سئو سازی سایت و مشاوره بهینه سازی وب سایت

بهبود جایگاه سایت در گوگل – راهنمای سئو ( SEO ) و بالا بردن رنک سایت در موتورهای جستجو برای تازه کار ها

اکثر مراجعین سایت ها از راه موتورهای سرچ مثل گوگل وارد سایت میشن. قطعاً اگه سایت شما در رنکینگ این موتورها علی الخصوص گوگل، بالاتر باشه ( رنک بالایی داشته باشه )، بیشتر دیده خواهید شد. بهبود جایگاه سایت در گوگل فرایندی است که عوامل زیادی در اون تاثیر دارن. در این آموزش ما روش بالا بردن رنک سایت ها رو برای تازه کار ها تشریح خواهیم کرد. این فرایند رو Search Engine Optimization یا به خلاصه SEO می نامند.

موتورهای سرچ چطور عمل می کنن؟

موتورهای سرچ مراحل کلی زیر رو در عملکرد خود دارن:

  • خزش (Crawl)
  • فهرست کردن یا فهرست کردن (Index)
  • نمایش نتیجه های سرچ به یوزر ها مطابق عبارت سرچ شده که بیشترین ارتباط رو داشته باشه

شبکه جهانی اینترنت رو مثل متروی تهران فکر کنین! هر صفحه در اینترنت (و یا هر فایل؛ مثل عکس و داکیومنت یا …) دارای یه آدرس خاص است و باید به وسیله گوگل مورد تحلیل قرار بگیره. گوگل تمام صفحاتی که تحلیل میکنه رو برای استفاده بعدی ، در پایگاه داده خود ذخیره میکنه. زمانی که شما یه عبارت رو سرچ می کنین، نتیجه سرچ از پایگاه داده گوگل با رعایت اولویت ها نمایش داده میشه. بحث اصلی بر سر همین اولویت ها است! همه ما به عنوان مدیران سایت ها دوست داریم جزء اولویت های گوگل باشیم. اما چی موجب میشه یه سایت بالاتر از سایت دیگری نمایش داده بشه یا به عبارتی رنک بهتری داشته باشه؟

بایدها و نبایدها برای افزایش کارایی سئو و بهینه سازی سایت (Seo) و بالا بردن رتبه سایت در گوگل

مردم چطور در گوگل سرچ می کنن؟

مردم یاد گرفته اند هر عبارتی که برایشان سوال برانگیز باشه یا بخواهند اطلاعات بیشتری از اون دریافت کنن رو در گوگل سرچ کنن. این وظیفه گوگل است که مرتبط ترین نتیجه ها رو طبق هوش مصنوعی تحلیل مند و به یوزر نشون بده.

توصیه ما همواره این بوده که برای مردم بنویسید نه گوگل! یعنی لازم نیست زمانی که به انتشار یه مطلب در سایتتون می پردازید، مدام به فکر رعایت عبارت های کلیدی و الگو گوگل باشین! تمرکز و زمان خودش رو بر روی عباراتی بذارید که ممکنه سوال یوزر ها باشه.

مناسب ترین طراحی سایت سازگار با گوگل

صفحات سایت از نظر مراجعین و گوگل به طور یکسان دیده نمی بشن. طراحی و ساختار سایت ما باید به صورتی باشه که گوگل بتونه خیلی راحت در اون خزش کنه و اطلاعات رو فهرست کنه.

صفحاتی که فهرست نمیشن

به خاطر داشته باشین صفحاتی که نیازمند یه عملکرد یا اکشن برای نمایش محتوا هستن هم جزء مواردی است که گوگل نمی تواند آنرا بخواند. مثلا فرم ها و قسمت هایی که نیازمند عضویت در سایت هستن.

اگه شما یه صفحه Flash داشته باشین، گوگل قادر به مشاهده و فهرست متن هایی که در اون نوشته اید نیست! پس بهتر است متن ها رو به طور جداگانه قرار داده و کمتر از مواردی که قابل فهرست نیستند استفاده کنین.

لینک های شاخه ای

لینک دهی سایت رو به طور شاخه ای ادامه بدید! صفحاتی از سایت شما که هیچ لینکی به اونها اشاره نشده باشه، احتمالاً فهرست نخواهند شد. پس مطمئن بشید صفحه از صفحه ای دیگه لینک شده باشه.

عکس های با خصوصیت alt

برای خوانش بهتر عکس های، از خصوصیت alt استفاده کنه و در اون بنویسید تصویر راجع به چی است. این کمک میکنه ارتباط معنا داری بین محتوا و عکس های موجود در اون به وجود بیاد. همینطور در نتیجه های Google Image هم مشاهده خواهید شد!

لینک های nofollow

خصوصیت nofollow در لینک ها موجب میشه گوگل اونها رو فهرست نکند یا به عبارت بهتر، ارزش گذاری نکند! ممکنه مجبور باشین به جاهای نامرتبط لینک بدید. تحلیل ها نشون میده لینک های “نوفالو” در این مواقع از افت رنک سایت کنترل میکنه.

بکار بردن عبارت های کلیدی هدف

قبل از اقدام به تولید محتوا، کلمه کلیدی خودش رو با بکار بردن وسیله های موجود مثل google keyword planner و یا حتی جستجوی ساده در گوگل، معین کنین. کلمات و عباراتی که هیچ جستجویی در باره اونها نمیشه شانس شما رو برای جلب مخاطب کاهش میده.

ارتباط معنایی کلمه کلیدی با محتوا

محتوای سایت باید با کلمه کلیدی عنوان تناسب داشته باشه. استفاده نابجا و نامرتبط از کلماتی که در متن شما دیده نمی بشن، گوگل رو به این شک می اندازد که این صفحه از سایت شما ممکنه نتیجه دلخواه سرچ کننده نباشه.

 


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *