web design

استراتژی سفارش طراحی وب سایت

امروزه اکثر کاربران اینترنت می دانند که به علت افزایش تعداد صفحات اینترنتی و وب سایت ها در سراسر دنیا و همچنین در کشور خودمان، تنها داشتن وب سایت دیگر مثل گذشته امتیاز خاصی محسوب نمی شود و آنچه باعث تمایز و برجسته شدن کسب و کار یا موسسه (یا هر فعالیت دیگری که برای آن قصد راه اندازی حضور اینترنتی دارید) می شود کارایی و چگونگی برقراری ارتباط مخاطبان پایگاه اینترنتی شما با آن است. با این دیدگاه می توان ابعاد مختلف یک وب سایت حرفه ای را به این شکل دسته بندی کرد:

۱- طراحی: شاید به هنگام گردش در دنیای اینترنت، شما هم بارها به وب سایت هایی برخورده باشید که دارای طرح و شکل قدیمی و از مد افتاده باشند، گویی از یک دهه پیش تاکنون حتی تغییری جزیی نیز در آنها به وجود نیامده است. حتی ممکن است این صفحات اینترنتی بسیار هم پرمخاطب و پربازدید باشند اما شاید صاحبان آنها به دلیل عدم تخصص کافی، مشغله زیاد ، یا حتی تنها به علت به روزنبودن، هنوز فرصت طراحی و ساختاربندی مجدد وب سایت های خود را پیدا نکرده باشند.

اگرچه این امر ممکن است در ابتدا چندان با اهمیت به نظر نیاید اما در دنیای پررقابت امروز، ظاهر و جلوه فعالیت شما ممکن است عامل مهمی در تصمیم گیری مشتریان احتمالی شما باشد. بنابراین علاوه بر محتوا و کارایی سایت، یک طراحی زیبا و حرفه ای نقشی تعیین کننده در موفقیت بیشتر فعالیت شما در اینترنت خواهد داشت.

۲- کارایی: این مورد بیشتر به انتظارات شما و مخاطبانتان از وب سایت شما بر می گردد. به صورت خلاصه می توان گفت که اگر فعالیت شما به درستی به بازدید کنندگان نمایانده شود و از طرف دیگر نیازهای او در مراجعه به سایت شما نیز به درستی پاسخ داده شود درصد بالایی از کارایی سایت برآورده می شود. البته موارد گوناگونی وجود دارند که بسته به نوع فعالیت شما و هدفتان از حضور در دنیای وب، کارایی وب سایت اشکال دیگری پیدا می کند که هر کدام راهکارهای مخصوص خود را خواهد داشت.

۳- محتوا: ارتباط نزدیکی میان محتوای یک سایت و کارایی آن وجود دارد. شاید بتوان گفت عامل اصلی ارتباط شما با بازدیدکنندگان وبسایتتان، محتوای آن است. بنابراین اگر محتوا به درستی ساختاربندی و چیدمان شود و در صورت نیاز به موقع به روز رسانی گردد (مانند سایت های خبری) شانس بیشتری برای جذب مخاطب بیشتر برای سایت و جلب توجه آنها خواهید داشت.

۴- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو): در حقیقت یکی از انواع بازاریابی آنلاین است که باعث افزایش ترافیک سایت می شود. در این روش وب سایت شما به گونه ای طراحی و کد نویسی و ساختار بندی می شود که مخاطبان آن را به راحتی و با زحمت کمتری در نتیجه جستجو در گوگل، یاهو و یا بقیه موتورهای جستجو پیدا کنند. این روش اگرچه می تواند نتایج بسیار درخشانی برای کسب و کار و فعالیت شما داشته باشد اما در عین حال کاری است بسیار پیچیده و ظریف، که نیازمند دانش و تخصص لازم در این زمینه است.

در صورت اجرای درست سئو یا بهینه سازی وب سایت شما در عین کارایی و زیبایی می تواند به صورت طبیعی از موتورهای جستجو بازدید کننده کسب کند و آمار فروش و مشتریان شما را افزایش دهد.

فرق بین وب سایت داینامیک و استاتیک چیست؟

مفهوم این دو نوع وب سایت دقیقا مطابق نام آن هاست. چنانچه شما بخواهید سایتی پویا داشته باشید که بتوانید در آن عکس ها ، منوها ، اطلاعات ، صفحات و …. را تغییر داده و تعویض نمایید بایستی از سایت های داینامیک استفاده نمایید.در سایت های داینامیک شما می توانید صفحه بسازید، عکس ها را عوض کنید و متون خود را ویرایش نمایید. برای اینکه سایتی داینامیک طراحی شود بایستی از یک CMS برای ویرایش ، حذف و یا افزودن اطلاعات نوشته شود. اما در سایت های استاتیک از قبل شما سایتی دارید که صفحات در آن به صورت html طراحی می شود و امکان تغییر در آنها نمی باشد. چنانچه بخواهید در جستجوهای گوگل و … روی بهینه سازی سایت خود کار کنید نیاز به داشتن سایتی پویا (داینامیک ) دارید تا بتوانید اطلاعات آن را هر چند وقت یک بار تغییر دهید. سایت های استاتیک این امکان را برای شما فراهم نخواهند کرد.

شرکت طراحی سایت

همانگونه که مستحضر می باشید قرن بیست و یکم را قرن ارتباطات و فن آوری اطلاعات نام نهاده اند. با توجه به این امر، می بایست به تکنولوژی ها و ابزارهای مرتبط در این حوزه با دید ابزارهای صنعتی و فرا صنعتی نگریسته شود و از این رو به حساسیت موجود در این صنعت پی برده و لزوم گذار از سیستم های کسب و کار سنتی به سیستم مدرن رسانه های دیجیتال پی خواهیم برد. طراحی وب سایت های مدرن و مطابق با آخرین استانداردها، اولین قدم در راه رسیدن به این اهداف و پیمودن مسیر پر پیچ و خم گذار از تجارت سنتی به تجارت نوین جهانی می باشد.

برای داشتن یک وب سایت چه کارهایی باید انجام داد

ابتدا باید درک درستی از اهداف خود برای طراحی سایت داشته باشیم. با توجه به اینکه طراحی سایت مناسب می تواند تجارتی کوچک را بزرگ جلوه داده و نظر مشتری را بیشتر به خود جلب نماید و در نهایت آنها را به خرید کالا و یا خدمات از شما ترغیب نماید. میبایست با استفاده از تحلیل و آنالیز وب سایتهای فعال در فضای کاری شما، تمامی آنچه را که قرار است در وب سایت شما ارائه شود را تهیه کرده و سپس از طریق شرکتی معتبر طراحی سایت شرکت یا سازمان خود را به آنها بسپارید. در صورتیکه شرکت مذکور یک شرکت معتبر در زمینه طراحی صفحات وب باشد، خود بقیه مراحل طراحی سایت را با شما به پیش خواهد برد.

اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت

اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود.

شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی وب سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.

با توجه به مطالب فوق الذکر، پیشنهاد ما به شما در یک جمله خلاصه خواهد شد که : پیش از هر چیز دلیل اصلی طراحی سایت خود را برای خود به وضوح روشن نموده و نیازهای مخاطبان سایت را نیز با مشاوره یک شرکت طراحی سایت خوب، به طور دقیق بررسی نمایید.

مشخص کردن ساختار اصلی و نقشه سایت

پس از آنکه نیازهای مخاطبان و عملکرد سایت شناسایی و بررسی شد، وارد مرحله دوم اجرای پروژه طراحی سایت خواهیم شد. در این مرحله بر اساس مستندات بدست آمده از مرحله پیشین ، ساختار اصلی و نقشه سایت طراحی خواهد شد. با بدست آمدن لیستی از منوها، زیر منو ها و ماهیت و عملکرد هریک از منو و زیر منو های سایت در واقع نقشه عمرانی طراحی سایت خود را در دست خواهید داشت.
با توجه به طراحی نقشه سایت و ماهیت و مشخص شدن عملکرد هر یک از بخش های مختلف و همچنین به دست آوردن نیازهای مخاطبین وب سایت در مراحل اول و دوم، اکنون زمان آن رسیده که نقشه گرافیکی و معماری سایت نیز در کنار نقشه عمرانی وب سایت آماده و طراحی گردد.

مشخص کردن نقشه گرافیکی و معماری سایت

این مرحله که درواقع فاز طراحی گرافیکی سایت نام دارد جزو اصلی ترین مراحل اجرای پروژه طراحی سایت می باشد. طراحی گرافیک سایت می بایست با دقت بسیار ، بر اساس نیازمندی های کاربران سایت، بر اساس عملکرد اصلی وب سایت و همچنین برگرفته از دانش ، تجربه و تخصص بالای تیم طراحی گرافیک وب سایت شرکت شرکت طراحی سایت صورت پذیرد. بررسی و مطالعه روانشناسی مخاطبین، روانشناسی رنگ ، مطالعه تصویری پروژه های روز دنیا از جمله مواردی است که در دستور کار تیم طراحی شرکت طراحی سایت قرار دارد و نظارت و حساسیت بسیار بالای مدیران مجموعه به بخش طراحی، سبب خلق آثار و پروژه هایی در خور شان کارفرمایان و مخاطبین ایرانی و قابل رقابت در بازارهای جهانی گردیده است.

انتخاب بستر و تکنولوژی نرم افزاری مناسب

پس از طراحی گرافیک قالب وب سایت و بخش های مختلفی که عملکردهای متفاوتی دارند، در واقع نقشه معماری سایت نیز در کنار نقشه عمرانی وب سایت به دست آمده و اکنون زمان انتخاب بستر و تکنولوژی نرم افزاری مناسب جهت برنامه نویسی و اجرای وب سایت می باشد. مهمترین عامل در این انتخاب ، دانش ، تجربه و تخصص تیم برنامه نویسی شرکت طراح جهت انتخاب بهترین، سریعترین و همچنین به روز ترین تکنولوژی در طراحی وب سایت می باشد.

طراحی ، برنامه نویسی و ساخت ماژول و کامپوننت های اختصاصی با توجه به نیازمندی های سایت شما، ایجاد تعادل در بهینگی و زیبایی، و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ها در طراحی وب سایت از جمله ویژگی های شاخص شرکت طراحی سایت در امر طراحی می باشد. تاکید مدیران موفق بر تحقیق و توسعه، بررسی و مطالعه آخرین مقالات آموزشی و پژوهشی در زمینه طراحی و پیاده سازی وب سایت و پرتال های سازمانی و فروشگاهی ، مطالعه آخرین دستاوردهای تجارت الکترونیک و تجارت مجازی ، و همچنین آموزش نیروهای متخصص با دانش روز و … همه و همه سبب افزایش سرعت عمل، کارایی در کنار زیبایی سایت، آسودگی صاحبان مشاغل ، مدیران و کاربران سایت ها میگردد.

مرحله آزمایش و تست

پس از اتمام عملیات اجرایی ، ساخت و برنامه نویسی ، وب سایت وارد مرحله آزمایش و تست عملکرد خواهد شد. در این مرحله کلیه بخش های وب سایت به دقت آزمایش شده و با شرایط و حالات مختلف مقداردهی اولیه استاتیک و ثانویه داینامیک خواهد شد. پس از بررسی و رفع اشکالات احتمالی ، تست نکات امنیتی بر روی وب سایت انجام گردیده و فایروال محافظ امنیتی نیز بر روی پرتال نصب خواهد شد. در صورت نصب هاستینگ سایت بر روی سرورهای قدرتمند، علاوه بر فایروال نرم افزاری نصب شده بر روی پرتال ، یک فایروال سخت افزاری و همچنین یک فایروال نرم افزاری نیز به صورت مجزا بر روی سرور نصب شده و از اطلاعات وب سایت شما محافظت خواهد نمود. پس از اتمام کلیه مراحل فوق، وب سایت شما همچون کودکی تازه متولد شده ، نیازمند مراقبت و نگهداری مستمر می باشد تا به سرانجام مقصود که همان زیبایی ، کارایی و حجم بازدید بالای سایت است برسد.

بروز رسانی سایت

در دنیای مجازی امروزی اینکه بتوانید سایت خود را موتورهای جستجو ارائه داده و در رده های بالا قرار دهید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از کارهایی که می تواند به شما در این زمینه یاری رساند بروز رسانی صحیح اطلاعات سایت است.
اینکه شما مرتبا اطلاعات را بروز رسانی نموده و اطلاعات بزنید در رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مهم بوده و علاوه بر آن کاربران شما را به بازدید مجدد از سایتتان ترغیب می نماید. لذا سعی کنید همواره در سایت خود اطلاعات مرتبط زده و آن را هر چند وقت یکبار بروز رسانی نمایید تا هم بازدید کاربران از سایت شما زیاد شود و هم در جستجوهای گوگل شناخته شود.

هزینه طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد

هزینه های طراحی سایت معمولا شامل موارد زیر است:

  • هزینه ثبت یک دامنه که با این نام وب سایت شما مورد بازدید قرار می گیرد. مثلاً www.yourdomain.com
  • هزینه میزبانی وب (اجاره فضا یا Host در اینترنت) که صفحات وب سایت و ایمیل های شما را نگهداری می کند و قیمت آن بستگی به حجم فضای مورد نیاز و کیفیت آن بستگی دارد.
  • هزینه طراحی سایت و برنامه نویسی

توجه داشته باشد که تمام موارد فوق را می بایست از شرکت های معتبر و شناخته شده تهیه نمود. عدم توجه و دقت در تهیه این موارد، میتواند خسارت های جبران ناپذیری برای تجارت شما بوجود آورد.

طراحی سایت حرفه ای

هنگامی که شما در حال تلاش برای فروش آنلاین هستید، هیچ کس نمی داند که ظاهر شما شبیه کیست، چه نوع لباسی می پوشید و یا صدای شما چگونه است.( مگر اینکه در وب سایت خود ویدئویی از خودتان داشته باشید) در بیشتر موارد اولین بار توسط مشتریان، با ظاهر وب سایت تان و طراحی سایت تان مورد قضاوت قرار می گیرید.

بسیاری از افراد و بازدیدکنندگان فقط ۳۰ ثانیه و یا حتی کمتر در صفحات وب سایت وقت صرف می نمایند. در این ۳۰ ثانیه آنها در مورد مفید بودن اطلاعات موجود در وب سایت شما و همچنین در مورد قابل اعتماد بودن وب سایت شما به عنوان یک منبع، قضاوت می نمایند. ممکن است بپرسید چگونه ممکن است تمامی اینها در ۳۰ ثانیه تعیین شود!

بازدیدکننده تمامی عناوین و سرفصل ها را با یک نگاه اسکن کرده و میبیند که چه چیزی در وب سایت ارائه می شود و با نگاهی به طراحی سایت و صفحه بندی داخلی و گزینه های آن، اعتماد می نمایند. اگر به نظر بیاید که طراحی سایت شما توسط برادرزاده اتان انجام شده که فقط یاد گرفته به چه صورتی می توان یک وب سایت را راه اندازی کرد؛ در این صورت برداشت اول افراد از طراحی سایت شما خوب نخواهد بود.

طراحی را دست کم نگیرید

بنابراین برای کوتاه کردن کلام و خلاصه مطلب باید بگویم که طراحی را دست کم نگیرید و آنرا به دست یک طراح وب سایت حرفه ای بسپارید. اگر تا به حال برای طراحی سایت خود پولی پرداخت نکرده اید، سعی کنید بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیرید. زیرا هنگامی که افراد از وب سایت شما بازدید کرده و احساس می کنند با فرد حرفه ای روبرو هستند و در این صورت اقدام به خرید محصولات و یا خدمات از وب سایت شما نموده و به نوعی هزینه صرف شده برای طراحی وب سایت به شما بازگردانده خواهد شد.

استفاده از قالب آماده وب سایت

البته لازم نیست تمامی سرمایه خود را صرف طراحی سایت نمایید. حتی این امکان وجود دارد که شما یک وب سایت آماده یا template تهیه کرده و مطالب و محتوای خود را در آن اضافه نمایید. حتی اگر برای طراحی سایت خود از template بهره گیری کرده و یا از وبلاگ و یا سیستم مدیریت محتوا استفاده نمودید، کمک گرفتن از یک متخصص حرفه ای در امر طراحی سایت به نفع شما می باشد.

به عنوان مثال شما می توانید برای بنر اصلی وب سایت و یا لوگو از طراح و گرافیست استفاده نمایید. همچنین برای ویرایش طراحی وب سایت آماده خود و یا سیستم مدیریت محتوا (مثل وردپرس) برای بهتر به نظر رسیدن وب سایت تان می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

طراحی سایت و افزایش ترافیک وب سایت

در اینجا چند نکته برای چگونگی طراحی سایت و تاثیر آن در ایجاد و افزایش ترافیک وب سایت اشاره می کنیم. یکی از عوامل مهم در ایجاد و افزایش ترافیک وب سایت، دست یابی به رتبه های بالا در لیست موتورهای جستجو یا به اصطلاح (رنکینگ) می باشد. رتبه شما در موتورهای جستجو (رنکینگ) به عوامل زیادی بستگی دارد، یکی از مهمترین این عوامل تعداد بک لینک های دریافتی وب سایت شما از دیگر وب سایت ها می باشد.

بک لینک

این بک لینک های دریافتی توسط گوگل قابل مشاهده است و دیگر موتورهای جستجو نیز می توانند به وب سایت شما امتیاز بدهند. اگر طراحی سایت شما به نظر هوشمندانه و حرفه ای باشد، دراین صورت شانس شما برای ورود به دایرکتوری که توسط افراد ویرایش شده است، افزایش خواهد یافت.( به عنوان برنامه های رباتیک که اقدام به جمع آوری اطلاعات برای موتورهای جستجو می نماید)

قرار گرفتن در یک دایرکتوری

قرار گرفتن در یک دایرکتوری مانند www.domoz.org واقعاً می تواند رنکینگ وب سایت شما را در دیگر موتورهای جستجو افزایش دهد. علاوه براین اگر وب سایت شما دارای محتوای مفید و مناسب و ظاهر خوب باشد، احتمال بیشتری وجود دارد تا افرادی که اقدام به ایجاد لیست و سایت های دایرکتوری از وب سایت های مهم در زمینه های مختلف و خاص می نمایند، وب سایت شما را هم در لیست وب سایت های معتبر به عنوان یک منبع خوب قرار دهند.

لینک هایی بدون درخواست شما

اگر دارای مجموعه ای از کسب و کار آنلاین هستید و اقدام به عرضه آنلاین نموده اید، شانس خوبی برای قرار گرفتن در لیست منابع توسط افراد، حتی بدون اطلاع خودتان خواهید داشت. در واقع این نوع یک از بهترین انواع پیوند ها می باشد؛ لینک هایی که بدون درخواست شما برای اتصال، با وب سایت شما لینک می شوند. دریافت بک لینک هایی که از طرف افرادی است که وب سایت شما را دیده و می گویند” این وب سایت واقعاً معرکه است”

طراحی سایت مناسب به شما کمک می کند تا بیشتر از این نوع بک لینک ها دریافت نمایید. در واقع موارد بسیار دیگری نیز برای یادگیری در انجام کسب و کار آنلاین وجود دارد، اما اگر از این نکتهء اول برای شروع در طراحی سایت خود غفلت نمایید. مطمئناً قادر نخواهید بود که از مزایای نکات دیگر استفاده نمایید.

بنابراین هر آنچه که شما به صورت آنلاین انجام می دهید، وقت، هزینه و تلاش شما را صرف می نماید. پس مطمئن شوید که طراحی سایت شما دقیقاً نشان دهنده کسب و کار شما می باشد.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *