نکات کلیدی در طراحی سایت های فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی: 11 دستور که نباید فراموش کنید

در این مطلب می خواهیم موضوعات مهمی رو که برای طراحی سایت های فروشگاه اینترنتی خود باید رعایت کنین رو برایتان شرح دهیم. رعایت کردن این موضوعات میتونه رابط کاربری زیبا و راحت تری رو در اختیار مشتری ها، یوزر ها و بازدیدکنندن وب سایت شما قرار بده. انجام این موضوعات به مرور زمان و آپدیت اونها در آخر به محبوب شدن و پربازدید شدن سایتتون کمک میکنه.

فروشگاه های آنلاین زیادی در اینترنت وجود دارن و برای آنکه یوزر ها سایت شما رو برای خرید انتخاب نمایند باید نکته هایی رو در سایت خود رعایت کنین. صدها روش برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین وجود داره و در این مقاله من 11 روش رو برای شما عنوان می نمایم. در حقیقت این موارد موضوعات کلیدی فروشگاه های اینترنتی است.

 توضیحات کامل بنویسید

همواره تلاش کنین توضیحات محصولات در سایت شما کافی باشه و تمام ویژگی های محصول رو در قسمت توضیحات آورده باشین. اگر محصول منبع خاصی داره میتونه منبع رو هم بیان کنین. با درج توضیحات علاوه بر آنکه به پرسش های یوزر ها خود جواب می بدید موجب زیاد شدن رنک صفحه وب سایت خود می بشید. در حقیقت درج اطلاعات کامل محصول اثر گذاری مثبت بر روی سئو وب سایت شما داشته و موجب میشه محصول در موتورهای سرچ بهتر سرچ بشه. البته دقت کنین اطلاعات محصول در سایت شما با بقیه سایت ها یکی نباشه چون موجب به وجود آمدن مشکل محتوای کپی شده میشه. تلاش کنین اطلاعات محصول رو خود و به طور متفاوت با بقیه سایت ها درج کنین.

 آدرس صفحات رو بیان کنه

در طراحی سایت های فروشگاه اینترنتی همواره در صفحه داخلی آدرس صفحه رو بیان کنین تا یوزر بداند در کدام قسمت از سایت قرار داره. انجام این مورد نه تنها از سر در گمی یوزر می کاهد بلکه موجب اثر گذاری مثبت بر روی سئو سایت میشه و موتورهای سرچ دسته بندی اطلاعاتی سایت رو بهتر تشخصی میدن.

 باکس سرچ رو در دید یوزر قرار بدید

باکس سرچ رو در مکانی قرار بدید تا همواره در دسترس یوزر باشه تا اگر نیاز به سرچ در سایت بود یوزر بتونه خیلی ساده در سایت سرچ کنه. سایت های فروشگاهی معمولا یه باکس سرچ کلی داره که در بالای صفحه قرار میگیرن و ممکنه قابلیت سرچ در دسته بندی خاصی هم در اون تعبیه شده باشه و همینطور باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار میشه. جستجوی پیشرفته معمولا به طور فیلتر کار میشه تا زمانی که یوزر با عنوان مثال هدف داشت محصولات با خصوصیات و قیمت خاصی رو رویت کنه از فیلتر مورد نظر خصوصیات مورد نظر خودش رو انتخاب کنه.

 نمایش عکس های متفاوت از یه محصول

در طراحی سایت های فروشگاه اینترنتی تلاش کنین چند تصویر از محصول مورد نظر خود در سایت قرار بدید و در عکس های جنبه های متفاوت محصول رو نمایش بدید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های متفاوت و همینطور رنگ بندی های متفاوت محصول. با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت و یوزر با اطمینان بیشتری خرید خودش رو انجام میده.

 عملیات خرید رو تا حد ممکن راحت طراحی کنین

عملیات خرید باید خیلی ساده و یوزر پسند طراحی شود و مراحل خرید باید به یوزر بیان شود و اینکه در کدام مرحله در انجام خرید قرار داره. انجام این کار اطمینان بیشتری به یوزر میده و موجب میشه یوزر در مراحل خرید خود سر در گم نباشه. در حقیقتا پس از انتخاب محصول باید فرم عضویت و یا ورود به سایت به یوزر نمایش داده بشه و پس از اون یوزر به درگاه پرداخت هدایت شود.

 نمایش محصولات وابسته

در طراحی سایت های فروشگاه اینترنتی همواره تلاش کنین محصولات وابسته رو در صفحه محصولات وابسته به یوزر نمایش بدید. انجام این کار موجب حس بهتری در یوزر می شود. البته دفت کنین محصولاتی که به یوزر نمایش می بدید وابسته به محصول مورد نظر باشه. به عنوان مثال اگر یوزر هدف خرید تی شرت رو داشته باشه بهتر است بقیه تی شرت ها با رنگ ها و طرح های متفاوت نمایش داده بشه. معمولا محصولات وابسته طبق دسته بندی یا تگ معین می بشوند.

 نگهداری سبد خرید

فروشگاه رو طوری طراحی کنین تا یوزر بتونه محصولات متفاوتی رو در سایت انتخاب کنه. معمولا در فروشگاه بخشی به عنوان سبد خرید در نظر گرفته میشه و زمانی که یوزر محصول خاصی رو برای خرید انتخاب می کنه آیتم مورد نظر به سبد خرید اضافه می شود. در انتهای کار یوزر میتونه سبد خرید خودش رو رویت کرده و در صورت نیاز ادیت کنه و در صورت تایید میتونه سبد خرید موجو رو پرداخت کنه.

 قرار دادن قسمت توضیحات در ثبت سفارش

قطعاً در زمان ثبت سفارش بخشی به برای بیان توضیحات از طرف مشتری قرار بدید تا مشتری ها بتونن موارد درخواستی خودش رو در اون اعلام نمایند. معمولا در زمان خرید سوالات و موارد خاصی قبل می آید و یوزر ها می توانند از این باکس برای این موارد استفاده نمایند.

 همه خصوصیات مرتبط به محصول رو نمایش بدید

به عنوان مثال اگر یوزر هدف خرید کامپیوتر رو داردف باید به یوزر تنوع رنگی و خصویات محصول نمایش داده بشه تا یوزر بتونه محصول با خصوصیات مورد نظر خودش رو خریداری کنه. اگر محصول با خصوصیات مورد انتخاب یوزر قیمتی متفاوت از قیمت اصلی حصول داشت باید سریعا به یوزر نمایش داده بشه. به عنوان مثال آیفون ۳۲ گیگ با ۶۴ گیگ قیمت های متفاوتی دارن و اگر یوزر مدل مورد نظر رو در صفحه انتخاب کرد باید قیمت مورد نظر سریعا نمایش داده بشه.

 ساپورت آنلاین مشتری ها

بخشی رو برای ساپورت آنلاین مشتری ها در وب سایت قرار بدید تا زمانی که یوزر ها نیاز به ساپورت داشتند بتونن به طور آنلاین مشاوره بگیرند. چت آنلاین مشتری ها کار یوزر ها رو خیلی ساده میسازه و می توانند در صورت نیاز به برقراری ارتباط با فروشگاه سریعا این کار رو انجام بدن. البته ساپورت به طور تلفنی هم قطعاً باید وجود داشته باشه.

 جستجوی پیشرفته برای وب سایت

برای دسته بندی های متفاوت خود جستجوی پیشرفته مرتبط به اون دسته بندی قرار بدید. به عنوان مثال اگر یوزر هدف جستجوی موبایل رو داشته باشه باید بتونه در خصوصیات مخصوص به موبایل سرچ کنه تا بتونه سریعا محصول مورد نیاز خودش رو بیابد. این مورد در حقیقت در فروشگا های پیشرفته تر تعبیه می شود و موجب رساندن با سرعت یوزر به محصول مورد نظر خود می شود.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *