قیمت های طراحی سایت

قیمت های طراحی سایت چه مبنایی دارند؟ چطور هزینه ساخت سایت را کاهش دهیم؟

قیمت های طراحی سایت دارای موارد متنوعی است و البته در هر مورد شما با نرخ های متفاوتی روبرو خواهید شد. برای مثال بعضی از شرکت های طراحی سایت ، برای پوسته گرافیکی سایت و کد نویسی، هزینه مجزایی در نظر میگیرند و بعضی این موارد و بقیه آیتم ها رو در پوسته یه پکیج بیان می کنن.

زمانی که از اپراتورهای فروش می پرسیم: بیشترین سوال مشتری ها چیه؟ بدون تردید می گویند تقریبا همه اشخاصی که با ما تماس میگیرند، می خواهند بدانند هزینه ساخت سایت اونها چقدر هزینه داره و چرا این قدر تمایز قیمت بین شرکت های بیان کننده خدمات طراحی وب وجود داره؟ در این جا هدف داریم همه موارد رو به تفصیل توضیح بدیم تا شما با اطمینان و آگاهی بیشتری اقدام به سفارش طراحی سایت خود کنین.

برای تحلیل دقیق تر و همینطور مجزا سازی هزینه ها، چند پرسش مهم که هر شخص یا شرکتی قبل از اقدام به طراحی سایت باید از خود بپرسد رو مطرح می کنیم:

  1. وب سایت من چه نوع وب سایتی است و قراره برای من چه کاری انجام بده؟
  2. آیا میشه پروژه رو فاز بندی کرد و به ترتیب اولویت ها عمل کرد؟
  3. آیا این وب سایت قراره در آینده گسترش داده بشه و یا به کلی تغییر میکنه؟
  4. آپدیت سایت (قراردادن محتوای جدید) و تامین اطلاعات چطور انجام میشه؟
  5. آیا وب سایت من نیازمند ساپورت است؟ چه میزان نیروی کاری خوب است؟
  6. مراجعین (و بازار هدف) سایت من چه اشخاصی هستن و از چه طریق جلب خواهند شد؟
  7. برندسازی رو چطور انجام خواهم داد؟
  8. کدام نام دامین (آدرس) سایت مناسب تر است؟
  9. تعداد بازدید وب سایت و تامین امنیت سایت چقدر است؟

تعیین نوع و هدف سایت

طراحی سایت مساله مهم نیست! شما به عنوان مالک و مدیر سایت باید بدونید این وب سایت دقیقاً قراره چه کاری برای شما انجام بده تا هماهنگ با اون، اقدام به طرح پروژه با مشاوره تیم طراحی و تعیین جزئیات مرتبط کنین. هر روز هزاران وب سایت تولید میشن بی آنکه هدف همه جانبه و مشخصی برای اونها تعیین شده باشه! اغلب اونها ناشی از فکر یا ایده ای خام هستن و همین مسأله منجر به شکست زودهنگام اونها میشه. پس قبل از هرچیز، راجع به ایده و انتظارات خود از وب سایتتون خوب فکر کنین و در مرحله بعد با یه کارشناس فنی مشورت کنه، طرح خودش رو پخته تر ساخته و شاخ و برگ های اضافی رو حذف کنین. با انجام اینکار در واقع فاکتورهایی که در واقعً موجب زیاد شدن هزینه طراحی شما میشه رو دور ریخته اید.

وب سایت ها انواع متفاوتی دارن و نسبت به نوع کاربری، قابلیت های متفاوتی در اونها تعبیه شده. اجرا و نگهداری این قابلیت های ارتباط مستقیمی با هزینه ها دارن. برای تعیین قیمت و هزینه های این قسمت، پیشنهاد میکنیم طرح پروژه خودش رو مکتوب ساخته و از شرکت های معتبر استعلام قیمت کنین. ممکنه تمایز قیمت ها در طراحی سایت ، شما رو سردرگم کنن! این اختلاف قیمت عمدتا مرتبط به مواردی است که در زیر به اونها اشاره میکنیم:

  • برند و اعتبار شرکت طراحی سایت
  • کیفیت اجرای پروژه
  • کیفیت خدمات پس از طراحی
  • میزان خدمات جانبی و مکمل
  • پولیتیک های هر شرکت برای تعیین نرخ
  • و …

فازبندی پروژه برای مدیریت هزینه های طراحی سایت و کاهش ریسک

پلن ریزی و فازبندی از قواعد اولیه مدیریت و کنترل پروژه است. برای کنترل از اشتباه و همینطور مدیریت بهتر پیشنهاد میکنیم طراحی سایت خودش رو به چند قسمت طبقه بندی کنه و با هماهنگی تیم طراحی، برای هر مرحله زمان و نتیجه ها مشخصی قبل بینی کنین. این فازها نسبت به نوع طرح می توانند متفاوت باشن اما اگه بخواهیم به طور عمومی پیشنهادی داشته باشیم:

  1. شمای کلی طرح روی کاغذ و یا نرم افزار، به طور تفکیک شده برای هر قسمت و صفحه با بیان توضیحات دقیق
  2. رفع اشکال (Debug)
  3. تبدیل تصویر به طرح اچ تی ام ال استاتیک برای تست در مرورگر
  4. رفع اشکال (Debug)
  5. تبدیل طرح استاتیک به داینامیک
  6. رفع اشکال (Debug)
  7. اتصال کامپوننت ها (قسمت های جانبی)
  8. رفع اشکال (Debug)
  9. نصب، راه اندازی و تست همه قسمت ها (ورژن آلفا)
  10. رفع اشکال (Debug)
  11. آموزش مدیریت سایت به کارفرما به وسیله تیم طراحی
  12. ورود اطلاعات
  13. گرفتن بازخورد و نظرات مراجعین (ورژن بتا)
  14. تصحیح و رفع اشکال (Debug)
  15. تست سایت و سرور با Load تخمین زده شده
  16. اتصال سوشال نتورک
  17. معرفی به Google و رفع ایرادات سایت در Google Webmaster Tools
  18. انجام امور بهینه سازی و ارتقای رتبه سایت در Google
  19. ساپورت

 

آینده‌نگری قبل از آغاز به ساخت سایت

آینده‌نگری همواره خوب است! حتی در طراحی سایت! داشتن نیم نگاهی به آینده موجب میشه برای مواردی که هدف دارین بعداً به سایت خود اضافه کنین جای خالی بذارید! و این یعنی کاهش هزینه های بعدی.

برای مثال فرض کنین یه سایت شرکتی طراحی میشه. این سایت قراره برای شما فقط اطلاع رسانی کنه. اگه شرکت شما می خواهد به زودی فروش آنلاین رو به خدمات خود اضافه کنه، بهتر است از تیم طراحی خود بخواهید به هنگام ساخت سایت ، امکان افزودن فروشگاه اینترنتی رو فراهم کنه. این کار نباید برایتان دردسر خاصی ایجاد کنه.

 

تأمین و به وجود آوردن محتوای خوب در سایت

یه سایت بدون محتوای مناسب رو نه مردم دوست دارن و نه Google! این یعنی مخاطب کمتر و همینطور رتبه نامناسب در گوگل. هزینه ساخت سایت رو برای لحظه ای فراموش کنه و تمام تمرکز خودش رو به این قضیه معطوف کنین که:

  • سایت شما قراره چه مطالبی رو در اختیار مخاطب قرار بده؟
  • این عکس و متن های به ظاهر ساده، از کجا خواهند آمد؟
  • آیا من یا پرسنل شرکتم قادر هستیم برای اینکار وقت کافی بگذاریم؟

این ماجرا در باره سایت های چندزبانه (فارسی، انگلیسی و …) بیشتر خودش رو نشون میده. اهمیت مسأله در حدی است که بگیم اگه به این فکر می‌کنین که یه کاتالوگ، چند خط متن رزومه شرکت و کپی کردن از سایت های همکار کافی است، بهتر است از فکر داشتن تجارت موفق در حوزه وب به طور کلی صرف‌نظر کنین!

هزینه های تامین محتوا کاملاً به خودتان بستگی داره و جزء وظایف شرکت های طراحی سایت نیست. پس پیشنهاد میکنیم این مسأله رو هم در سبد هزینه های خود جای بدید.

 

اهمیت ساپورت برای سایت های طراحی شده

میشه گفت اهمیت ساپورت سایت به اندازه اجرای اون و حتی بیشتر است! شما به عنوان مالک سایت دارای اختیارات نسبتاً کاملی هستید اما این اختیارات همگی در محدوده پنل مدیریت سایت است نه بالاتر. از جمله مواردی که شما رو وادار می‌کنه با تیم ساپورت سایت خود تماس بگیرید:

  • اختلال و عدم نمایش سایت
  • بروز مسائل امنیتی (طبق آمار Forbes در سال ۲۰۱۲، روزانه ۳۰/۰۰۰ وب سایت هک میشن)
  • آپدیت سیستمی
  • افزودن قابلیت های
  • مشاوره و سوالات تخصصی
  • تهیه بازیابی نسخه پشتیبان
  • اجرا تغییرات جانبی
  • ایجاد تنظیم ها ثانویه
  • ایجاد دسترسی های جدید
  • و …

تیم ساپورت معمولاً هزینه سالانه ای در این خصوص در نظر میگیرد. بهتر است قبل از قرارداد در باره قیمت، چگونگی و تعهدات اونها به توافق رسیده و اون رو مکتوب کنین.

نزدیک شدن به بازار هدف 

قبل از اینکه که کمپین تبلیغاتی خودش رو به طور آنلاین راه اندازی کنین، خوب است درک عمیقی از بازار هدف و بازدیدکنندگان آنلاین خود داشته باشین. بعضی از شاخه ها تقریباً بازار هدف آنلاین نداره و این دسته ها بهتر است اگه می خواهند وب سایت خودش رو بسازند، آنرا جزء دسته بندی اطلاع رسانی قرار داده و از اجرای هرگونه قابلیت های اضافی خود داری کنن. در نقطه مقابل دسته های دیگری هستن که می توانند با هدف گذاری دقیق تر، تبلیغات خودش رو معطوف به گروه خاصی کنه و با انجام اینکار از هزینه های خود خیلی بکاهند.

 

برند سازی برای سایت

وب سایت شما ویترین مجازی شما است و برند سازی سایت همون دانشی است که موجب شهرت و اعتبار وب سایت شما میشه. طبیعتاً هرچقدر این شهرت و اعتبار بیشتر باشه، فروش شما بیشتر میشه.

بر خلاف فکر عموم، برندسازی به طراحی یه لوگو خاص و یا ثبت نام تجاری شما زیر عکس ها و ویدئوها محدود نمی بشه. در حقیقت برند سازی، هویت بخشی به سایت و چیزی است که در ناخودآگاه مخاطب قرار گرفته و موجب میشه در جنگی جالب، وب سایت شما پیروز بشه.

از جمله کارهای که میشه در حوزه برند سازی دیجیتال انجام داد:

  • انتخاب نام مناسب
  • رنگ بندی و گرافیک جالب برند
  • نفوذ همه جانبه (نمایش از راه کانال های ارتباطی آنلاین متفاوت)
  • ایجاد المان های دیداری وابسته
  • آگاهی بخشی به مخاطب
  • ایجاد حس اطمینان
  • ارتباط عمیق و مستمر با مشتری ها قبلی
  • و …

 

انتخاب نام دامین مناسب، قبل از ساخت سایت

یکی از مواردی که در برند سازی به اون اشاره شد انتخاب نام مناسب بود. این نام برای عالی ها همون نام دامین سایتشان است. اما مشکل اینجاست که دامین شما با اسم مورد نظرتون باید قابل ثبت باشه! یعنی قبلا به وسیله شخص و یا شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشه. دامین هایی با طول کاراکتر کوتاه تر طرفدار ها بیشتری داشته و پس رقابت بر سر خرید اونها سنگین تر است.

اگه هنوز نمیدونید دامین چیه پیشنهاد میکنیم این مطلب رو مطالعه کنین.

همینطور قبلا در باره انتخاب نام دامین مناسب به طور کامل صحبت کنه ایم.

 

تحلیل تعداد بازدید سایت و انتخاب هاستینگ مناسب

وب سایت ها علاوه بر دامین که به طور سالیانه خریداری میشه، نیازمند هاستینگ یا هاستینگ هم هستن. سرویس های هاستینگ دارای ریسورس ها محدودی می باشن که طبق اونها قیمت گذاری میشن. طبیعی است هرچقدر سایت شما بازدید کننده بیشتری داشته باشه پهنای باند بیشتری لازم داره و هرچقدر اطلاعات بیشتری در خود ذخیره کنه نیازمند فضای بیشتری است.

بهتر است قبل از ایجاد سایت و با تحلیل های بیشتر، سرویسی خریداری بشه که مطابق ریسورس ها مورد نیاز قبل بینی شده باشه.

 

امیدواریم این مقاله در انتخاب هرچه بهتر شرکت طراحی سایت و همینطور کاهش هزینه های طراحی شما رو یاری کنه. اگه در این خصوص نیازمند راهنمایی بیشتری هستید لطفاً با ما تماس بگیرید.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *