انواع نرم افزار مدیریت هاستینگ و مقایسه آنها

انواع نرم افزار مدیریت هاستینگ و مقایسه آنها

  نرم افزار مدیریت هاستینگ و انواع آن

برای مدیریت سرویس های هاستینگ لینوکسی  بیشترین استفاده مخصوص  نرم افزار مدیریت هاستینگ cPanel است اما به غیر از این نرم افزار مدیریتی ، نرم افزارهای دیگری هم وجود دارن. کار کردن با بعضی از اونها اصلا خیلی راحت و سادگی کار کردن با cPanel نیست و بعضا بعضی از اونها بصورت کلی از نظر مشتری ها مردود شده اند و خیلی به ندرت مورد استفاده قرار میگیرن. و از طرفی سختی های کمتری در مقایسه با بقیه محصولات داشته باشن  البته دقت کنین که همواره نرم افزار Parallel Plesk یه جانشین قابل اعتماد و مطمئن برای cPanel به حساب می آید .

 معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ AlternC

AlternC یه نرم افزار مدیریت هاستینگ Open Source است که در عین حال هم ساده نصب میشه و هم کاربری اون به نسبت ساده تر از بعضی محصولات مثل است.AlternC خیلی یوزر پسند است و قابلیت مدیریت کردن سرویس های هاستینگ وب بزرگ و سنگین رو هم داره و در عین حال قابلیت های و ویژگی های خیلی زیادی رو در اختیار کاربرانش قرار میده. کنترل پنل تحت وب ، نصب و پیکربندی اتوماتیک از جمله ویژگی های AlternC است که تحت لیسانس GPL بیان میشه. بعضی از قابلیت های و سرویس های پیشفرضی که در این نرم افزار مدیریت هاستینگ بیان میشن عبارتند از : کنترل دامین ها یا Domain Control ، حساب های کاربری FTP ، تنظیم ها Email ، ویژگی های وب سایت ها و تقریبا همه امکاناتی که شما در cPanel مشاهده می کنین. این نرم افزار بصورت ذاتی یه نرم افزار به زبان فرانسوی است اما مستندات و UI اون به وسیله کاربرانی که از پروژه GNU و GPL دلگرمی می کنن به زبان انگلیسی هم موجود است.

 معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ Baifox

Baifox هم یکی دیگه از نرم افزار مدیریت هاستینگ است که تحت لیسانس GPL بیان شده و کاربرانی که از این کنترل پنل استفاده کنه اند اکثرا راضی بوده اند. ویژگی منحصر به فردی که در این کنترل پنل وجود داره سبکتر بودن اون به نسبت بقیه کنترل پنل های موجود است ، بخاطر همین این کنترل پنل Load و بار کاری کمتری روی سرور می گذارد و طبیعتا کارایی وب سایت های سرویس دهی شده رو بالاتر می برد. البته حتی در صفحه اصلی این نرم افزار کنترل پنل هم اشاره شده که این پنل مدیریتی با پنل هایی مثل cPanel و Plesk قابل مقایسه و رقابت نیست اما میتونه به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار بگیره. یکی دیگه از ویژگی های این کنترل پنل اینه که با اکثر سیستم عامل های لینوکس قابل اجرای است اما بیشترین نصب این کنترل پنل بر روی سیستم عامل Debian گزارش شده.

 معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ Cube Panel

Cube Panel به گفته وب سایت تولید کننده و البته یوزر ها یه راهکار کامل برای اتوماتیک سازی و مدیریت سرورها به حساب می آید. این نرم افزار مدیریتی هاستینگ به شما امکان مدیریت و بکار بردن سرویس های سیستم بصورت با سرعت ، بهینه و با هزینه کمتر به نسبت محصولات مثل رو میده. سطوح خدماتی که این محصول بیان میکنه در پوسته 3 رتبه ADMINISTRATOR ، CLIENT و DOMAIN است.این کنترل پنل مدیریتی قابلیت نصب شدن بر روی هم سیستم عامل ویندوز و هم سیستم عامل لینوکس رو داره. با توجه به اینکه شما میتونین لوگو ، زبان ، چهره ظاهری و تقریبا هر چیزی که به چشم می آید رو دلخوه سازی کنین این کنترل پنل جایگزین خوبی برای cPanel به حساب می آید. این کنترل پنل دارای API ای است که شما میتونین با روش های وب سرویسی دیگه موجود در سازمانتان اون رو یکپارچه سازی کنین .

 معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ DTC

DTC مخفف کلمات Domain Technology Control است و یه کنترل پنل Open Source تحت لیسانس GPL است که تقریبا استفاده کردن از اون ساده است. کنترل ایجاد کردن Sub-Domain ها ، حساب های FTP و زیادی دیگه از موارد بصورت رابط گرافیکی تحت وب در اختیار یوزر ها قرار داده شده و اونها می توانند اکثر کارهای خودش رو بصورت دلخواه انجام بدن و حتی تغییرات دلخواه بر روی محیط انجام بدن. DTC از MySQL و Postfix2 و Dovecot و زیادی دیگه از چیزهایی که یوزر نیاز داره ساپورت میکنه. زبان های متفاوتی برای DTC وجود داره که از مهمترین های اونها میشه به انگلیسی ، فرانسه ، آلمانی ، چینی و … پرداخت.، شما به عنوان مدیر این کنترل پنل هاستینگ بایستی بصورت روزانه این نرم افزار رو مانیتور کنین و در صورت نیاز فایل های وب ، DNS و تنظیم ها سرویس دهی ایمیل و … رو بصورت روزمره تحلیل و بروز رسانی کنین.

 معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ ZPanel

ZPanel هم یه نرم افزار رایگان برای دانلود و استفاده است که به عنوان یه کنترل پنل وب هاستینگ مورد استفاده قرار میگیرن ، این کنترل پنل بصورت خاص برای سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و یونیکس و حتی MacOSX هم نوشته شده و قابلیت نصب و اجرا شدن بر روی همه این سیستم عامل ها رو داره. با بکار بردن این نرم افزار واقعا شما میتونین یه سرور عالی یا حتی یه سیستم خانگی رو تبدیل به یه سرور وب هاستینگ کنین. یکی از موضوعات جالب در باره تیم کد نویسی این کنترل پنل اینه که این کنترل پنل رو به عنوان یه سرگرمی عنوان کنه اند و هیچگونه دیدگاه مالی و تجاری در بیان این نرم افزار قرار نداده اند. پس این کنترل پنل هم بصورت Open Source بیان میشه و لایسنس اون کاملا رایگان است و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

به عنوان مثال میشه control panel های دیگری رو هم نام برد از جمله:

  • Virtualmin
  • H-Sphere
  • Lxadmin
  • ISPConfig
  • SysCP
  • Webmin EBox
  • Hosting Controller
  • DirectAdmin

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *