکترونیکی، تحت نظارت دستگاه های مسئول، ملزم به رعایت قوانین و مقررات مندرج درتعهدنامه نماد می باشد.”

 نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) موقت برای تسریع در روند اعطای نماد به سایت های فروشگاهی داده می شه  این طور که حداقل استاندارها رو در نظر می گیرن. برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی دائم تک ستاره اول طراحی سایت شما تحلیل می شه بعد از اون قوانینی مطرح می شه که در سایت مرکز گسترش تجارت الکترونیکی به طور کامل بیان شده از جمله:

  1. این نماد فقط مخصوص کمپانی ها و وب سایت هایی است که در فرایند طراحی سایت اونها مبحث خرید و یا خدمات و یا خدمات فروش و پس از فروش اومده باشه.
  2. شرکت موردنظر باید دارای اعتبار قانونی و شماره ثبت باشه.
  3. قطعاً دامین وب سایت باید در اختیار شرکت یا مالک شرکت باشه و مدارک اون برای گرفتن ای نماد ( e نماد ) لازم و ضروریه.

نوع بعدی نماد اعتماد الکترونیکی نوع 2 ستاره است، که نیازمند گواهی ssl  است این نماد معرف امنیت بالاتر در مقایسه با بقیه نمادهاست.

اما در هر صورت برای بکار بردن سایت های دارای این نماد هم باید به موضوعاتی توجه کرد:

  1. enamad نباید عکس باشه یعنی با کلیک بر روی اون شما به سایت اصلی مرکز گسترش تجارت الکترونیکی متصل میشید.
  2. ادرس URL  مرکز پرداخت قطعاً باید سایت بانک مورد نظر باشه.
  3. کد امنیتی موجود باید قابلیت تغییر داشته بشا پس قطعاً قبل از پرداخت کد رو دوباره بارگداری کنین.

روش گرفتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت

اول باید وب سایت شما به طور کامل طراحی شده باشه. بعد با رجوع کردن به سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و کامل کردن فرم مرتبط، ثبت نام کنه و چک لیستی از موارد مورد نیاز و شاید دارای نقص در سایت شما در اختیارتان قرار میگیرن. بعد از رفع قدم به قدم همه اشکالات، اطلاعات به وسیله ناظر تایید شده و کد اینماد برای قرار دادن در سایت به شما داده میشه. توجه داشته باشین که برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی قطعاًً باید ای نماد داشته باشین.

مدت زمات اعتبار نماد اعتماد

این نماد یکسال اعتبار داره و در انتهای تاریخ انتقضا، علامت (لوگو) اون در سایت شما تغییر میکنه و میتونین با ورود به حساب کاربری خود در اینماد، در مقایسه با تمدید اون اقدام کنین.

چه اطلاعاتی در پروفایل ای نماد نمایش داده میشه

در صورت احراز شرایط گرفتن نماد اعتماد و اخذ این مجوز، اقلام اطلاعاتی زیر به طور عمومی در پروفایل شما در معرض دید مراجعین قرار می‌گیرد: نام بیزینس، آدرس وب‌سایت، وضعیت اعتبار نماد اعطا شده، نام صاحب امتیاز، آدرس بیزینس، تلفن ثابت و پست الکترونیکی.

قبل از پایان انقضای نماد، آیا میشه در مقایسه با تمدید اون اقدام کرد؟

بله. اعتبار مجوز نماد یکساله بوده و قبل از پایان مهلت اون، باید اطلاعات فرم ثبت نام خودش رو به روز کنین. همینطور پرونده رو از راه پنل کاربری خود برای تمدید ارسال کنین(امکان ارسال درخواست تمدید از یه ماه قبل از انقضای مهلت نماد در پنل کاربری علاقمندان وجود داره.).اگر وب سایت مورد نظر تخلفی در مدت اعتبار نماد نداشته باشدو در مهلت مقرر شده از طرف مرکز اختلافات دریافت وکار خودش رو با مصرف کنندگان حل کنه باشه همینطور درزمان تمدید نماد کار دریافت وکار بدون اطلاع به مرکز تغییر نکرده باشه و مخالف قوانین مدون جمهوری اسلامی ایران (وابسته با دریافت وکارهای اینترنتی) نباشه. به وسیله کارشناس ها در موعد مقرر تمدید اعتبار صورت میگیرن در غیراینصورت ممکنه نماد به مدت یه سال تمدید نگردد و از صاحب امتیاز نشانه نماد تعهد نامه مجدد اخذ شود.

گرفتن لوگوی نماد اعتماد بدون ستاره (خاکستری)

اگه گزینه مشاغل نوپا رو در قسمت افزودن دامین انتخاب کنین چک لیست الزاماتی که مورد تحلیل قرار میگیرن دارای 4 بند می شود و بعد از تایید نهایی میتونین لوگوی نماد بدون ستاره رو گرفتن کنین. اگه مایل به گرفتن نماد ستاره دار می باشین نباید گزینه مشاغل نوپا رو انتخاب کنین.

 

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *