درگاه پیامک چیست؟چگونه سایت خود را به آن متصل کنیم؟

درگاه پیامک چیست؟چگونه سایت خود را به آن متصل کنیم؟

درگاه  پیامک 

درگاه پيام کوتاه امکان ارسال و دريافت پيامک از طريق نرم افزارهاي شخصي ، وب سايت ها و پرتال ها را فراهم مي کنه. ارسال پيام هاي خودکار، اعلام رويدادها، ارسال اخطارهاي امنيتي، احراز هويت ، مديريت نرم افزار و به روز رساني وب سايت توسط پيامک، کاربردهايي هستن که با اتصال به درگاه پيام کوتاه پیامک بدست مياد.
درگاه پيام کوتاه به برنامه نويساني که مايل به ارسال و دريافت پيامک از نرم افزار خود هستن و همچنين مديران وب سايت هايي که افزونه ارسال پيامک براي پرتال يا فروشگاهشون منتشر شدن واگذار مي شه.

وب سرویس

وب سرویس ها برنامه (قطعه کد) هایی هستن که تحت وب قابل دسترسی هستن و از طریق پروتکل های استانداردی مانند Http به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه های کاربردی می پردازن. اساس کار وب سرویس (Web Service) ها بر پایه دریافت و تولید پیغام بنیان گذاری شده. به این معنی که منتظر می مونن که کلاینت ها به آنها وصل بشن و بنا به درخواست کلاینت ها به آن ها پاسخ می دن.

 

 کاربرد WebService و API در درگاه پیامک

یکی از مهمترین کاربردهای پنل های اس ام اس تحت وب قابلیت اتصال آن به نرم افزار های خارجیه . این کاربرد باعث میشه تا نرم افزار های کاربردی دیگر قادر باشن در شرایط مختلف پیامک ارسال کنن.

به عنوان مثال هنگامی که شما از یک دستگاه ATM پول برداشت می کنید یک تراکنش مالی انجام میشه ، بانک مورد نظر شما از طریق وب سرویسی که در اختیار بانک قرار دادین یک پیامک حاوی اطلاعات تراکنش مالی به شما ارسال می کنه . یا در یک نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد هنگام ثبت حقوق افراد پیامکی مبنی بر واریز حقوق و مشخص بودن میزان حقوق و پاداش برای وب ارسال میشه ، همچنین در مورد بسیاری از وب سایت ها و نرم افزار ها این امکان بسیار حیاتیه .

 

چطور از وب سرویس پیامک استفاده نماییم

اتصال نرم افزار های مختلف به وب سرویس پیامک کار بسیار ساده ایه و با چند خط برنامه نویسی انجام میشن این قطعه کدها وابسته به شرکت سرویس دهنده متفاوته.

ویژگی های یک درگاه پیامک خوب چیست؟

بدون شک هنگام خرید یک درگاه پیامک در ذهن مقایسه های فراوانی انجام می دین و گاهی در مورد انتخاب درست به مشکل برمی خورین. فروشنده های پنل های پیامک هم گاهی با امکانات فضایی و بلا استفاده ذهن شما رو از اصل داستان دور می کنن .

۱- رایگان و ارزان بودن

لازم نیست دنبال سامانه ای گران بگردید که چون گران است پس خوب است، نه ! دنبال سامانه های ارزان و حتی رایگان و با امکانات کامل باشین.

۲- پشتیبانی از تمامی اپراتور های ارسال و دریافت پیام کوتاه

از فروشنده ببپرسید آیا سامانه آنها از تمامی اپراتور ها پشتبانی می کنه یا نه ؟ در حال حاضر اپراتور های ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰۱ ، ۵۰۰۰۲ و خطوط ثابت تهران فعال هستن.

۳-  تست درگاه پیامک

از فروشنده بخواین از قبل از ثبت نام شما را به بخش تست پیامک سامانه خودش راهنمایی کنه تا شما سرعت و دقت ارسال سامانه را دقیق بررسی کنین.

۴- درگاه پرداخت آنلاین

سامانه ای که میخواید از آن استفاده کنی باید حداقل دو درگاه پرداخت آنلاین داشته باشه تا در مواقع ضروری یکی از آنها فعال باشه. ضمنا داشتن درگاه پرداخت و اصطلاحا پایانه فروش مجازی خود دلیلی بر مطمئن بودن سامانه پیامکه. با یک تماس با مرکز پیام بانک مربوطه اطلاعات صاحب حساب را استعلام کنین.

۵-فریب امکانات فضایی را نخورید

شما سامانه ارسال و دریافت پیامک میخواین پس دنبال شاتل فضایی نگردین خیلی از امکاناتی که اعلام می شه جنبه فانتزی دارن.

۶-گزارش تحویل

از فروشنده در مورد گزارش تحویل اپراتورها و مدت زمان بروز رسانی حتما بپرسین .

۷- شماره عمومی

شماره های عمومی سامانه رو بررسی کنین. یه سامانه خوب از تمامی اپراتور ها شماره عمومی کوتاه ( با تعداد ارقام کم) دارد.

۸- شماره اختصاصی رایگان

سامانه شما با شماره اختصاصی فعال می شه. شماره های عمومی معمولا در قسمت های خاص سامانه فعال هستن. پس حتما از شماره اختصاصی رایگان مطمئن بشین.

۹- پشتیبانی آنلاین

در پنل های اس ام اس پشتیبانی به دو روش تیکتی و تلفنی انجام می شود. بسیار اهمیت دارد که پشتیبانی سایت در ساعات معمول شبانه روز در دسترس شما باشد تا پاسخگوی مشکلات شما باشد.

۱۰- بانک شماره های کامل

دنبال سامانه ای باشین که بانک شماره های کاملی به شما ارائه کنه . بانک شماره های استان ها و شهر های کشور به تفکیک محله، منطقه و کدپستی ، بانک شماره های ایرانسل و همراه اول ، بانک شماره های اپراتور ها به تفکیک جنسیت و سن و ارسال از طریق دکل های مخابراتی .

۱۱- عدم وابستگی زیاد به مدیریت سامانه

سامانه باید به نحوی طراحی شده باشد که کمترین وابستگی به مدیریت سامانه درگاه پیامک را داشته باشه و کاربر بتواند براحتی از خدمات آن استفاده کنه.

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *