فارسی سازی پوسته (قالب) وردپرس

آموزش فارسی سازی پوسته وردپرس (ویدئو + توضیحات)

فیلم آموزشی فارسی سازی قالب وردپرس

قسمت اول:

قسمت دوم:

توانایی های مورد نیاز برای فارسی سازی پوسته وردپرس

  • آشنایی با زبانهای HTML و CSS و PHP و در برخی موارد جاوا اسکریپت.
  •  شبیه سازی وب بر روی کامپیوتر شخصی با استفاده از XAMPP
  •  دانلود آخرین نسخه وردپرس از وبسایت رسمی وردپرس
  •  نصب یک ادیتور متن، ترجیحا ++Notepad
  • نرم افزار Poedit جهت ترجمه متنها
  • و یک پوسته برای فارسی سازی

برای فارسی سازی پوسته وردپرس ابندا باید برید به نحوه ی کار با نرم افزار Poedit و اموزشه اونو دقیق بخونید.

بعد از اون به روش اشاره شده در وبسایت رسمی وردپرس(دانلود pdf اموزش کامل وردپرس از اینجا) که برای فارسی سازی پوسته وردپرس هست اشاره میکنیم:

راست چین کردن (Right-To-Left) یک پوسته خیلی راحته و فقط کافی تمام ویژگیهای افقی ( horizontal attribute ) را تغییر بدید، و تغییرات جدید رو در فایل دیگری با نام rtl.css ذخیره کنید.

مراحل زیر رو قدم به قدم دنبال کنید:

فایل استایل مربوط به پوسته (معمولا style.css) را با یک ادیتور (مثلا ++N) باز کنید.

فایل باز شده را با نام جدید rtl.css ذخیره کنید. الان شما دو فایل style.css و rtl.css دارید.

کد زیر را در انتخابگر body اضافه کنید (body selector):

از اولین سطر شروع کنید و کارهای زیر رو یک به یک بر روی هر انتخابگر (selector) انجام بدید:تمامی ویژگیهای بی ربط (attribute) مثل ارتفاع، عرض، موقعیت مکانی عمودی و … (width, height, margin-top ,…) را حذف کنید.مقدار ویژگیهای زیر را از right به left و برعکس تغییر دهید.

  • text-direction
  • float
  • clear

یک پوشه با نام “rtl-images” ایجاد کنید و تمام عکسهایی که لازم هستند به صورت راست چین باشند را تغییر داده و با همان نام در این پوشه قراردهید. برای مثال یک علامت فلش مطمئنا مخصوص چیدمان ltr هست و باید این فایل رو تغییر بدید و نسخه rtl  رو قرار بدید. فقط یادتان باشد که کدهای مربوط به این تصاویر را از فایل “rtl.css” پاک نکنید. این پوشه و کدهای مربوطه در قسمت ایجاد پوسته فرزند به درد میخوره.

ویژگیهای زیر را به صورت آینه ای تغییر دهید و مقدار ویژگی اصلی را صفر کنید.

یادتون باشه وقتی مقدار ویژگیهای مکانی (left, right) رو تغییر میدید، مقدار ویژگی اصلی رو “auto” تعیین کنید.

خوب! الان زمان آن رسیده که ساختن پوسته فرزند رو شروع کنیم. برای این کار یک فولدر در کنار فولدر مربط به پوسته مادر ایجاد کرده و نام آن را هر چیزی که دوست داشتید بگذارید،مثلا “myChildTheme”.

حال برای ایجاد پوسته فرزند باید یک فایل با نام “style.css” در داخل فولدر مربوط به پوسته فرزند ایجاد کنید.

حالا شما یک پوسته دارید با نام “myChildTheme” که میتوانید آن را از سمت مدیریت وردپرس فعال کنید. ولی این پوسته هیچ استایلی ندارد و برای برطرف کردن این مشکل باید فایل “style.css” مربوط به پوسته مادر را در فایل استایل پوسته فرزند فراخوانی کنید. برای این کار کد زیر را در فایل “style.css” مربوط به پوسته فرزند وارد کنید.

فایل “rtl.css” و فولدر “rtl-images” را که قبلا ایجاد کرده بودید را در داخل فولدر مربوط به پوسته فرزند قرار دهید. بعد از این کار، فایل “rtl.css” را باز کرده و آدرس تمامی تصاویر تغییر داده شده را تغییر دهید.

تا اینجای کار پوسته فرزند شما به خوبی ایجاد شده و کار خواهد کرد، تنها چیزی که مانده ترجمه متنهای پوسته هست. برای این کار نیز باید یک فولدر با نام “languages”  داخل فولدر مربوط به پوسته فرزند ایجاد کرده و فایلهای مربوط به ترجمه پوسته را که در مطلب poetit اشاره شد در این فولدر قرار بدید.

توجه کنید که “myChildTheme” نام پوسته شما میباشد. فایل “functions.php” بعد از فایل توابع مربوط به پوسته مادر بارگذاری میشود و اگر خواستید، میتوانید کدهای مربوط به توابع پوسته فرزند را داخل این فایل ذخیره کنید.

ایجاد پوسته فرزند، برای فارسی سازی شده پوسته مادر، به پایان رسیده و میتوانید از آن استفاده کنید.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *