link building

بک لینک و تاثیر آن در رتبه سایت (آموزش لینک بیلدینگ)

در این مقاله توضیحاتی در مورد بک لینک ها بیان میکنیم. اینکه بک لینک ها چی هستن و چرا ما در وب سایت مان به اونها احتیاج داریم و چطور باید اونها رو بدست بیاوریم! در حال حاضر اگه تمایل به آغاز لینک بیلدینگ دارین، مطمئناً نیاز به اطلاعات در این مورد دارین. در کار مارکتینگ اینترنتی و لینک بیلدینگ اطلاعات زیادی وجود داره که در اینجا توضیح مختصری به عنوان راهنمایی برای مبتدیان بیان میکنیم.

لینک ها چی هستن؟

به طور کلی لینک ها “پیوند” بین وب سایت شما و دیگر وب سایت ها هستن. به عنوان مثال ممکن هست وب سایتی رو با یه هدف مشترک پیدا کنین که تمایل به ایجاد پیوند با وب سایت شما داشته باشه. با اینکه کاملاً مثل هم نیستید اما مکمل یکدیگر هستید – اینها قواعد اولیه لینک بیلدینگ هستن.

در این صورت شما “لینک یه طرفه” یا one-way link و یا “بک لینک” گرفته اید – اجازه بدید جزئیات در این مورد رو برای شما شرح بدیم چون لینک های یه طرفه بک لینک هم نامیده میشن. اما موارد خاص در مورد لینک های یه طرفه این هست که اونها لینکی برای پاسخگویی به وب سایتی که از اونها لینک گرفتن کنه، به اونها برنمی گردانند. به عبارت دیگه ایجاد پیوند در لینک های یه طرفه متقابل نیست.

لینک های one-way پیغامی رو به موتورهای جست و جو منتقل می کنن که این وب سایت دارای نوشته های خیلی جالب و خوب هست که وب سایت های دیگه هم در مورد اون به افراد اطلاع رسانی می کنن. لینک های یه طرفه برای هر صاحب وب سایتی در ایجاد بک لینک ارجحیت داره. پس تمرکز بر روی این مفهوم داشته و همراه با ما در حرکت باشین!

چطور میشه لینک های یه طرفه (one-way links) گرفت؟

یکی از راه های بدست آوردن لینک های یه طرفه زمانی هست که وب سایت دارای اطلاعات و محتوای خاص باشه ووب سایت ها بر این باور باشن که نوشته های وب سایت شما به حد کافی برای به اشتراک گذاری اون با ارزش است – اونها میخوان که نوشته ها واضح بوده و همه افراد اون رو درک نمایند.

لینک های یه طرفه
لینک های یک طرفه

به خاطر داشته باشین که یه وب سایت به طور طبیعی به یه وب سایت دیگری که دارای محتوای مناسب هست، برای تحکیم جایگاه وب سایت خودش پیوند برقرار میکنه. در اینجا چند راهکار برای قدرت گرفتن و دستیابی به لینک های یه طرفه به شما بیان می کنیم. اونها عبارتند از:

موضوعات با اهمیت برای بدست آوردن بک لینک

۱- وب سایت خودتون رو به دایرکتوری های آنلاین موتورهای جست و جو مثل yahoo! و dmoz-odp.org ثبت کنین. هنگامی که در این وب سایت ها لینک داشته باشین، اعتبار و ارزش وب سایت شما به طور اتوماتیک افزایش خواهد یافت.

۲- مطالب خودتون رو به دایرکتوری های مقاله ارسال و ثبت کنین. دایرکتوری های مقاله زیادی وجود داره که شما میتونین مطالب خودتون رو به اونها ارسال کرده و اونها هم بک لینک به وب سایت شما بیان می کنن. همونطور که قبلاً گفته بودیم، اگه به طور دستی اقدام به ثبت مطالب در دایرکتوری ها کنین و به صورتی به کلید ورودی دایرکتوری ها دست یافته اید – همینطور تعداد بازدید وب سایت شما از برای دایرکتوری ها به اون هدایت شده و در آخر از اونها لینک دریافت میکنید.

در این صورت میتونین اطمینان داشته باشین که اگه نوشته های شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشه، افراد مرتباً کلیک کرده و بک لینک به شما می زنند. همینطور در نظر داشته باشین که در صورت ارسال مطالب به دایرکتوری ها، خیلی از مدیران وب سایت ها که در دایرکتوری به دنبال نوشته های و محتوای با کیفیت هستن، با مشاهده مطالب شما از اونها در وب سایت خودشون استفاده میکنن و در resource box (باکس ریسورس ها) بک لینک به وب سایت شما ایجاد میکنن.

پس به مرور زمان خیلی ساده میتونین تعداد زیادی وب سایت که از نوشته های مطالب شما در وب سایت خودشون استفاده می کنن، بک لینک دریافت کنین. این همون قدرت مارکتینگ مقاله هست.

۳- روش دیگری برای گرفتن لینک های یه طرفه، جستجوی اصناف خاص در دایرکتوری های جست و جو و ارسال وب سایت تان به اونها است.

دایرکتوری های جست و جو برای صنایع خاص مثل دایرکتوری “سفر” طراحی شده اند. امکان قرار گرفتن در لیست این دایرکتوری ها هم به طور رایگان و هم پولی وجود داره. تصمیم با شماست که میزان ارزش اون دایرکتوری رو تشخیص داده و در صورت نیاز برای اون هزینه صرف کنین.

۴- کتاب های الکترونیک و گزارش های کوتاه تهیه کنین. هنگام ایجاد کتاب الکترونیک و یا گزارشات کوتاه، روشی رایگان در اینترنت برای وب سایت شما باز میشه. اگه e-book ها دارای اطلاعاتی با کیفیت بالا (به عنوان مثال: موضوعات و راهنما های سریع در هر موردی) باشه، مطمئناً تعداد زیادی لینک های یه طرفه در طول زمان جلب میکنید. همینطور فرصت مناسبی در ارسال گزارشات کوتاه و خوب که احتمالاً به طور ویروسی (Viral) بین افراد پخش میشه، بدست آورید – بین بازدیدکنندگان، آشنایان و دوستان ارسال میشه. برای رسیدن به این هدف ها باید لینک آدرس وب سایت خودتون رو در صفحات e-book و یا داخل متون گزارشات تان جاسازی کنین.

۵- از ویدئو ها استفاده کنین. عکس های ویدئویی راه خیلی مناسبی برای گرفتن لینک های یه طرفه است. یه فیلم جالب به سرعت در سراسر اینترنت پخش میشه. خیلی از مدیران وب سایت اغلب برای بهبود ظاهر وب سایت و اضافه شدن محتوا در اون اقدام به ایجاد عکس های ویدئویی و جا سازی اون در وب سایت خودشون می کنن.

۶- اگه دارای وب سایت با طراحی و محتوای مناسبی هستید، مطمئن باشین که مدیران وب سایت هایی که دارای هدف مشابهی با شما هستن، از شما درخواست میکنن تا از محتوای وب سایت تان استفاده کنند و شما میتونین با اونها تعامل داشته و شما هم از اونها بخواهید که لینک وب سایت شما رو در سایت شان قرار بدن. با این حال علت آنکه به این روش نباید همواره تکیه کنین این هست که اکثر اوقات اونها پاسخی برای لینک متقابل ندارن.

این روش میتونه استراتژی خوبی باشه اما متاسفانه ماهیت انسان این هست که اکثر اوقات وعده های خودشون رو به فراموشی می سپارن! پس فقط در این مورد باید مراقب باشین.

لینک های بیش از حد و اثر گذاری اون در سئو

spam

موتورهای جست و جو به خصوص گوگل به وب سایت هایی که بیش از حد دارای لینک های متقابل هستن، نگاه خوبی نداره. پس هر چند که بک لینک ها خوب هستن اما درصورتی که پایه ی اون همواره طبق لینک های متقابل باشه، نتیجه مورد انتظار رو بدست نخواهید آورد. در واقع اگه مراقب نباشید، به رنکینگ صفحات وب سایت شما (رتبه) هم آسیب خواهد رساند.

امیدواریم که این اطلاعات کمکی برای شما اشخاصی باشه که شخصاً تمایل به آغاز استراتژی و به وجود آوردن لینک بیلدینگ دارن. دونستن این امر برای موفقیت آنلاین شما خیلی واجب هست. پس در اون کم کاری نکنین! لینک بیلدینک در طولانی مدت و به آرامی باید انجام شه اما مطمئناً منافع اون برای وب سایت شما ایجاد میشه.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

پاسخ برای “بک لینک و تاثیر آن در رتبه سایت (آموزش لینک بیلدینگ)”

  1. علی

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *