اشتباهات طراحی سایت

اشتباهات طراحی سایت که باعث می‌شود وب سایت شما بمیرد!

در واقع هويت هر فرد، شرکت و يا سازمان در فضاي مجازي اينترنت با وب سايت آن ارزيابي مي شود. در حقيقت شکل طراحی سایت شما توانايي هاي شما را به بازديد کنندگان آن، نمايش مي دهد. به عنوان مثال فرض کنيد که شما به عنوان يک بازديد کننده در يک نمايشگاه شرکت مي کنيد. طراحي کدام غرفه ها نظر شما را جلب مي کند و شما را کنجکاو مي کند که با آن بيشتر آشنا شويد؟ آيا تا به حال غرفه هايي را ديده ايد که با وجود خدمات يا محصولات قابل قبول، به دليل مختلف نتوانسته اند مخاطب خود را پيدا کنند؟ همیشه از باید های طراحی سایت گفته ایم ، اما در اینجا می خواهیم چند مورد از کارهایی که نباید در طراحی سایت انجام دهیم و یا به عبارتی اشتباهات طراحی سایت را برای شما عزیزان نام ببریم که رعایت این نکات می تواند کاربرد پذیری وب سایت طراحی شده را افزایش دهد.

اولین مورد از اشتباهات طراحی سایت : فراموش کردن مخاطب

مخاطبان شما هیچ شناختی نسبت به شما و کارهایی که در سایت خود انجام می دهید ندارند، پس آنها را با سخنان دست و پا شکسته، سخنان پیچیده و بی معنی، عبارات تکنیکی، تخصصی و کلمات کلیشه ای بمباران نکنید. به آنچه که عرضه می کنید نگاهی نزدیک و دقیق تر داشته باشید، سپس برای بازدیدکنندگان سایت خود با زبان ساده شرح دهید که دقیقاً چه کاری انجام می دهید و چه خدماتی به آنها ارائه می نمایید.

مخاطبان هدف خود را فراموش نکنید

یکی از اصول مهم برای طراحی اصولی سایت این است که شما باید بدانید که سایت خود را برای چه کسانی طراحی می کنید. مخاطبان هدف همیشه از بالاترین اولویت برخوردار هستند و بایستی وب سایت را با توجه به نیاز آنها طراحی کرد. همچنین شما باید با طراحی اصولی سایت و شناسایی اشتباهات طراحی سایت خود، نیازهای آنان را فراهم نموده و قبل از طراحی سایت، مشتریان بالقوه هدف خود را شناسایی نمایید.

در طراحی اصولی سایت از Flash استفاده نکنید

بعضی از وب سایت ها هنوز بر استفاده از Flash پا فشاری میکنند، غافل از این که استفاده از فلش یکی از اشتباهات طراحی سایت می باشد.
فایل های Flash ، می توانند ضربه بزرگی به روند فروش کلی سایت بزنند. یک دلیل این است که موبایل ها، فایل های Flash را پشتیبانی نکرده و قالبیت خواندن آنهارا ندارند. این در حالی است که حجم ترافیک قابل توجهی از این طریق به سایت ها می آید و این خود دلیلی است اساسی برای استفاده نکردن از فایل های Flash.

دلیل دیگر این که محتوای فایل های Flash توسط کرولرهای موتورهای جستجو خوانده نمی شوند(اصطلاحاً کرول نمی شنود) و به همین دلیل بهره وری سایت را با مشکل مواجه کرده و شما را از آن هدفی که انتظار داشتید (منظور افزایش ترافیک و رنکینگ سایت) دور خواهد کرد.

دوری کردن از محتوای استاتیک

امروزه محتوا نقش بسیار مهمی را در طراحی اصولی سایت ایفا می کند. خصوصاً این مسئله در تغییرات الگوریتم های گوگل هم نقش اساسی داشته است. به همین علت شما باید محتوایی جدید و مناسب داشته باشید. با بروز رسانی محتوای سایت می توانید رنکینگ سایت خود را افزایش دهید. پس در هر وب سایتی که طراحی می کنید، یک قسمت اخبار و یا Blog در نظر بگیرید.

استفاده از رنگین کمان در سایت

از جمله اشتباهات طراحی سایت استفاده نادرست از رنگها است. اگر مشتریان شما اصرار به استفاده از تمامی رنگهای رنگین کمان در طراحی سایت خود دارند، این وظیفهء شماست که آنها را مجاب نمایید که این کار در طراحی سایت درست نمی باشد. رنگ هایی که بسیار روشن و یا بیش از حد تیره هستند، برای پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند.

حتی اگر مشتری شما صاحب یک سیرک باشد، باید طراحی سایت آن به صورتی باشد که بیش از ۳ رنگ در آن به کار نرود. استفادهء بیش از سه رنگ واقعاً تکنیک مناسبی در طراحی سایت نمی باشد.

شاید بازدیدکننده سایت شما علاقه ای به شنیدن موسیقی نداشته باشد

هیچ چیز بدتر از این نیست که در سرتاسر کل یک وب سایت یک صدا، مداوم تکرار شود. بدتر از آن با هر کلیک در صفحات مختلف و باز شدن صفحهء جدید، آن موسیقی از ابتدا پخش شود. تکرار یک آهنگ کامل در وب سایت نیز باعث دلخوری مطلق بیننده خواهد شد.

اشتباهات املایی خطر ناک هستند

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمهء “بررسی املایی” می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نیست. قبل از هر بارگزاری و به روز رسانی هر متنی، چندین بار تمامی متنها را چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی نمایید.

اندازه فونت را جدی بگیرید

اگر در طراحی سایت در تمامی محتوای وب از حروف بزرگ استفاده شده باشد، افراد احساس خیلی بدی به آن سایت پیدا می کنند. به نظر می رسد آن وب سایت در حال فریاد زدن است. اما به کار بردن حروف با سایز کوچک به صورتی که تمامی متن وب سایت حروف کوچک باشد، افراد احساس می کنند که شما در حال نجوا کردن هستید.

بهترین روش استفاده از سایز معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از سایز و فونت نرمال در متون وب سایت، بیننده احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.

از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز استفاده کنید تا فاتحه سایت شما خوانده شود

یکی دیگر از اشتباهات طراحی سایت استفاده غیر حرفه ای از لینک ها و تبلیغات است. این آیتم ها در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. در واقع اطلاعات بیهوده را از طریقی که به نظر شما اطلاعات مهمی بیاید، به بیننده می رساند. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید.

 

اشتباهات طراحی سایت به این لیست خلاصه نمی شود. شما به عنوان یک وب مستر و یا مالک سایت می بایست به این اشتباهات اشراف کامل داشته باشید تا بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را حفظ کنید.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *