مراحل صفر تا صد طراحی سایت

مراحل صفر تا صد طراحی سایت ( پروسه طراحی وب از سفارش تا تحویل )

قبل از سفارش طراحی وب، باید اطلاعات مرتبط به شرکتی رو که شما سفارش می بدید دارای مثال کارها آنلاین ، کیفیت سایت های اونها، قابلیت سایت هایی که بیان میدن، خدمات اضافی و موارد دیگه رو تحلیل کنین. این با اهمیت است که بدونید آیا شرکت طراحی وب با آخرین سبک طراحی و روش های کد نویسی و کد نویسی مدرن به روز میشه. هنوز هم شرکت های زیادی هستن که راه حل های ارزان قیمت رو بیان میدن اما هزینه های تکنولوژی طراحی و کد نویسی قدیمی، که منجر به زمان لودینگ آهسته، تعداد بازدید کمتر و عدم نمایش در نتیجه ها موتور سرچ میشه.

طراحی وب با کیفیت باید، در وهله اول، به طور سفارشی طبق نیازهای مشتری انجام بشه. کد نویسی نباید طبق جدول ها باشه – این یه روش قدیمی است که مسائل زیادی رو برای بارگذاری وب سایت و انعطاف پذیری ایجاد میکنه. روش مدرن کد نویسی XHTML / سی اس اس با Tag های معنایی صحیح است که کد های سایت رو برای موتورهای سرچ بهینه سازی میکنه و موجب میشه وب سایت بیشتر در دسترس باشه و زمان بارگذاری رو زیاد شدن بده.

گرایش های خاصی هم وجود داره که طرح های مدرن اون رو دنبال می کنن – سبک وب 2.0 “، که به روش های خلاقانه و ویژگی های متفاوت هم گسترش می یابد. برای دیدن آنچه که نشون دهنده سبک مدرن طراحی سایت هاست، ارزش دیدن چند گالری و نمایشگاه سی اس اس رو داره.

هدف ها اصلی ایلیانا خدمات با کیفیت و جذب رضایت مشتری است، پس ما همواره با روش های مدرن طراحی و کد نویسی به روز می بشیم. هنگام طراحی طرح های وب از ما میتونین اطمینان حاصل کنین که خدمات ما عالی هستن – سایت های ما دارای XHTML / سی اس اس صحیح هستن، اونها شیک، یوزر پسند و خیلی ساده به روز میشن. شرکت طراحی وب ما راه حل های پیشرفته ای رو برای عملکرد وب 2.0، کد نویسی سفارشی و طرح های خلاق بیان میده. شما میتونین درخواست خودش رو برای مشاوره رایگان از ما ارسال کنین.

ایجاد و ساخت سایت دارای مراحل صفر تا صد طراحی سایت و همینطور خدمات بعد از اون نیازمند اطلاع دقیق شما است. اگه به این پروسه از زمان سفارش تا تحویل اشراف داشته باشین، میتونین هزینه های خودش رو کاهش بدید. همینطور یه طراح سایت برای طراحی سایت نیاز به آشنایی با تمام مراحل ایجاد وب سایت داره.

طراح سایت خود باشین

حالا علم طراحی سایت یکی از علوم مهم و پر درآمد در جهان تبدیل شده و برنامه نویسان آشنا به زبان های کدنویسی وب، درآمد های زیادی با طراحی سایت های خود بدست آورده اند.

البته برای رسیدن به موفقیت در علم طراحی سایت فقط دانستن کد ها و آشنایی با زبان های کدنویسی مهم نمی باشه. نکته مهم و قابل تامل برای رسیدن به موفقیت در بحث طراحی سایت، داشتن مقداری نبوغ و نوآوری در این زمینه و همینطور آشنایی به موارد سئو ها است.

شاید زیادی از شما وب سایت های معروفی رو در ایران و خارج ایران می شناسید که حالا با طراحی سایت های خاص و محبوب، به موفقیت و درآمدی بالا العاده دست پیدا کنه اند. در ایران وب سایت فروشگاهی مثل دیجی کالا و وب سایت های نیازمندی مثل ایستگاه و سانیاز از این جمله است.

آشنایی با وسیله های طراحی سایت

طراح سایت باید با ابزار متفاوت ساخت و ویراش وب سایت ها و زبان های کد نویسی شبکه و اینترنت آشنایی داشته باشه، مثل Asp.net و PHP.

همینطور باید با نوشته های دامین ، میزبان وب ،cms ، Html ، css ، Ajax و….

حال اگه هدف آشنایی با علم طراحی سایت و رسیدن به مارکتینگ اینترنتی و راه اندازی تجارت الکترونیک رو دارین، باید به طور کامل حتی المقدور با مفاهیم طراحی سایت به طور کلی آشنا باشیم .

سایت شما دارای چه چیزهایی است؟

سایت شما ترکیبی است از متن ها و تصویرهایی که طراح سایت چیدمان اونها رو معین میکنه. متن مورد نظر در خود سایت موجود است در حالیکه فایل های تصویری ممکنه در وب سایت ذخیره شده باشه(در کنار صفحات وب وفایل ها یا در فولدر ای مجزا)یا در جای دیگری از اینترنت باشه.
ممکنه بعضی از نوشته ها وتصاویر یه صفحه به صفحه های دیگری لینک داده بشه.(یعنی میشه با کلیک روی اون صفحه به صفحه ی دیگری رفت)
این مجموعه از صفحات وب،تصاویروفایل های موجود دیگه که در اکانت میزبان وجود داره،مجموعا” یه وب سایت رو میسازه.
در ادامه به طور مختصر توضیحاتی در باره مراحل صفر تا صد طراحی سایت بگیم:

تصمیم گیری در باره قبل نیاز های وب سایت و طرح همه جانبه بیزینس (مرحله صفر طراحی سایت)

قبل از هرچیز باید بدونید از سایت خود چه انتظاری دارین. طرح و Business Plan شما چه مواردی رو در بر میگیرد و همینطور چه نوع سایتی مورد نیاز شما است. در مرحله بعدی نوع زبان کد نویسی رو تعیین خواهیم کرد.

انتخاب زبان کد نویسی سایت

زبان های معمول کد نویسی سایت و همینطور نوع سرور میزبان سایت (ویندوز یا لینوکس) ارتباط مستقیم دارن. برای اجرای سایت ها معمولاً از زبان PHP و یا زبان های .NET استفاده میشه. که هرکدام دارای بدی ها و مزایایی است.

انتخاب نوع وب سایت

سایت ها طبق کاربرد و نوع کد نویسی به چند دسته تقسیم میشن که عبارت است از :

سایت استاتیک یا ثابت (Static Website)

در طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها یه بار طراحی شده و اطلاعات مورد نیاز در اونها قرار میگیرن و پس از اون برای تغییر نیاز به طراحی عالی یا نیمه عالی سایت است. زبان کد نویسی اینگونه از سایت ها در بیشتر موارد اچ تی ام ال و Java Script هستن که در نوع گسترش یافته تر میشه از سی اس اس هم بهره برد.
از آنجا که در طراحی سایت و طراحی پرتال از حجم کمتری ازکد در طراحی سایت های استاتیک استفاده میشه، سرعت بارگذاری (Loading) بالایی دارا می باشن. علاوه براین کاهش حجم کدها خوانایی بیشتر سایت به وسیله موتور های جستجوگر رو به دنبال داره.این موارد موجب بهتر شدن وضعیت اونها در طراحی سایت و طراحی پرتال از نظر امتیاز دهی موتورهای سرچ (رتبه) میشه. در علاوه بر اینجور سایت ها قیمت طراحی پایین تری رو در مقایسه با بقیه سایت ها دارن.
به کار بردن افراد عالی علاوه بر زیاد شدن امنیت ،موجب بهره مندی از گرافیک و ظاهری زیبا میشه چرا که همه چیز ثبات داره، از جمله متن ها و اندازه ی عکس های و همینطور همه ی موارد مکان معین و ثابتی دارن ،که پس میشه برای محل قرار گرفتن هر یه از اجزا، مناسب ترین تصمیم رو گرفت.
اما از طرفی ممکن نبودن ایجاد تغییرات به وسیله افراد عادی موجب میشه تا امکان بروز رسانی سایت به وسیله مدیر ها و مدیر ها سایت نباشه.
سایت های استاتیک در طراحی سایت و طراحی پرتال برای کمپانی ها، سازمان ها و افرادی مناسب است که ماکزیمم یه یا 2 بار در سال نیاز به تغییر در محتوای سایت دارن.

سایت دینامیک یا پویا (Dynamic Website)

در طراحی سایت و طراحی پرتال افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت رو داشته باشن،می توانند محتوای سایت های دینامیک رو بعد از طراحی تغییر بدن. زبان کد نویسی وب سایت های پویا میتواند براساس نیاز متفاوت باشه اما عمدتا” از زبان های کد نویسی ASP ASP.Net ، PHP، سی اس اس، Silver light و یا Ajax استفاده میشه.
در طراحی سایت و طراحی پرتال اینجور از سایت ها در اول اسکلت سایت به وسیله طراح ایجاد و بعد محتوا به وسیله مدیر ها سایتها بارها تغییر می‌کنه . از این رو طراح در طراحی سایت و طراحی پرتال در مقایسه با موقعیت و اندازه ی دقیق متن ها و عکس های و بقیه فایل هایی که بعدا” به وسیله مدیر ها سایت ها تغییر می‌کنه اطلاعی نداره بنابر این همه حالات رو در نظر میگیرن و این کار موجب می‌شودکه تاحدودی از گرافیک و جلوه ی سایت کاسته بشه.
یکی از مزیت های سایت های دینامیک اینه که محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف نوشته های، عکس های و صفحات و… وجود نداره.
با توجه به اینکه دراین گونه سایت ها از زبان های کد نویسی پیشرفته استفاده میشه ویژگی های زیادی در اونها قابل ایجاد است به مثل ایجاد صفحات هوشمند، فرم ها وموتورهای جستجوی سخت.
اما استفاده زیاد از کدها موجب کنه شدن بارگذاری(Loading) سایت وکم شدن رتبه اون در موتور های سرچ میشه.
سایت های دینامیک برای افراد، کمپانی ها و سازمان هایی که بیش از دوبار در سال نیاز به تغییر درمحتوای سایت رو دارن،مناسب است.

پرتال ها (Portals)

در طراحی سایت و طراحی پرتال، پرتال ها سایت های دینامیک جامعی هستن که چند هدف خاص رو در یه سایت دنبال می کنن. به عبارت دیگه مجموع چند سایت دینامیک که برای رسیدن به هدف خاصی در کنار هم قرار گرفته اند رو میشه یه پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری میتونه از چند سایت تشکیل شده باشه که هر یه امکان خاصی چون انتشار عکس های،عضو گیری، انتشار اخبار، نظر سنجی و … رو در اختیار مدیر ها اون قرار میده.علاوه بر این که تمام ویژگی‌های یه سایت استاتیک میتونه در یه پرتال هم صدق کنه.
در طراحی سایت و طراحی پرتال معمولاً پرتال‌ها به وسیله سازمانها، کمپانی ها وگروه ها خریداری می شوندو به خاطر نیاز به بروز رسانی بخشهای متفاوت اداره ی اونها به وسیله یه فرد خیلی مشکل است .

سایت دارای سیستم مدیریت سایت ( Content Management System Website)

اگه بخواهیم مراحل صفر تا صد طراحی سایت رو کامل کردن کنیم، صحبت اطراف Content Management System ها یا سیستم های مدیریت سایت الزامی است. وب سایت هایی از نوع سایت های دینامیک یا پرتال ها هستن که به وسیله طراح های عالی و یا شرکتهای طراحی عالی برای مصارف خاص ایجاد میشن.
تمام خصوصیات وابسته به سایت های دینامیک در مورد سایتهای CMS صدق میکنه.
از امتیاز ها این سیستم ها در مقایسه با بقیه سایت های دینامیک میشه به آماده و همه جانبه بودن پرداخت، به صورتی که اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از 3 روز کاری قابل نصب و استفاده هستن.
طراحی سایت های CMS در طراحی سایت و طراحی پرتال به مثل طراحی یه خط تولید است و طراح سعی در رعایت تمام قواعد امنیتی، گرافیکی، رتبه موتور های سرچ و بقیه موارد خوب میکنه.

 راه اندازی وب سایت طراحی شده

  • 1.انتخاب نام مناسب براي سایت
  • 2. ثبت Domain name (نام سايت) در اينترنت
  • 3.طراحي نرم افزار و گرافیک سایت
  • 4. خريد هاست (فضای کاربری)
  • 5.قراردادن سایت طراحی شده بر روی هاست و افتتاح سايت

رعایت امنیت در سایت های طراحی شده

یوزر ها به هنگام ورود به سایت اعتبار سنجی میشن،بعد برای دسترسی به قسمت های متفاوت راهنمایی میشن.اما همیشه باید در نظر داشت که هر سایتی براي جلوگيري از هرگونه دسترسی غيرمجاز كه ممکنه منجر به دستكاری، خرابكاری يا سرقت اطلاعات میشه،تدابیر امنیتی اتخاذ میکنه که هر کدام به نوبه ی خود مانع از دسترسی افراد غیر مجاز به بانک اطلاعاتی میشه.

ساپورت و به روز رسانی سایت ( مرحله صد )

شاید مهمترین قسمت در ساخت یه وب سایت ساپورت و امکان به روز رسانی اون باشه. سیستمی که ساپورت نشود، درگیر مشکل شده و به مثل یه بیماری که انسان رو درگیر میکنه، میتونه یه سایت رو هم از پا در بیاره.

سایت شما قطعاً نیاز به آپدیت و اجرا تغییرات است. بدون این تغییرات شما قادر نیستید خودتان رو با نیاز روز بازار و همینطور مشتری ها خود تطابق بدید.

 

در مقاله مراحل صفر تا صد طراحی سایت سعی کردیم نگاه روشن تری برای شما ایجاد کنیم. امیدواریم نظرات خودش رو با ما در بین بذارید و اگه پرسشی دارین، از راه قسمت تماس با ما مطرح سازید.

 

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *