فروشگاه ussd

فروشگاه USSD را چگونه تهیه کنیم؟ ساخت یو اس اس دی

فروشگاه ussd مانند استفاده از درگاه بانک ، سرویس پیامک، ایمیل های دسته جمعی این روش نیز یکی از راه های دسترسی بهتر است که در طراحی سایت مورد نظر می توان درنظر گرفت.

 

فروشگاه USSD (یو اس اس دی) چگونه کار می کند؟

هر فروشگاه USSD دارای یک کد مستقل می باشد هر فردی از طریق کد شما اقدام به خریداری کردن شارژ نماید یا مبلغی را واریز کند سود آن به شما تعلق خواهد گرفت.

 

برای راه اندازی فروشگاه ussd نیاز به چه شرایطی می باشد؟

برای راه اندازی فروشگاه USSD مدیر فروشگاه نیازی به داشتن اطلاعات فنی در زمینه طراحی و پیاده سازی کد USSD و نرم افزار فروش شارژ ندارد و کلیه اقدامات فنی راه اندازی فروشگاه USSD توسط تیم فنی انجام می گردد.

 

فرآیند فروش شارژ در فروشگاه ussd به چه صورت است؟

مشتری پس از وارد نمودن کد ussd فروشگاه شما مبلغ شارژ ایرانسل خریداری شده خود را پرداخت می نماید. مبلغ شارژ با همکاری بانک به صورت آنلاین از حساب وی کسر شده و پس از انجام موفقیت آمیز پرداخت آنلاین، سیم کارتی که شماره آن در مراحل خرید وارد شده است، به صورت مستقیم شارژ خواهد شد و مشتری شما نیازی به وارد کردن پین کد نخواهد داشت.

در واقع خریداران شارژ می‌توانند از طریق کد ussd اختصاصی فروشگاه شما هر کجا که باشند، در کمتر از یک دقیقه شارژ خود را از فروشگاه شارژ شما تهیه نمایند.

 

میزان سود فروش شارژ 

میزان سود فروش شارژ از طریق فروشگاه ussd برای کدهای ۴ رقمی به اندازه ۲ درصد از مبلغ فروش شارژ می باشد.

برای مثال در صورتیکه مشتری شما مبلغ ۵۰۰۰ تومان شارژ ایرانسل خود را از طریق فروشگاه ussd شما خریداری نماید، مبلغ ۱۰۰ تومان به عنوان سود خالص فروشگاه دار به حساب سود شما اضافه خواهد شد.
میزان سود برای کدهای ۳ رقمی ۱% از مبلغ فروش شارژ می باشد.

 

مهم ترین ویژگیهای فروشگاه  شما 

۱- امکان انتخاب کد دلخواه
۲- عدم نیاز مدیر فروشگاه به انجام امور فنی
۳- عدم نیاز به تامین سرمایه برای تهیه شارژ
۴- انجام کلیه امور تهیه شارژ
۵- پشتیبانی مشتریان فروشگاه
۶- تامین امنیت فروشگاه در مقابل سرقت شارژها
۷- عدم نیاز به مذاکره با بانک برای دریافت درگاه پرداخت
۸- قابلیت پرداخت مبلغ شارژ از طریق تمامی کارت های عضو شبکه شتاب
۹- تامین شارژ به نازلترین قیمت در بازار
۱۰- امکان شارژ مستقیم وایمکس ایرانسل
۱۱- ارسال اس ام اس به مشتری با نام فروشگاه USSD شما
۱۲- امکان به خاطر سپردن خرید مشتری برای سهولت در تکرار خرید

 

آیا M-Commerce جایگزین USSD می شود؟

USSD از نگاهی دیگر

USSD یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM می باشد. USSD یک ارتباط REAL-TIME در شبکه را در اختیار قرار می دهد. در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از روش SMS است وبر مبنای یک جلسه کاری (SESSION-BASED) استوار است.

یک پیام USSD می‌تواند در حدود ۱۸۲ کاراکتر باشد. با استفاده از USSD می‌توان بین نرم‌افزارهای نوشته شده برای موبایل و شبکه اپراتور موبایل ارتباط برقرار نمود. پیام‌ها به صورت دیجیتالی و با استفاده از کلیدهای * و # ارسال می‌گردند و به کاربر اجازه می‌دهد که به سادگی اطلاعاتی را به شبکه ارسال و یا دریافت نماید.

اولین نسخه از USSD با عنوان «PHASE1» یا «MAP1» نامگذاری شده بود و حرفا قادر به ارسال اطلاعات از یک HEADSET به گوشی موبایل بود و هیچگونه جلسه کاری را بین گوشی و HEADSET ایجاد نمی‌کرد.

در MAP2 از USSD قابلیت‌های بیشتری افزوده گردید که این تکنولوژی را قادر به برقراری جلسات کاری می‌نمود. در این نسخه سرور شبکه موبایل قادر به ذخیره سازی پیام در USSD می‌باشد.

 

به صورت کلی عملکرد USSD به دو حالت زیر تقسیم بندی می‌شود:

۱- مدیریت در سمت موبایل (PULL) (پشتیبانی شده در GSM2.94)

۲- مدیریت در سمت شبکه (PUSH) (پشتیبانی شده در GSM3.9)

 

در بعد امنیتی، USSD دارای ساختاری مجزا برای تامین امنیت نمی باشد و از استانداردها و مکانیزم‌های امنیتی شبکه GSM/UMTS استفاده می‌کند.

در واقع یکی از مشخصه‌های اصلی پیام‌های USSD عدم ذخیره سازی در سمت کلاینت یا همان موبایل می‌باشد، در مقام مقایسه، USSD بیشتر مشابه TELNET بوده و SMS مشابه EMAIL است.

زیر ساخت‌های مورد نیاز در USSD

یک شبکه موبایل شامل تجهیزات و دستگاه‌های مربوط به مکالمات END- TO – END، مدیریت مشترکین و جابجایی گیرنده‌ها می باشد و همانند یک رابطه بین سیستم GSM و تلفن ثابت PSTN عمل می‌کند. این شبکه شامل سرورهای متعددی ازجمله MSCها AUC ، HLR ، VLR، EIR می‌باشد.

 

MSC

مرکز سرویس‌های سوئیچینگ موبایل است که وظیفه راه اندازی یک مکالمه جدید را بر عهده دارد (CALL SETUP)، این سرور یک ارتباط با مرکز تلفن ثابت برقرار می‌کند، عملکردهایی مانند ارائه صورت حساب مشترکین نیز بر عهده این مرکز می‌باشد.

 

Home Location Register User

یا ثبت کننده محل اصلی کاربر، یک پایگاه داده متمرکز شامل اطلاعات تماس مشترکین شبکه می باشد خاصیت اصلی این سرورها این است که هر مشترک می تواند تنها در یک HLR ثبت شده باشد.

 

 روش دریافت و ارسال اطلاعات از موبایل به مرکز

با توجه به تغییر دائم مکان مشترکین در شبکه نیاز به مرکزی داریم که اطلاعات تمام مشترکین یک کشور یا یک شرکت ارائه سرویس موبایل در آن ثبت شده باشد تا هر زمان که به این اطلاعات نیاز بود بتواند در اختیار شبکه قرار دهد. به این مرکز HLR گویند. این مرکز به صورت متمرکز در یک یا نقاط محدودی در یک کشور ایجاد می شود و برای اینکه یک مشترک امکان استفاده از شبکه را داشته باشد به مشترک کارتی به نام SIM داده می شود که این کارت وسیله شناسایی مشترک در شبکه می باشد. بنابراین مشترک با این کارت می تواند به راحتی در هر نقطه کشور با شبکه ارتباط برقرار نماید.

 

نحوه انتقال پیام‌های USSD به سرور

برخلاف SMS که ازفضای خالی داده ای شبکه جهت ارسال اطلاعات استفاده می کند ، در USSD از فضای ارسال صوت استفاده می شود بنابراین از لحاظ میزان امنیت در حد بسیار بالایی قرارداشته و امکان شنود آن به سختی امکان پذیر می باشد. روش کار بدین صورت می باشد ،زمانیکه یک پیام با فرمت USSD ارسال می شود، دستگاه موبایل با آن پیام همچون یک تماس صوتی برخورد کرده و تماس مربوطه را به گیرنده BTS ارسال می نماید. BTS نیزپس از دریافت پیام آن را به سرور اصلی و در نهایت به MSC منتقل می کند.

MSC بدون هیچگونه پردازشی بر روی USSD آن را به سرور VLR و سپس به HLR ارسال می کند. حال نرم افزاری که به منظور پردازش پیام در USSD در نظر گرفته شده است بر روی سرور HLR و پس از پردازش پیام رسیده و تهیه پاسخ لازم، نسبت به ارسال پاسخ به سرور VLR و سپس MSC و در نهایت دستگاه موبایل یا MS اقدام می کند.

مسئله حایز اهمیت در خصوص استفاده از USSD همزمانی آن در انجام تراکنش‌ها و استفاده از فضای VOICE در ارسال داده‌ها می باشد. چراکه در صورت ازدست رفتن آنتن دهی به هنگام برگزاری یک جلسه با شبکه، کلیه اطلاعات رد و بدل شده از بین می‌رود که به منظور برطرف کردن این قضیه بایستی از ترکیب این روش با یک روش نرم افزاری استفاده کرد.

در حال حاضر براساس استانداردها و پروتکل های ارائه شده توسط «انیستتو استاندارد ارتباطی اروپا» هیچکدام از سرویس دهندگان خدمات موبایل داده های رد و بدل شده در قالب USSD بربستر شبکه را بر روی سرور URL , VLR ذخیره نمی کنند. البته این مسئله به عنوان یک ممنوعیت مطرح نشده است و صرفا به منظور حفظ بازدهی شبکه ها توصیه شده است.

 

قالب پیام‌های USSD

براساس استاندارد شماره ۱۰۰۶۲۵ موسسه ETSI روش شماره گذاری در USSD به صورت *۱XX# تعریف شده است یک اپراتور ممکن است که براساس نیازهای خود سرویس‌هایی را از *۱۰۰# تا *۱۴۹# تعریف نموده باشد که پس از شماره گیری توسط کاربر، سرویس مناسب به وی داده شود. کدهایی که درباره *۱۵۰# تا *۱۹۹# جهت استفاده خود اپراتورهای موبایل ذخیره شده اند که ارتباط دستگاه کاربر با شبکه موبایل را مدیریت نماید.

 

از کاربردهای استفاده از این پروتکل را می توان به مثال‌های زیر اشاره کرد:

  • – بانکداری تلفن همراه
  • – تماس خدمات
  • – خدماتی نظیر(اعلام اخبار،آب و هوا،…)
  • – خدمات گفتگو (مسابقه،نظرسنجی،A&Q)
  • – سرویس نظرسنجی
  • – سرویس دایرکتوری
  • –فروشگاه ussd
  • و…

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

7 پاسخ به فروشگاه USSD را چگونه تهیه کنیم؟ ساخت یو اس اس دی

  1. مهدی

    سلام چگونه ی کد یو اس دی بسازم

  2. مهدی

    سلام چگونه ی کد یو اس دی بسازم

  3. علی

    چگونه برنامه رو دریافت کنم

  4. م

    سایت یا بانکی هست کد رو ارائه بده

  5. ناشناس

    اقا خواهش میکنم خواهش میکنم من کد ussd دارم چجوری میتونم بفروشم لطفا کمکم کنید لطفاااااا پول نیازم کد پنج رقمیه خوب

  6. اسماعیل پیوند

    سلام میخواستم سامانه خرید و فروش شارژ راه اندازی کنم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *