۵ روش سئو سایت که باید زمان و انرژی خودتون رو بر روی اونها متمرکز کنین

در حال حاضر خیلی از مدیران وب سایت متوجه اهمیت و ارزش سئو در میزان رشد و گسترش وب سایت خودتون شده اند. اگر یه وب سایت کاملاً بهینه سازی شده در موتور جست و جو، رتبه بهتری دریافت کنه، در مقابل تعداد بازدید وب سایت هدفمند تری دریافت میکنه و در آخر conversion rate خیلی بالاتری خواهد داشت. در عین حال سئو یه پروسه خیلی طولانی هست و هیچ چیز نمیتونه زمان رو تحت فشار قرار بده. زمان زیادی لازم هست که یه وب سایت عوامل مناسب و فاکتورهای قابل اعتماد در موتور جست و جو برای خودش ایجاد کنه و تا زمانی که این اتفاق بیافته، خیلی از کارهای off-site سئوی شما نتایج کمی رو ایجاد می کنه.

اگه به تازگی وب سایت خودتون رو راه اندازی کرده اید و به دنبال روش های سئو هستید، در این مقاله به ۵ روش که باید زمان و انرژی خودتون رو بر روی اون متمرکز کنین اشاره می کنیم.

خودتان شخصاً قواعد اولیه سئو رو یاد بگیرید

هیچ کم و کسری در وبلاگ ها، مطالب، گزارش ها، کتاب های الکترونیک، فیلم های آموزشی، ویدئو ها و… در مورد آموزش قواعد اولیه سئو وجود نداره. این مسئله خیلی واجب هست که شما به عنوان صاحب وب سایت در طی یه سال اول راه اندازی وب سایتتون، خودتون رو با علم سئو قوی تر کنین.

هر چه بیشتر در مورد سئو بدونید، احتمال کمتری داره که به وسیله شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، اغفال بشید و احتمال کمتری هم وجود خواهد داشت که اتفاقی تصمیم گیری نادرستی در مورد سئو داشته باشین.

مرجع یاد گیری سئو (رایگان)

راهنمای گوگل (Google webmaster guidelines) و Bing محل خوبی برای آغاز یادگیری سئو است. از این ۲ منبع به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد سئو به خوبی استفاده کنین.

به دنبال وبلاگ ها و وب سایت های معتبر دیگه هم باشین که می تونن کمکی در یادگیری قواعد سئو باشن و ببینید که بقیه در حرفه ی شما چطور از سئوی وب سایت به نفع خودشون استفاده می کنن. با در نظر گرفتن زمان و یادگیری تان در قواعد سئو (میتونین در کلاس ها و سمینارهای آموزشی سئو و یا از راه مشاوره ی سئو اون رو یاد بگیرید) بهتر هست بعد از کمی گذشت زمان از ساخت وب سایت تان و جذب اعتماد موتورهای جست و جو، خودتون رو آماده ارتقاء رتبه سئو سایت کنین.

ایجاد وبلاگ در سایت

فوراً وبلاگ نویسی رو آغاز کنین. حداقل با ارسال هفته ای یه مطلب در هفته آغاز کنین و اون رو تا روزی یه مطلب پس از گذشت یه سال از زمان حیات وبلاگ تان برسونید.

ممکن هست برای آغاز مثل یه مصیبت بزرگ به نظر برسه اما پس از گذشت تایمی متعجب خواهید شد که نوشتن یه مطلب ۳۵۰ تا ۵۰۰ کلمه ای چقدر راحت میشه.

شما یاد خواهید گرفت که چطور افکار و نظرات خودتون رو تدوین و فرموله کنین و به طور کلی، نظری بیان کنین. اگه به قدرت خودتون در نوشتن اعتماد ندارید و یا با موضوعات نوشته های مشکل دارین، از کارمندان و همکاران خودتون در این کار کمک بگیرید.

بدترین کاری که میتونین انجام بدید، راه اندازی وبلاگی هست که به طور مداوم در اون اقدام به آپدیت و ارسال نوشته نکنید.

زمان زیادی طول می کشه که مهارت های نوشتاری خودتون رو ارتقاء بدید، هدف ها خودتون رو در اون پیدا کنین و گسترش بدید، اعتبار خودتون رو ایجاد کنید و مخاطب های وفاداری در وبلاگ خودتون جلب کنین. پس انتظار رسیدن به نتیجه های عمده و سریع در وبلاگ رو نداشته باشین.

با این حال درست مثل سایت شما، وبلاگ تان هم با گذشت زمان در موتورهای جست و جو دریافت اعتبار میکنه. ارسال نوشته های هدفمند در وبلاگ میتونه آغاز خوبی برای ارتقاء رنکینگ از راه عبارت های کلیدی باشه و حضور نام تجاری شما در فضای آنلاین رو ارتقاء بده.

حضور در سوشال نتورک (شبکه های اجتماعی)

اگه فکر می کنین فقط حضور در سوشال نتورک کافی هست، سخت در اشتباه هستید و از پیامدهای اون بعداً متعجب خواهید شد. مارکتینگ شبکه های اجتماعی نیاز به صرف زمان زیادی در مقایسه با آنچه کمپانی ها فکر می کنن داره و نیاز به استراتژی های کامل و قدرتمندی برای اجرا داره. پس چشم بسته در کار مارکتینگ رسانه های اجتماعی وارد نشید و امیدواریم که قبل از اینکه مرتکب اشتباهی بشید، روش های خوب و مناسب اون رو یاد بگیرید.

در سال اول راه اندازی وب سایت تان واقعاً اقدام به گسترش پروفایل های اجتماعی و ارتباط با مخاطبان خودتون کنین. فکر می کنین افراد به دنبال چه نوع محتوایی در نوشته های شما هستن؟ چه زمانی مناسب ترین فرصت برای سرگرم کردن اونها هست؟ افراد بیشتر وقت خودشون رو در چه وب سایت هایی صرف می کنن؟ اگه می خواهید سعی های شما در مارکتینگ شبکه های اجتماعی خوب باشه، باید رفتارهای بازدیدکنندگان هدفمند خودتون رو درک کنین. در این صورت هست که میتونین به اونها دسترسی داشته باشین.

حتماً بر روی on-site سئو تمرکز کنین

در اولین سال وب سایت تان باید کاملاً تمرکز خودتون رو بر روی سایت خودتون بذارید. زیاد نگران گسترش استراتژی در مورد ایجاد لینک بیلدینگ در اون زمان نباشید. با اهمیت تر از اون این هست که مطمئن بشید که وب سایت شما در مناسب ترین حالت و شکل ممکنی که میتونه، باشه. باید بر روی ایجاد محتوای خیلی مناسب در صفحات وب سایت تان کار کنین.

بر روی گسترش ساختار لینک های داخلی کار کنین که کمک زیادی به نگهداری و درگیر کردن مخاطب در وب سایت تان میکنه. سرعت Landing Page ها در وب سایت رو برای افزایش conversion rate ارتقاء بدید. وب سایت شما باید تبدیل به مرکز کار شما در مارکتینگ آنلاین شما بشه. اگه وب سایت بر طبق قواعد راه اندازی نشه، دیگه مهم نیست که هر چیزی در وب سایت شما چقدر عالی هست!

در آخر این وب سایت شماست که باید مراجعین رو متقاعد به کار کنه. پس اگه وب سایت شما قدرت جلب مخاطب رو نداشته باشه، دیگه با اهمیت نیست که چطور و چه چیزهایی رو در خودش داره.

گسترش تقویم مطالب

محتوای مناسب تقریباً همه چیزی هست که در سئو و مارکتینگ شبکه های اجتماعی لازم است. بدون محتوای مناسب و هدفمند، علت واقعی برای تحلیل به بازدیدکنندگان خودتون برای بازدید وب سایت، وبلاگ و یا پروفایل خودتون نخواهید داد. علاوه بر همه محتوایی که در وب سایت خودتون ایجاد می کنین، میتونین نگاهی به وب سایت های دیگه هم داشته باشین تا در اونها هم محتوا و نوشته های ارسال و منتشر کنین.

content calendar

در یک سال اولی که از ساخت وب سایت شما گذشته، باید اقدام به ایجاد روابط با وبلاگ نویسان و دیگه مدیران وب سایتی کنین که اجازه انتشار مطالب شما در وب سایت و یا وبلاگ شان رو به شما میدن. وبلاگ های محبوبی رو شناسایی کنین که از راه اونها مخاطبان هدفمند شما جلب میشن و آغاز به آماده سازی زمینه برای انتشار مطالب خودتون در اونها کنین. اگه قدرت ایجاد یه تقویم سرمقاله برای پیگیری مطالب خودتون رو دارین، در این صورت قادر به ایجاد یه جهش بزرگ در مارکتینگ محتوا خواهید بود.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *