اهمیت سئو و بهینه سازی سایت و سئو حرفه ای برای مدیران سایت

اهمیت سئو و بهینه سازی سایت و سئو حرفه ای برای مدیران سایت

سئو یا search engine optimization به مجموعه اقداماتی گفته می شود که یک طراح وب انجام می دهد تا سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو در رتبه های بالا قرار بگیرد و به اصطلاح نزد موتورهای جستجو محبوب و معتبر باشد. با توجه به اینکه مداوم الگوریتمهای موتورهای جستجوی بزرگ نظیر گوگل در حال به روز شدن و تکامل هستند، یک طراح وب حرفه ای باید دانش خود را برای کسب نتایج بهتر و منطبق با تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو به روز نگه دارد.

علم سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو امروزه به یکی از مهمترین قسمت های طراحی وب سایت تبدیل گردیده است. در اصل اگر شما برنامه بازاریابی مناسبی برای بازاریابی اینترنتی خود در کنار بازاریابی غیر آنلاین داشته باشید با طراحی یک وب سایت حرفه ای می توانید کوچکترین تجارت ها را در در چشم مخاطبین خود به بزرگترین برند های تجاری تبدیل نمایید.

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۵% کاربران برای دسترسی به سایتها از موتورهای جستجو و به خصوص گوگل استفاده می کنند، سئو نقش پر رنگی در موفقیت و یا عدم موفقیت یک تجارت اینترنتی را دارد. هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک سایت حرفه ای به همراه سئوی قوی در موفقیت یک کسب و کار سهم داشته باشد، زیرا که امروزه تبلیغات در حال گذر از شیوه های سنتی و پر هزینه نظیر روزنامه، تلویزیون، مجله و بیلبورد به شیوه های نوین خصوصا اینترنت می باشد.

زمانی که شما در یک موتور جستجو مثل گوگل به دنبال یک مطلب خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها و یا وبلاگها دارای رتبه های بالاتری می باشند یعنی در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی داشتن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند و باعث می شوند تا موتورهای جستجو آنها را در بالاترین مکان به کاربران نمایش دهند.

در تمام موتورهای جستجو نظیر گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجـو توجه میکنند . بنابراین برای داشتن ترافیک بالا ( بازدید بیشتر ) لازم است که ســایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد .

یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی وب سایت انجام میدهند ، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است . بنــابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند . به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجو ، خود را تابع این موتورها قرار میدهند .

انواع سئو: بهینه سازی سایت به دو روش سفید و سیاه صورت میگیرد:

۱ – SEO Whit Hat – سئو کلاه سفید :

سئوی سفید، بهترین و پراستفاده ترین نوع بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است که توسط مدیران سایتها استفاده میشود، بهینه سازی سایت با استفاده از این نوع توصیه میگردد زیرا استفاده از این روش نه تنها به سایت شما ضربه نمیزد بلکه یک روش کاملا درست و استاندارد برای موتورهای جستجو میباشد و موتورهای جستجو این روش را تاکید میکنند.

۲ – SEO Black Hat – سئو کلاه سیاه :

نوعی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد که با فریب دادن و تخطی از قوانین آنها و سایتی که برای کاربران مفید نیست به صورت کاذب با موتورهای جستجو دوست کنند و بازدید بیشتری از آنها دریافت کنند. که این روش به دلیل به روز شدن مداوم الگوریتم موتورهای جستجو نه تنها سودی نداشته بلکه باعث افت شدید رتبه سایت خواهد شد.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *