درگاه پرداخت اینترنتی بانک

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ؛ روش دریافت درگاه و اتصال به سایت

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه بانک مثل دستگاه های POS فروشگاه هاست. با این تفاوت که شما بدون اینکه به تجهیزات فیزیکی و یا خط تلفن نیاز داشته باشین به درگاه متصل می شید .دوماً مشتریان شما از طریق درگاه پرداختی اینترنتی از تمام نقاط جهان می تونن با کارت های عضو شتاب اقدام به خرید از وب سایت شما بکنند.

 انواع درگاه های پرداخت اینترنتی

درگاه بانک  در حالت کلی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شن.

پرداخت مستقیم

درگاه های پرداخت مستقیم معمولا رویه سخت تر و مراحل بیشتری رو برای اخد طی می کنن .مناسب شرکت های بزرگتره.تقریبا تمامی بانک ها خدمات درگاه پرداخت آنلاین را ارائه میدن. توصیه ما به شما انتخاب بانک های خصوصیه که در این زمینه پیشرو تر هستن.

بعد از ارائه مدارک معمولا یک تا دو هفته زمان لازمه تا بانک سایت و مدارک شما را بررسی کنه و نسبت به ارائه مشخصات ترمینال بانکی شما اقدام کنه. بعد از دریافت این اطلاعات باید با طراح وب سایتتون تماس بگیرین و اطلاعات دریافتی از بانک را در اختیارش قرار بدین .ایشون باید نسبت به اتصال فروشگاه به درگاه بانکی اقدام کنه. بعد از اتصال درگاه باید به بانک اطلاع بدین تا نسبت به آزمایش درگاه و صحت عملکرد آن از سمت بانک اقدام بشه. پس از تایید بانک درگاه شما به صورت کامل راه اندازی میشه .

وب سایت تمام بانک ها دارای گواهی SSL است. (رمزگذاری قوی ای داره و اطمینان کامل را برای کاربر عرضه میکنه.)

پرداخت غیر مستقیم

یکی دیگر از روش های رایج  برای دریافت درگاه بانک امکان خرید اعتبار تو سایت و استفاده از این اعتبار برای خرید یا استفاده از سرویس های وب سایته. در این روش کاربر یه بار اعتبار لازم را خریداری میکنین .دیگه لازم نیست هر بار برای خرید  مشخصات کارت بانکی را وارد کنین و اینجوری هم تو زمان کاربر صرفه جویی میشه و هم امنیت نسبی بیشتری وجود داره. با مراجعه به وب سایت درگاه های واسطه می توانین اقدام به اخذ درگاه کنین. مراحل دریافت درگاه های پرداخت واسطه (غیرمستقیم) آسون تر از درگاه های پرداخت مستقیمه ولی معایبی هم دارن که در ادامه میدیم.

معایب درگاه های پرداخت اینترنتی غیر مستقمی بانکی

  1. وجه پرداختی بعد از پرداخت مشتری مستقیماً به حساب شما واریز نمیشه و معمولا با تاخیر ۳ روزه به حساب شما واریز می شه.
  2. درگاه های پرداخت واسطه معمولا دارای کارمزد هستن.
  3. مشتریان تو صفحه پرداخت بانکی به جای نام کسب و کار شما، اسم وب سایت واسطه را مشاهده می کنن.
  4. و …

با این وجود در صورتی که شما یک کسب و کار نوپا دارین می توانین از معایب ذکر شده چشم پوشی کنین و به سادگی وب سایت خودتونو  مجهز به درگاه پرداخت اینترنتی کین.

نحوه اخذ درگاه های پرداخت اینترنتی چگونه است؟

برای اخذ درگاه های پرداخت اینترنتی در گذشته نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نبود و شما مستقیم با ارسال مدارکی مثل شناسنامه و نام سایت و آدرس IP سایت می تونستین برای دریافت درگاه از بانک ها اقدام کنین. ، ولی با افزایش تعداد جرایم اینترنتی و نیاز به تائید هویت پذیرندگان درگاه ها و به وجود آمدن سیستمی یکپارچه وجود چنین سیستم کنترلی بیشتر احساس می شد.

درحال حاضر برای اخذ درگاه های اینترنتی قبل از هر چیز شما باید برای کسب و کار خود از طریق وب سایت نماد اعتماد الکترونیک اقدام به دریافت این نماد کنین.

پس از دریافت نماد اعتماد الکترونیک می توانید با مراجعه به وب سایت شاپرک با شرکت ها و نوع خدمات ارائه شده  آنها آشنا بشین و به سایت مراجعه کنین یا با شماره تلفن شرکت هایی که خدمات پرداخت اینترنتی ارائه می دن ازشون تقاضای درگاه اینترنتی کنین.

وظیفه وب سایت شاپرک چیست ؟

شاپرک با فراهم کردن نظامی کامل و جامع، نظارت دقیق و همه جانبه بر عملیات پرداخت و عملکرد درگاه بانک شرکت های تابعه داره:

  1.     کنترل و نظارت در شبکه پرداخت کشور
  2.     ایجاد ساز و کار یکسان برای فعالیت شرکت ها
  3.     استاندارد سازی خدمات قابل عرضه
  4.     هدایت به سمت استفاده بهینه از منابع

در نتیجه  برای فعالیت آنلاین و داشتن درگاه بانک باید نسبت به دریافت نماد اعتماد نیز اقدام کنید.  در ابتدا این نماد موقت و پس از مدتی در صورتی که مشکلی نباشه این نماد به صورت دائمی برای وب سایت شما فعال میشه. کاربرا با کلیک روی این نماد به سایت اصلی متصل میشن و صحت و اطلاعات بیشتر رو مشاهده میکنن.

 

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *