ارزان ترین شکل ممکن بازاریابی

به ارزان ترین شکل ممکن بازاریابی کنید!

اگر قصد دارید کسب و کار آنلاین راه بیندازید و یا کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، باید بدانید که چطور آنلاین بنویسید. عبارت “محتوا، پادشاه است” در طراحی سایت را اکثر افراد شنیده اند و ممکن است امروز کمی کلیشه ای به نظر بیاید، اما اهمیت کیفیت محتوای یک سایت، هنوز به قوت گذشته باقی است و این عبارت همانند گذشته که برای توصیف اهمیت محتوای سایت به کار برده می شد، معنا دار و مهم است. می توان ارزان ترین شکل ممکن بازاریابی را نیز در گرو تولید محتوا دانست.

ارزان ترین شکل ممکن بازاریابی

قطعاً بازاریابی آنلاین یکی از کم هزینه ترین انواع بازاریابی است. اما آیا همه روش هایی که برای بازاریابی به صورت آنلاین انجام می دهیم شامل این قاعده هستند؟

جواب منفی است! هزینه برخی از انواع بازاریابی اینترنتی حتی بیشتر از سایر بازاریابی ها خواهد بود. اما راه هایی هم وجود دارد که بتوانید هزینه های خود را ارزان تر تمام کنید و در عین حال بیشترین بازده را داشته باشید. مهم ترین آن تولید محتوا است. شما می توانید با تولید محتوای جذاب و یکتا، بازدیدکنندگان سایت خود را مجذوب کرده و در عین حال رتبه های بهتری در موتورهای جستجو مانند گوگل بدست آورید. این موضوع نیازمند یک استراتژی منسجم است.

محتوای با کیفیت، عامل کلیدی در طراحی سایت برای ایجاد تعامل و برقرای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت است. همین ایجاد تعامل ذره ذره به انجام عملیات های مهم تر، مثل انجام خرید و … منتهی می شود و کاربران را به اقدام فرا می خواند.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند برای محتوای سایت خود، استراتژی بچینید و محتوای مناسب ایجاد کنید.

تحقیقات در مورد مطالب مرتبط با زمینه کاری

با وب سایت هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری شما منتشر می کنند، ارتباط داشته باشید. از آخرین اخبار و چالش های مرتبط با زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد شما را وادار می کند تا سوال بپرسید، ایده های خود را بررسی کرده، آن ها را گسترش دهید، جالب ترین آن ها را برگزینید و در سایت خود قرار دهید.

مخاطبان هدف خود را بشناسید

شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک ۵ ساله یا بهترین دوست خود و یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما می دانید که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبیق دهید تا برای آن ها قابل فهم و درک باشد. این مهم در ایجاد محتوا هم صادق است.

به عبارت کلی باید درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید. طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود. بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. پس باید بدانید که آن ها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. سعی کنید محتوای پیچیده ایجاد نکنید.

محتوای شما، کاملاً بستگی به خواسته های بازار هدفتان دارد.

هدف گیری برای اقدام

ممکن است محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجه ای که مد نظر دارید را دریافت نکنید. چرا؟

زیرا محتوای سایت شما خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمی کند و آن ها را برای اقدام فرا نمی خواند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را برای اقدامی خاص فراخواند و آن ها را به ایجاد تعامل با سایت تشویق کند. انجام کارهایی مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جدید به ایمیل، خرید محصول، شرکت در رویدادهای شما و یا Follow کردن صفحه فیسبوک.

نکته دیگر: از جملات مجهول استفاده نکنید. ” زندگی شما با محصولات ما بهتر می شود”
به جای جمله بالا از این جلمه استفاده کنید: “محصولات ما زندگی شما را بهتر می کند”
یا حتی عبارتی بهتر، مستقیم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشویق می کند:
“زندگی خود را با محصولات ما بهتر کنید”

مختصر و مفید بنویسید

اگر می خواهید محتوای آنلاین بنویسید، با دقت و واضح این کار را انجام دهید. از بکارگیری متون طولانی و جملات اضافی بپرهیزید و حد امکان، محتوای سایت را مختصر و مفید ایجاد کنید تا از طریق کمترین کلمات، بیشترین پیغام و اطلاعات را منتقل کنید.

کاربران متن های کوتاه تر را راحت تر می خوانند و اگر با لغات مناسب و پیام های مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترین تاثیر را نسبت به متن های طولانی با توضیحات فراوان دارد.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *