ایجاد بلاگ در وبسایت بهترین راهکاربرای سئو وبهینه سازی سایت

ایجاد بلاگ در وبسایت بهترین راهکاربرای سئو و بهینه سازی سایت

بلاگ در وب سایت، یه نقطه مرکزی است که بازدیدکنندگان رو به شکل انسانی هدف میگیرن و هدف اون ایجاد سیگنال هایی در رسیدن به هدف سئو  است.
یکی از اشتباهاتی که هنوز در زیادی از وب سایت های شرکتی دیده میشه، نوشتن پست هایی است که در اون کمتر توجه به ایجاد تعهد در مقایسه با مشتری دیده میشه. این موجب میشه محتوای بوجود آمده کمتر به اشتراک گذاشته بشه. اینطور پست هایی هیچ وقت نمی توانند موجب بوجود آمدن بک لینک بشن، چه برسه به رشد ویروسی اون در پهنای وسیع اینترنت!)

هدف شما از یه وب سایت چیه؟

یکی از اولین چیزهایی که شما باید در نظر داشته باشین، اینه که شما به چی می خواهید برسید و هدف شما چیه؟ جواب شما به سوال های زیر نشون دهنده مرحله ای با اهمیت در راه اندازی بلاگ محسوب میشن.

مشکل مدیریت شهرت در فضای مجازی یا فیزیکی است، یعنی نظرات منفی در مورد برند شما در صفحات نتیجه ها موتورهای جستجوگر (SERP) شما رو درگیر مشکل میکنه؟
شما می خواهید لینک سازی عمیقی در صفحات خاصی از وب سایت تان ایجاد کنین؟
شما می خواهید بلاگی غیر از برند خود، داشته باشین و یا بلاگی بسازید که بدون نگاه متعصب به برند شما وظیفه یه بلاگ رو ادا کنه ؟
شما می خوهید محتوای عمیق و کاربردی تولید کنین؟

راه اندازی بلاگ

وقتی شما هدف ها خودش رو معین کردید، در مرحله بعد بایستی محل قرار گرفتن بلاگ رو معین کنین. آیا شما باید از ساب دایرکتوری استفاده کنین یا از یه ساب دومین، یا از دامین ای کاملاً جداگانه استفاده کنین. آیا باید از یه بلاگر استفاده کنین یا وردپرس؟ بیایید با هم یه تحلیل به همه نیاز ها داشته باشیم.

بلاگ در ساب دایرکتوری

من اکثر اوقات به مشتری ها پیشنهاد می کنم از اینطور بلاگی استفاده کنن. به نظر من ( البته متخصص ها سئو نظرات خیلی متفاوتی دارن) اضافه کردن محتوای تازه به دومین روت کاری خیلی خوب است. راه اندازی یه RSS فید از تازه ترین پست های بلاگ در صفحه اصلی وب سایت کاری خیلی مورد پسند میشه.

باور دارم که ایجاد محتوا از راه وب سایت کار خیلی خوبی است، چون میتونین بک لینک های عمیقی بدست آورده و در پروفایل لینک های خود تعادل ایجاد کنین. البته هر چه محتوا وابسته تر با کار برند بهتر!

فواید وجود بلاگ در ساب دایرکتوری:

قدرت اضافه کردن محتوای تازه به دامین اصلی و ریشه ای وب سایت
قدرت اضافه کردن بک لینک های طبیعی ( از وب سایت های دیگه)
مارکتینگ سوشال نتورک و به وجود آوردن ارتباط مثبت با دامین اصلی

ضررها

لیست سازی اضافی از برند در موتورهای جستجوگر امکان پذیر نیست، پس قدرت مناسبی در مدیریت برند شما نخواهد داشت.
قابلیت گرفتن لینک از “وب سایت/ساب دومین دیگه” وجود نداره.

بلاگ در یه ساب دومین

به این مثال عالی در ارتباط با فواید بکار بردن بلاگ در ساب دومین توجه کنین.
زیادی از افراد در مدیریت شهرت به مشکل بر می خورند. برای مثال شاید کسی یه نظر منفی رو در سایت ها بر علیه برند و یا خدمت شما درج کنه باشه. شما میتونین با ساختن بلاگ در یه ساب دومین، به طور مجزا حضور رسمی در اینترنت داشته و فضای بیشتری رو در صفحات جست و جوی موتورهای جستجوگر به مالکیت خود در بیاورید.
ساخت بلاگ در زیر دامین ها موجب میشه تا موتورهای جست و جوگر، بلاگ رو به عنوان موجودیتی مجزا برای شرکت شما تلقی کنن و در زمان جست و جوی نام شرکت شما به وسیله جستجوگران، حضور بیشتری در فضای موتورهای جستجوگر نصیب شما بشه و نظرات منفی در مورد شرکت شما در دیگه وب سایتها به رتبه های پایین تری در موتورهای جستجوگر تنزل پیدا کنه و احتمال دیده شدن اون کمتر بشه.
یکی از فواید داشتن بلاگ در ساب دومین، اینه که شما میتونین از قدرتمندی وب سایت روت خود هم دلگرمی کنین. البته این به شرطی است که شما به این قدرت دست پیدا کنه و پست های شما بتونن بدون نیاز به ایجاد قدرتمندی با بکار بردن وب سایت جدید، به رتبه های بالای جست و جو دست پیدا کنن.

فواید

حضور بیشتر برند در موتورهای جست و جوگر.
گرفتن لینک از وب سایت های دیگه ( ساب دومین ها هم به شکل مشابهی در نظر گرفته میشن)
قدرت برقراری لینک عمیق با صفحات خاص در وب سایت اصلی در روت به دوش کشیدن قدرت (اتوریته) از قبل ساخته شده دومین اصلیتوانایی هاست شدن در هر جایی رو خواهد داشت و این یکی از نگرانی های با اهمیت برای افرادی که سیستم مدیریت محتوای اونها نمی تواند پلتفورم مناسبی برای بلاگ نویسی بیان کنه.

ضررها

تازه نبودن دومین

محتوایی که “موفق میشه” (لینک ها یا عملکرد بهینه سازی شده پیدا میکنه) به ارزش لینک روت چیزی نمی افزاید.

بلاگ در دومین جداگانه

بعضی از اشخاص دوست دارن بلاگ “غیر رسمی” بسازند. این بلاگ ها می توانند وب سایت رو کنترل کنه و در همین بین، به طور مستقیم با برند هم در ارتباط نباشن. اونها می خواهند صدای بدون تعصب به برندشان یا حداقل اینطور ظاهری داشته باشن. این بلاگ ها میتونه در موقعیت های مناسب بک لینک های خوب به وب سایت اصلی محسوب بشه.
من معمولاً از اینطور رویکردی دلگرمی نمی کنم. این مسئله دلیل ها زیادی داره اما با اهمیت ترین اونها اینه که شما باید سعی زیادی انجام بدید تا حضور اینترنتی قوی مجزایی ایجاد کنه و قدرت، اعتماد و تعهد در بقیه ایجاد کنین که ارزش اون رو نداره.

فواید:

میتونه ریسورس ها بدون صدای متعصب در برند ایجاد کنه که به طور اتفاقی در فرصت های مناسب با وب سایت شرکت در ارتباط است.
اگه محتوا خوب باشه و به منبع مورد احترام در صنعت تبدیل بشه، بلاگ شما میتونه به قدرتی بدست پیدا کنه که با بکار بردن لینک “بدون تعصب” وب سایت و برند شرکت شما رو بهبود میده.

ضررها:

دریافت قدرت و قدرت رتبه آوردن پست های بلاگ به زمان و سعی خیلی زیادی نیاز داره.
تفکر و رهبری کمی از شرکت شما نشون داده میشه و در این فضا شما اعتبار کمتری دارید.
اگه شما واقعا لینک به وب سایت شرکتی داشته باشین، شما به عنوان شرکت تبلیغاتی در نظر گرفته می بشید که با گرفتن پول برای شرکت بازاریابی می کنین و دیگه کسی شما رو به عنوان مرجع بدون تعصب رسمی در نظر نخواهد گرفت. البته این مسئله میتونه به عنوان حیله هم در نظر گرفته شده و عواقب فجیعی برای شما به همراه داشته باشه.

بلاگ در وردپرس.کام یا بلاگر

بعضی از شرکت های بزرگ از این روش استفاده می کنن چون برای اونها انجام اینطور کاری خیلی ساده است. مطمئنا داشتن لینک از وردپرس.کام مسئله بدی نیست، اما این لینک چطور موجب تقویت برند و سایت شما شده و چرا اصلا کسی باید از اینطور روشی استفاده کنه؟ آیا مسئله “تفکر رهبری” برای برند شما اهمیت داره؟ آیا شما محتوای جدید به وب سایت خود اضافه می کنین؟ آیا شما می خواهید قدرت وب سایت خودش رو تقویت کنین تا در موتورهای جایگاه بیشتری برای برندتلن دریافت کنین؟ و یا شاید بهتر است شما از یه ساب دومین استفاده کنین؟
فواید

شما میتونین از تاکتیک های لینک بیلدینگ خیلی تهاجمی استفاده کنه یا روش های جدید رو بدون صدمه زدن به دومین “تست” کنین.
شما میتونین لینکی ایجاد کنین که از یه دامین قوی گرفته باشین البته فراموش نکنید که معیار کیفیت لینک ها به لینک هایی است که از وب سایت ها یا دومین های وابسته، قوی و متفاوت وارد میشن، نه لینک به یه دومین تنها).
و این کار خیلی ساده است. هر کسی میتونه دست به کار شده و همین امروز بلاگ خودش رو راه بیاندازد.
ضررها

محدودیت از نظر طراحی سایت و تطابق دادن اون با برند

هر محتوایی که در موتورهای جستجوگر بهبود داده میشه و یا لینک هایی بدست می بیاره، هیچ ارزش مستقیمی برای دومین/وب سایت اصلی شرکت شما نخواهد داشت.
ظاهر بد گرافیکی، بلاگ ها معمولاً ظاهری بد و بنجل دارن. این بلاگ نماینده مناسبی برای شرکت شما نخواهد بود.
خلاصه

حالا بلاگ نویسی باید به عنوان یکی از قسمت های الزامی هر برنامه مارکتینگ کاملی در نظر گرفته بشه. شما باید با نوشتن مطالب تعهد ایجاد کنه و افراد رو تشویق کنین تا محتوای ایجاد شده به وسیله شرکت شما رو به اشتراک بگذارن. شما باید با این واقعیت روبرو بشید که تنها تعداد کمی از افراد حاضرند “صفحه خدمات رسانی و قیمت ها” شرکت شما رو به اشتراک بگذارن، چه برسه، به اون لینک هم بدن!
بلاگ نویسی باید به دلیل ها مناسب انجام شده و نحوی راه اندازی بشه که به نیازهای مخاطبان جواب بده و پس نتیجه ها مثبت از اون گرفتن کنین.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *