اینفوگرافی چیست؟اهمیت اینفوگرافی در طراحی سایت تا چه اندازه است؟

استفاده از اینفوگرافی (یا اینفوگرافیک) در طراحی صفحات وب سایت

اینفوگرافی در واقع روشی است که با بکار بردن اون، اطلاعات به طور گرافیکی به یوزر ها منتقل شده و اطلاعات خسته کننده رو به طور جذاب درآید.

اینفوگرافی چیه؟

در حالیکه اغلب اینفوگرافیک ها مجموعه خاصی از اطلاعات رو نمایش میدن، اما اینفوگرافیک طراحی سایت ابزاری است که با ایجاد یه گرافیک واضح، میشه تعداد بازدید سایت رو زیاد شدن داد.
قوانینی که باید در اینفوگرافیک طراحی سایت رعایت کرد.

تایپوگرافیک هنر مرتب کردن کلمات و حروف برای انتقال بهتر مفاهیم است تا کلمات به طور زیبا نمایش داده بشن در حالیکه اینفوگرافیک خیلی گسترده تر از اون است و علاوه بر کلمات به جنبه های دیداری هم توجه داره.

رنگ مهمترین قسمت در طراحی سایت و هر چیز دیگری است. شما باید اول در مورد طیف رنگیتان فکر کنین، بعد آغاز به طراحی کنین.
مهمتر از همه مطمئن بشید که اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایش داده میشن متفاوت با بک گراند باشه و قواعد همخوانی طرح رو فراموش نکنید.

در ادامه هم آخرین و با اهمیت ترین نکته که معمولاً اکثر طراح های اینفوگرافیک به اونها توجه نمی کنن بیان شده.

در طراحی سایت فضای کمی برای بیان اطلاعات دارین، پس همواره این فضا رو در نظر بگیرید و اطلاعات رو به روش مختصر و روشن نمایش بدید.
اگه شما مجبورید که اطلاعات زیادی رو در فضای کمی قرار بدید، از بوردر برای معین کردن مرزها استفاده کنین؛ و در نظر داشته باشین که فضای کافی برای هر قطعه از اطلاعات قرار بدید تا یوزر سایت سردرگم نشود.

جهان بدون اینفوگراف جهانی گیج و خسته کننده و میشه. بیان‌هایی دارای صفحات پی در پی متون سیاه و سفید و اعداد و ارقام بی روح. ( مثل متن یه کتاب حسابان با فونت 12 یا کمتر !) یا یه فایل پاورپینت پر از متن و clip art در بحث‌ای تیره !

با این وضعیت چه میزان از مفاهیم رو می‌توان به درستی انتقال داد؟ چه بخشی از مخاطبان جلب خواهند شد؟

در جهان امروز که جهان کمیابی توجه است، طراح های، آموزگاران، خبرنگاران و … اینفوگرافیک رو به عنوان موهبتی یافته‌اند که در رساندن با سرعت تر و تیزهوشانه‌تر مقاصدشان به مخاطبان اون‌ها رو یاری می‌رساند. (یه انقلاب دیداری!)
حالا باید دیداری صحبت کنیم ! با تصویر سازی درست، افراد می‌‎توانند سریعتر و با ساپورت اطلاعات بهتر تصمیم سازی کنن.

 

چطور اینفوگرافی در سایت موجب زیاد شدن فروش میشه

اینفوگرافیک میتونه برای رساندن هر مفهومی به کار گرفته بشه. یه طراح سایت خلاق در جای مناسب میتونه با بکار بردن یه طرح اینفوگرافی، مفهوم رو به مراتب بهتر توصیف کنه. برای مثال خط تولید یه کارخانه رو میشه در یه اینفوگرافیک زیبا خلاصه کرد. همینطور مفاهیم طراحی سایت رو هم با بکار بردن اینفوگرافی به خوبی میگیم.

اینفوگراف چه کسی است؟

واژه اینفوگراف (Info graphic) خلاصه شده‌ای از Information Graphic است. اولین اینفوگرافیک ها رو می‌توان در نگاره های داخل غار انسان‌های نخستین یافت. با گذشت زمان و پیشرفت بشر ، اینفوگرافیک ها جنبه علمی‌تر و کاربردی‌تری به خود گرفتند .
تاریخ آغاز بکار بردن اینفوگرافی به طور علمی رو باید از اواخر سال 1400 میلادی بدانیم، زمانی که لئوناردو داوینچی برای بیان ایده‌ها و تشریح مسائل علمی خود از اینفوگرافیک استفاده کرد. در سال 1662 کریستوفر شینر منجم، برای به تصویر کشیدن نتیجه ها تحقیقش درباره حرکت خورشید از تعداد زیادی نگاره گرافیکی استفاده کرد. همینطور از ویلیام سیلوستر باید نام ببریم که اینفوگرافیک های مدرن و کاربردی، رو در کتاب اطلس سیاسی و تجاری مورد استفاده قرار داد. این کتاب به وسیله هیستوگرام‌ها و چارت‌های میله‌ای، اقتصاد انگلستان قرن 18 رو توضیح داده بود.

در سال۱۸۶۱ «چارلز ژوزف مینارد» اینفوگراف اولیه حمله ناپلئونی فرانسه به روسیه رو طراحی كرد كه یك اینفوگراف 2 بعدی و 4 متغیره بود. در این طرح مسیر حركت سربازان، مکان‌های توقف اون‌ها، تعداد نیروهای كشته شده بر اثر سرما و گرسنگی و درجات متفاوت دما در طول مسیرشان معین شده بود.

اما اوج محبوبیت اینفوگراف به دهه‌ی 1990 بازمی‌شود،‌ زمانی كه سازمان‌های خبری به اهمیت ارتباط دیداری با مخاطبان خود پی بردند. حالا بکار بردن اینفوگرافی تقریبا در همه جا مشاهده میشه، علائم راهنمایی رانندگی، روزنامه‌ها و نشریات، تلویزیون، کتاب‌ها، سایت‌های اینترنتی، مراکز آموزشی و اجتماعی مملو از اینفوگرافهایی هستن که اطلاعات زیادی رو در کم‌ترین زمان به مخاطبان خود منتقل می‌کنن.

حالا اینفوگراف ها رو زیاد در اطراف خود مشاهده می‌كنیم، كتاب‌های كودكان، اخبار، نقشه‌ها و بیان اطلاعات علمی، همه به نوعی از اینفوگراف به عنوان یك ابزار كارا استفاده می‌كنند. ابزاری كه 2 هدف عمده رو پوشش میده:

– كمك به نمایش با سرعت، واضح و زیبای ایده‌های سخت
– نشر اطلاعات و داده‌ها به طور دیداری و سهل‌الوصول

ساختار اینفوگراف

تهیه اینوگراف یه فن و یه مهارت است، طراح اینفوگراف در قدم نخست باید اطلاعات و اعداد و ارقام رو از ریسورس ها مختلف جمع‌آوری کنه و بعد با بکار بردن اشکال و نمادها اون‌ها رو به روش‌ای جذاب بیان کنه. 3 روش برای انتقال اطلاعات كه در اینفوگراف‌ها زیاد استفاده میشه:

Time line
Line Chart
Pie Chart

بعضی اینفوگراف‌ها یك داستان رو در یك نگاه كوتاه و خواندن مختصر بیان می‌كنند.بعضی دیگه كمی سخت‌تر هستن و نیاز دارن که خواننده زمان بیش‌تری به همراه تفكر صرف كند .


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *