طراحی سایت کاربر پسند (روش طراحی رابط کاربری)

در بسیاری از موارد، اهمیت و اولویت همواره با مشتری و کاربر هست. مخصوصا برای این که یه بیزینس بتونه موفق شه باید مشتری ها و کاربرهای راضی داشته باشه. کاری کنین که اونها تجربه خوشی از بازدید از سایت شما داشته باشن و باز هم به وب سایت شما باز بشوند. موضوعاتی که در زیر خواهیم گفت مرتبط به روش طراحی رابط کاربری هست که از جمله موارد با اهمیت در روش صحیح طراحی سایت است.

ساده بودن طراحی

ساده بودن طراحی سایت رو حفظ کنین و هرگز با طراحی سخت رابط کاربری، ذهن کاربرها خودتون رو بیش از حد در گیر و درگیر نکنید.

عملکرد مطلوب سایت

طراحی سایت با اهمیت هست، اما فقط به جلوه های ظاهری و زیبایی مرتبط نمی شه. بلکه باید عملکرد مطلوبی داشته باشه.

ابزارهای بررسی عملکرد سایت

در اینجا بهترین منابع برای بررسی عملکرد سایت شما آورده شده است:

google page speed online | گوگل

این سرویس از Google است. تمرکز این ابزار بر روی نمایش تصویری از ظاهر سایت نیست! google page speed online توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود سرعت و خطاهای موجود به شما میده.

site-perf.com | سایت پرفورمنس

این سایت بسیار مفیده و به شما امکان آزمایش از چند سرور مختلف را میده – دو سرور در ایالات متحده و دو عدد در خارج از کشور.

websiteoptimization.com | بهینه سازی وب سایت

این سرویس (و مستندات و راهنمایی های مربوط به بهینه سازی همراه است) یکی از بهترین ابزار های موجود برای ارائه توصیه هایی در مورد رفع خطا ها است.

loadsfaster.com | کدام سایت سریعتر بارگیری می شود؟

این سایت به شما امکان رو میده تا سایت خودتون رو با سایت دیگری مقایسه کنید تا ببینید کدوم یک از سریعتر باز میشن. همچنین به شما امکان میده چندین آزمایش رو پشت سر هم انجام بدید تا نتیجه مقایسه سریعتر بدست بیاد.

tools.pingdom.com | آزمون زمان بارگذاری pingdom

سرویس تست Pingdom شاید از نظر ارائه تمیزترین باشه. من خودم تقریباً همیشه استفاده می کنم از این یکی.

Google Chrome Page Speed | افزونه برای مرورگر

افزونه گوگل کروم برای Page Speed به شما نتایج خوبی میده که خیلی کمک کننده هست.

ابزارهای توسعه دهنده google chrome | ابزار داخلی

خیلی ها نمیدونن که Google Chrome دارای یک مجموعه ابزار قدرتمند برای تست است. با باز کردن اون ، شما نه تنها محیط هایی رو دارید که به شما امکان می ده جاوا اسکریپت رو دستکاری کنین و به صفحه بندی و غیره دسترسی پیدا کنین ، بلکه شبکه ای دارید که به شما امکان می ده ببینید چه چیزی طولانی ترین لود را داشته است.

yslow | افزونه ای برای مرورگر (extension)

YSlow مانند صفحه سرعت Google است ، اما نه همان اندازه پیشرفته و در دسترس برای سیستم عامل های مختلف. افزنه مرورگر اون برای گوگل کروم هم موجود است.

webpagetest.org | تست صفحه وب

این یکی دیگه از تست های بسیار محکم مبتنی بر وب است که خروجی بسیار دقیقی ارائه می ده

گوگل آنالیتیکس | گوگل

میتونین سرعت لود را از طریق Google Analytics ردیابی کرد. به سادگی آخرین نسخه از اسکریپت ردیابی رو دریافت کنید و اون رو به عنوان گزینه ای در نتایج آنالیز سایت خود مشاهده خواهید کرد.

ابزارهای وب مستر |  گوگل

Google Webmaster Tools دارای منوی صفحه سرعت هم هست که به شما نشان می ده سرعت بارگیری صفحات مختلف شما چطور است. اما هیچ کنترلی در مورد آزمایش و اطلاعات زیادی در مورد اون به شما نمی ده.

سرویس نظارت وب و مانیتورینگ pingdom

این سرویس برای تست نیست بلکه یک سرویس مداوم است که به طور مداوم صفحاتی را که تعریف می کنین آزمایش می کنه تا به شما اطلاع بده که چگونه پاسخگویی اونها با گذشت زمان تغییر می کند.

blitz.io | پلتفرم شبیه سازی ترافیک

این یک پلت فرم شبیه سازی ترافیک در معاملات واقعی است

طراحی سایت رسپانسیو باشه

همواره دستگاه های که کاربرها از اونها برای بازدید سایت شما استفاده می کنن رو در نظر داشته باشین. تلاش کنین که طراحی سایت شما به خوبی در دستگاه های معمول و به روز به نمایش در بیاد. در غیر این صورت کاربرها زیادی رو از دست میدید. چون همه کاربرها اینترنتی از کامپیوترهای رومیزی و یا لپتاپ برای بازدید از سایتها استفاده نمی کنن. همواره در طراحی رابط کاربری سایت خودتون، سیستم عامل های متفاوت و اندازه های متفاوت صفحه های نمایش رو در نظر داشته باشین.

ایجاد دسترسی راحت برای یوزر

تلاش کنین تا جایی که ممکن هست همه فعل و انفعالات کاربرها با سایت رو در صفحه اصلی/خانه سایت خودتون خلاصه کنین. فعل و انفعالات یعنی هر چیزی که یوزر دنبال اون می شود و از راه اون با سایت تعامل داره. از اطلاعات گرفته تا خدمات و کالای مورد نیاز.

بالا بردن سرعت سایت

سرعت و عملکرد سایت شما خیلی با اهمیت هست. همواره و در همه مراحل طراحی سایت خودتون این نکته رو در نظر داشته باشین. از آنجایی که وقت طلاست پس باید با اجرا الگو های دقیق و رعایت موضوعات صحیح، زمان بارگذاری سایت رو به حداقل برسانید و از عملکرد مطلوب همه قسمت های سایت اطمینان حاصل کنین.

بکار بردن فضا های صفحات وب

در طراحی سایت خودتون از فضاهای موجود در اون به مناسب ترین شکل ممکن و به طور بهینه شده استفاده کنین. کاربرها زیادی از راه موبایل ها به وب سایت شما میان. پس برای فضاهای داخل سایت خودتون پلن ریزی کنین و از هر پیکسل، جالب استفاده کنین.

کاهش پویا نمایی ها

پویا نمایی های مورد استفاده خودتون رو به حداقل برسانید و از ساده ترین اونها استفاده کنین.

استفاده نکردن زیاد از عکس در وب سایت

در صورت امکان، کمتر از عکس استفاده کنین. تا وقتی که متن به خوبی کار میکنه و واضح تر از عکس هست، کار عاقلانه ای هست که از عکس های کمتری در سایت خودتون استفاده کنین. بکار بردن عکس، خوب هست، اما عکس های کم حجمی که مطلب نوشته های خوب باشه و پیام رو به خوبی و سریعتر برسونه و البته استفاده به جا و به موقع اون توصیه میشه.

یکسان بودن طرح در دستگاه های متفاوت

در طراحی سایت خودتون، رابط کاربری طراحی کنین که در پلتفرم های مختلف ثابت و استوار باشه. سایت شما در هر دستگاهی باید به یه شکل و شمایل باشه. به عنوان مثال، عملکرد و طراحی سایت شما در یه iPad، نباید با لپتاپ تمایز داشته باشه.

ایجاد فضای خالی

فضای خالی/سفید برای هر وب سایتی لازم هست. اگه کاربرها نتونن در سایت شما، به چشمانشان استراحت بدن پس این کار رو در سایت دیگری انجام میدن. قطعاً در طراحی سایت خودتون فضای خالی هم قرار بدید تا برای کاربرانتان آزاد دهنده نباشه.

امیدواریم موضوعاتی که در طراحی سایت و طراحی رابط کاربری سایت بیان شد، خوب واقع شه.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *