رنگ و فونت مناسب

طراحی سایت با گرافیک حرفه ای

گذراندن ساعت های زیاد و صرف مقدار خیلی زیادی پول برای سئو سایت، بدون در نظر گرفتن جلوه های تصویری و گرافیکی سایت، تلاشی بی نتیجه میشه.

در مقابل، داشتن سایتی با گرافیک و جلوه های تصویری زیبا هم بدون در نظر گرفتن موضوعات سئو در طراحی سایت، نه تنها نکته مثبتی نیست بلکه ۱۰۰% مدیران وب سایت رو متحمل ضرر میکنه.

ارتقاء تعداد بازدید سایت، که یکی از فاکتور های کلیدی در موفقیت یه وب سایت به شمار می آید، تنها زمانی عملی میشه که سایت به خوبی طراحی شده باشه.

ترکیب گرافیک بالا و طراحی سایت عالی، برای تبدیل کردن یوزر ها و مراجعین به مشتری ها ویژه و مشتری ها، واجب و انکار ناپذیر است.

سعی برای ارتقاء تعداد بازدید سایت واجب است. اما تلاشی که نتیجه مطلوبی نداشته باشه، موجب هدر دادن زمان، انرژی و ریسورس ها مالی میشه. گرفتن نتیجه مطلوب، مستلزم رعایت موضوعات گرافیکی و ساختاری در طراحی سایت است. در غیر این صورت، سعی شما برای ارتقاء تعداد بازدید سایتی که نه گرافیک جذابی داره و نه ساختار مناسبی، مطمئناً نمی تواند نتیجه ها مطلوبی رو به بار بیاره.

سعی برای این که صرفاً یوزر ها رو به سایت برسانید، کافی نسیت. اگه طراحی سایت شما از گرافیک زیبا بهره نبرده باشه، بلافاصله بازدیدکنندکان سایت رو ترک میکنن. چون به خاطر جذاب نبودن طراحی سایت شما و یا شلختگی و درهم و برهم بودن اون، یوزر ها و بازدیدکنندکان رو گیج میکنه. در این صورت همه این موضوعات منفی، موجب ارتقاء Bounce Rate سایت شما میشه.

Bounce Rate

درصد بازدیدهای تک صفحه ای رو می گویند. در واقع، هنگامی که شخصی به هر طریق ( وارد کردن آدرس بصورت مستقیم، از راه لینک در سایت های دیگه و یا از راه موتور های سرچ) وارد سایت شما میشه و بلافاصله از همون صفحه ای که وارد شده، بدون هیچ کلیک و تعاملی با سایت، خارج میشه، Bounce Rate ارتقاء می یابد.

Bounce Rate
Bounce Rate

به خاطر اهمیت بالای این نکته، باز هم اون رو تکرار می کنیم:

اگه وب سایت شما طراحی گرافیکی مناسب نداشته باشه و از تنها عامل کلیدی و اصلی در طراحی سایت طبعیت نکند، تمام سعی شما برای ارتقاء تعداد بازدید سایت، به هدر خواهد رفت.

اما تنها عامل کلیدی و مهمی که به اون اشاره شد چیه؟

نگه داشتن برند در سادگی تمام و استواری

هنگامی که میخواهید اثر پذیری اولیه سایت شما بر روی مراجعین مثبت باشه و نام تجاری شما در ذهنشان بمونه، برند خودتون رو قوی و استوار نگاه دارین.

Keep it simple

به عنوان مثال، سایتی مثل سایت شرکت Apple، از فضای سفید و خالی بیشتری در سایت خود استفاده کنه. در عوض سایت رو با عکس های بزرگ که به همراه متن های کوتاه مزین شده اند رو به نمایش در آورده.

با اهمیت ترین مسئله ای که باید هنگام طراحی سایت به خاطر داشته باشین، تناسب و هم ترازی متن است. یعنی نحوی محتوا رو ایجاد کنین که بتونه خیلی ساده و خیلی راحت، پیام رو به مخاطبانتان برسونه.

در ادامه به توضیح اینکه چه طور وب سایتی طراحی کنین که بتونه در عین سادگی، به خوبی پیام رو برسونه و مراجعین رو جلب کنه، صحبت و موضوعاتی رو ارئه خواهیم کرد.

در مقاله قبل در مورد بکار بردن گرافیک مناسب در طراحی سایت صحبت کردیم، در این مقاله هدف داریم به موضوعاتی که بیان کننده روش کاربرد گرافیک در طراحی سایت است، بپردازیم.

۱) بکار بردن رنگ و فونت مناسب در سایت

  • بکار بردن فونت مناسب، تسهیل در خوانایی رو به دنبال داره.
  • تا حد امکان از تغییر دادن و بکار بردن رنگ های متفاوت بپرهیزید تا طراحی سایت خودتون رو ساده و زیبا جلوه بدید.

در طراحی سایت خود رنگ های مناسب رو برگزینید تا احساس مشتری ها و یوزر ها رو زنده کنین و اونها رو تشویق به انجام معاملات بیشتر با سایت کنین. به عنوان مثال، از نگاه طراحی و گرافیک، رنگ سبز حس حرکت و کار رو در یوزر زنده میکنه و رنگ قرمز، یوزر رو از انجام اجرا متفاوت باز می داره. گاهی اوقات ممکنه رنگ هایی که از نظر شما جذاب نیست، مناسب ترین باز خورد رو برای سایت داشته باشه.

پس، رنگ های متفاوت رو در طراحی سایت خود امتحان کنین تا به مناسب ترین رنگی که به یوزر ها سایت شما احساس خوبی رو القاء میکنه، برسید.

۲) موضوعات دستوری و ویرایشی

همواره متن های موجود در سایت خودتون رو ۲ بار چک کنین و از صحت موضوعات دستوری و ویرایشی درون متون سایت، اطمینان حاصل کنین.

۳) برند سازی قوی و قوی

از واضح بودن پیام سایت خود اطمینان حاصل کنین. اگه طراحی سایت شما گیج کننده باشه باعث دفع مخاطبان سایت شما میشن. همینطور میتونین از رنگ های لوگوی برند خود در طراحی سایت استفاده کنین.

۴) بکار بردن فضای خالی

با بکار بردن فضای خالی خوانایی محتوای خودتون رو بالا ببرید تا یوزر در سایت سردرگم نشود.

۵) اطلاعات تماسی

اطلاعات تماس خودتون رو خیلی ساده در دسترسی یوزر ها سایت قرار بدید.

هر چه اطلاعات تماسی شما قوی تر و مطمئن تر باشه، اعتبار برند شما رو بالا تر خواهد برد.

۶) هم ترازی و مرتب بودن صفحات

طراحی سایت مناسب، هم تراز و مرتب، چشمان یوزر ها، مراجعین و مخاطب ها نوشته های سایت رو به طور اتوماتیک به سمت محتوا هدایت میکنه.

سایت شما اولین جایی است که از طرف برند شما بر یوزر اثر پذیری می گذارد. و اولین دیدی است که یوزر از سایت شما پیدا میکنه و همواره برند شما رو با همون دید مناظره میکنه. پس، از مناسب بودن اون اطمینان حاصل کنین.

امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله شما رو در بهبود طراحی سایت و همینطور بکار بردن گرافیک مناسب در وب سایت یاری کنه.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *