طراحی سایت گردشگری و توریستی - طراحی سایت رزرو تور و هتل

طراحی سایت گردشگری و توریستی – ساخت وب سایت رزرو تور و هتل

جهان، جهان گردشگری مجازی هست و هر اندازه به سایت ها و اپلیکیشن های قوی دسترسی داشته باشین، مقصد های گردشگری و فرصت های تفریح بهتری رو برای سیر و سفر در اختیار دارین.

هدف ها طراحی سایت برای آژانس ها و شرکت های توریستی

هدف از طراحی سایت گردشگری و توریستی بیشتر معرفی تورهای یه شرکت خدمات مسافری یا زرواسیون هتل به مراجعین سایت (مسافران) است.

اگه این توضیحات همراه با عکس های و جزئیات بیشتری باشن، مراجعین سایت تشویق به مشاهده خدمات و حتی خرید از اون شرکت توریستی و خدمات مسافرتی میشن. پس در طراحی سایت برای شرکت های مسافرتی، کامل بودن اطلاعات یکی از ارکان با اهمیت است و اگه سایت با ویژگی های دیگه و گرافیک جذاب طراحی بشه، در بالابردن فروش و سود شرکت اثر گذاری بسزایی خواهد داشت.

تکنولوژی اطلاعات در بحث گردشگری

گردشگری در جهان کنونی که به دهکده جهانی معروف شده، بدون دسترسی به تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات تقریبا غیر ممکنه. زیادی از مقصد های گردشگری جهان و حتی فرصت های گردشگری و اگاهی از رویدادهای تفریحی و فرهنگی و هنری  و حتی دسترسی به پکیج های تور در سراسر جهان، از راه اینترنت و گوشی های موبایل امکان پذیر است. هواپیمایی ارزان قیمت ریان ایر ایرلند که صدها پرواز در سراسر اروپا داره، حتی ۱ دفتر هم برای فروش بلیط نداره و از خدمات رزرواسیون بلیط هواپیما تا صدور کارت پرواز رو کاملا اینترنتی انجام میده.

مسائل رایج سایت های توریستی و گردشگری

کمپانی ها و آژانس های گردشگری همیشه به علت کمبود نیرو و زمان، در آپدیت وب سایتشان با مشکل روبرو هستن. همینطور اگه پنل مدیریتی وب سایتشان اختیارات کافی در مدیریت سایت به اونها نده، یا به علت کاربرپسند نبودن اون کار کردن با اون مشکل باشه هم موجب میشه سایت این کمپانی ها در اکثر اوقات ناقص و رها شده باقی بمونه.

عدم اجرای ویژگی های تخصصی در سایت و ویژگی های به روز در بحث رزرو و معرفی تور و هتل ها، همینطور بقیه اطلاعات مورد نیاز یوزر، میتونه موجب از کار افتادن و شکست یه وب سایت توریستی و خدمات مسافرتی بشه.

طراحی سایت گردشگری و خدمات مسافرتی

مدیر ها سایت های گردشگری می توانند از امکان سیستم رزرواسیون بهره داشته باشن تا مشتریهاشون بدون رجوع کردن ی حضوری با پرداخت آنلاین هزینه ی هر تور بتونن، در اون تور شرکت نمایند. این کار با دادن کد پیگری و فاکتور خرید با امکان ایمیل، اس ام اس و پرینت امکان پذیر میشه، که باید در طراحی سایت این مراکز قطعاً دیده بشه.

ویژگی های در وب سایت گردشگری باید به طور کامل و کاربرپسندی قرار داده بشن تا یوزر ها با دیدن اطلاعات و آگهی تور ها به سرعت به نتیجه ی دلخواه خود برسند. امکان جستجوی اماکن و محل ها هم از مسائلی است که باید یه وب سایت گردشگری دارا باشه. دسته بندی موضوعی و تاریخی هم از دیگه مواردی است که در طراحی سایت گردشگری باید درنظر گرفت.

گرافیک وب سایت گردشکری با توجه به مسأله وب سایت گردشگری باید به زیبایی طراحی بشه. طراحی خاص و متفاوت پوسته سایت از مواردی است که باید در سایت گردشگری در نظر گرفت.

بطور خلاصه مهمترین مسئله پس از ورود یوزر به سایت، گرافیک زیبا و قشنگ اون و پس از اون دادن ویژگی های کامل و نمایش اطلاعات به درستی و سادگی برای یوزر ها است.

یه وب سایت توریستی چه امکاناتی میتونه داشته باشه

یکی از ویژگی های اصلی آژانس های مسافرتی بیان خدمات خیلی زیاد است، به نحوی که گاهی تعداد اون‌ها از کنترل و شمارش خارج میشه! به عنوان مثال این آژانس‌ ها تعداد زیادی تور به مناطق، شهرها و کشورهای متفاوت برگزار شده و بلیط هواپیما و قطار شهرهای زیادی رو به فروش می‌رسانند. همین امر باعث میشه در صورت طراحی سایت، برای جمع‌بندی قابلیت های خود و کنترل از متراکم شدن اطلاعات به مشکل برخورد کنن؛ یه یوزر چطور باید به طور دقیق بداند قابلیت های سایت آژانس مسافرتی چیه و چه تورهایی به وسیله اون برگزار میشه؟

فهرست، مسیر دسترسی به قسمت های متفاوت وب سایت است و بخاطر همین همواره اون رو بدون توجه به روش طراحی سایت در بالاترین قسمت قرار میدن. در یه طراحی سایت عادی، معمولا گزینه‌های فهرست متشکل از ۵ تا ۶ مورد است و ممکنه هر مورد هم بین ۲ تا ۳ مورد آیتم منوی زیرشاخه داشته باشه.

پس طراح باید برای ایجاد منوهای وب سایت آژانس مسافرتی زمان زیادی صرف کنه. پیشنهاد ما بکار بردن منوهای تمام صفحه است. به این صورت با بردن ماوس بر روی قسمت (به عنوان مثال) تورها در فهرست، همه شهرها و کشورهایی که به اون‌ها تور برگزار میشه نمایش داده خواهند شد.

مهمترین ویژگی در طراحی سایت گردشگری

اما مهمترین اصلی که باید در طراحی سایت خدمات مسافرتی و گردشگری، در نظر گرفت، اصل سئو و قدرت سایت در بحث ی موتورهای جستجوگر علی الخصص گوگل است.

وب سایت گردشگری ای که گرافیک جذاب داشته باشه و ویژگی های کاملی داشته باشه، وقتی به نتیجه خواهد رسید که به وسیله یوزر ها دیده بشه. دیده شدن وب سایت از راه گوگل مهمترین مسئله است. چراکه ۸۰ درصد بازدیدکننده های وب سایت ها، از راه گوگل با سایت ها آشنا شده اند.

ماژول فروش تور در سایت

سایت های توریستی می توانند با درج پکیج های تور (ورودی و خروجی) اقدام به معرفی و فروش تور های خود کنن. این فروش میتونه به طور آنلاین و یا سنتی صورت گیرد.

برای ماژول تور، قسمت های زیر توصیه میشه:

  • معرفی تور
  • برنامه سفر
  • لیست قیمت
  • دانلود لیست قیمت
  • ثبت سفارش آنلاین
  • گالری عکس های
  • معرفی هتل های تور
  • قوانین کنسلی و رزرو

ماژول فروش بلیط هواپیما

ایرلاین های داخلی دارای: ماهان،ایران ایر،زاگرس،کاسپین،آسمان و … از راه وب سرویس به طور PID اشتراکی و یا خاص بیان میشود.
آژانس هایی که دارای PID خاص از ایرلاین ها باشن در صورت علاقمندی می توانند از وب سرویس سیستمی استفاده کنه سایت و یا اپلیکیشن خودش رو راه اندازی نمایند. وب سرویس پروازهای سیستمی امکان بیان به طور هم زمان PID اشتراکی و خاص رو داره. قسمت وب سرویس پرواز این امکان رو به برنامه نویسان میده که بدون نیاز به درگیری با سرویس های متفاوت و ساختارهای متنوعی وب سرویس های موجود در بازار، همه پرواز های چارتر و سیستمی چه به طور خاص و یا اشتراکی رو بدون کد نویسی بیشتر در یه وب سرویس و ساختار معین داشته باشه.

به بیان ساده تر: 

اگه آژانسی هدف داشته باشه بلیط هواپیما در سایت خود بفروشد، یا میتونه از شرکت هایی که این امکان رو به اونها میدن استفاده کنن (برای پیدا کردن این کمپانی ها در گوگل سرچ کنین: وب سرویس پرواز) و یا اینکه خودش با ایرلاین ها وارد قرارداد شده و ارتباط مستقیم برقرار کنه.

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *