وجه تمایز وب سایت (Website) و برنامه تحت وب (Web Application) و نمونه های معروف آن

وجه تمایز وب سایت (Website) و برنامه تحت وب (Web Application) و نمونه های معروف آن

وب سایت و وب اپلیکیشن 2 مفهوم نزدیک به هم هستن با این تمایز که در جزئیات کاربردی متفاوتند.اپلیکیشن یه نرم افزار کاربردی برای بررسی داده هایی است که برای تجارت شما واجب است. از دیدگاه زیادی از مدیران نظر تمایز بین این 2 خیلی کم و نزدیک به هم است حال انکه نیاز شما به کدام یه بیشتر مورد نظر است.

وب سایت

معمولا وب سایت به یه برنامه کاربردی گفته میشه که در اینترنت بیان میشود و به انتشار یه خبر یا یه مطلب و یا بیان توضیحات در مورد یه خدمت می پردازد. تاکید وب سایت بر محتوا است.

وب اپلیکیشن (برنامه تحت وب)

یه وب اپلیکیشن ارتباط با مشتری باتوجه به ویژگی هایی که در اثر تعامل با یوزر دریافت کنه، اطلاعات رو پردازش میکنه و مطلبی رو به یوزر نمایش میده که مورد نیاز اون یوزر است و به سلیقه، سن، قدرت مالی و جنسیت او خیلی نزدیک است و این مطلب متفاوت با مطلبی است که به یه یوزر دیگه نمایش میده.وب اپلیکیشن بر عمل و تعامل تکیه داره.به عبارتی به برنامه ای اطلاق میشود که تحت بستر شبکه مخصوصآ سرویس وب شبکه کار میکند یعنی برنامه تحت شبکه میتواند بصورت هم زمان تحت یه بستر دیگه هم کارکند و برای مثال بتونه رابط های تحت دسکتاپ داشته باشه.به عبارت بهتر اگه برنامه ای تحت سرویس وب شبکه رابط داشته باشه یه برنامه تحت وب است.

مثال هایی از وب سایت (Website) و برنامه تحت وب (Web Application) 

برای مثال Wikipedia یه وب سایت است در حالی که Gmail یه برنامه تحت وب (web application) است.

یه مثال دیگه، یه پزشک یه وب سایت داره و یه سری اطلاعات رو از یوزر گرفتن میکنه و بعد یه سری خدمات رو به اونها بیان میدهد.مثلا پس از ثبت نام یوزر در سایت، یوزر میتونه سوال های پزشکی خودش رو بپرسد و پزشک به اونها جواب بده. پس از تایمی پزشک اطلاعاتی از بیماران و یوزر ها سایت خود داره، که میتونه با طراحی یه وب اپلیکیشن به تجزیه و بررسی آماری این اطلاعات بپردازد و باتوجه به سن و جنسیت و موقعیت مکانی زندگی بیماران و مسائلی که برای اونها رخ داده و در سایت سوال کرده اند، به شناخت بیماری و روش های درمان بهینه تر برسه ویا اینکه رخداد عوارض دیگه رو قبل بینی کرده و به بیمار اطلاع بدهد و یا اینکه با توجه به مسائل بیمار راهنمایی های دقیق تری رو بیان کنه.

از مثال های خیلی قوی وب اپلیکیشن میشه به webmaster گوگل اشاره کرد که اطلاعات خیلی ریز و متفاوت رو از سایت جمع آوری می کنه، و پس از کنار هم گذاشتن اونها و تجزیه بررسی اونها اطلاعات خیلی با ارزش و قدرتمندی رو به مدیران سایت ها بیان میده. که مدیران سایت ها با مطالعه این اطلاعات و نمودار ها، استقبال از سایت، صفحات پربازدید، عبارت های کلیدی، موقعیت مکانی مراجعین و … رو متوجه شده و از اونها استفاده می کنه و با بهره گیری از این اطلاعات درآمد های بیشتری رو دریافت می کنه.

در عرصه تجارت دیجیتال بکار بردن وب سایت و وب اپلیکیشن به طور همزمان نیازی است که به وضوح حس میشود و شرکت هایی که خواستار بهبود عملکرد تجارت خود هستن این نیاز رو خیلی حس میکنن.

اگه شما هم به این نتیجه رسیده اید که تجارتتان برای پیشرفت نیاز به طراحی سایت و طراحی اپلیکشن داره ایلیانا مفتخر است که میتونه در این عرصه کمک شایان توجهی به تجارت شما عرضه داره. بدین منظور میتونین با ما تماس بگیرید.

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *