facebook

بازاریابی شبکه های اجتماعی و گسترش کسب و کار اینترنتی در فیسبوک

اگه تمایل به گسترش بیزینس اینترنتی خودتون دارین، فیس بوک روش خیلی مناسبی برای انجام با سرعت این کار است. در اینجا ۱۰ نکته و ترفند فیس بوک که برای کمک به شروع مارکتینگ شبکه های اجتماعی و گسترش بیزینس اینترنتی تان خوب است رو بیان می کنیم.

پروفایل فیس بوک شما به روز باشه

همه اطلاعات شخصی خودتون رو مثل عکس پروفایل و حتی کتاب های مورد علاقه و فیلم هایی که دوست دارین رو کامل کنین. خیلی واجب هست که پروفایل فیس بوک شما به روز باشه. پس اگه افراد در جستجوی فردی با علاقه ها مثل شما باشن، می توانند شما رو هم پیدا کنن.

افراد می توانند شما رو به عنوان یه بشناسند. هنگام نوشتن بیوگرافی خودتون، اطمینان حاصل فرمایید که از “داستان” زندگی شخصی خودتون استفاده کردید. در مورد مطالبی بنویسید که برای مشتری های شما با اهمیت باشه. زیاد وارد جزئیات نشید به جز اینکه ضرورتی برای داستان زندگی شما داشته باشه.

داستان زندگی خودتون رو فقط به خاطر به اشتراک گذاشتن رویاهای زندگی تان در فیس بوک ننویسید؛ شما در واقع برای جلب مشتری اون رو می نویسید. تلاش کنین اون رو طوری خاص و خاص بنویسید چون که هر چه دوست داشتنی تر باشه، افراد بیشتری رو جلب میکنید.

دوست جدید پیدا کنین

هر روز چند نفر دوست جدید پیدا کنین. با این امر سازگاری داشته باشین و تلاش کنین حدود ۱۰ نفر در روز به دوستان خودتون اضافه کنین. چون به تدریج میتونین مشتری ها خودتون رو گسترش بدید. اطمینان کنین افرادی رو Add کنین که علاقمند به محصولات و خدمات شما هستن.

اجتماعی باشین

به بازدیدکنندگان نشون بدید که به اونها علاقه دارین و اونها هم علاقمند به شما خواهند شد. اگه خیلی ساده برای افرادی که نمی شناسید درخواست دوستی ارسال کنین، بدون اینکه به صورتی نشون بدید که به اونها علاقمند هستید، اون افراد هم علاقه ای به اضافه کردن شما به دوستان خودتون نشون نخواهند داد.

فعال باشین

در مورد مشتری ها ویژه تان بر روی wall اونها چیزی بنویسید. اشاره ای به بیزینس خودتون نداشته باشین اما علاقه خودتون رو به آنچه اونها انجام میدن، نشون بدید. این روش خیلی مورد پسند افراد قرار میگیره و توجه بیشتری به شما میکنن.

ارسال پیام وقتی که درخواست دوستی می فرستید

هنگام ارسال درخواست دوستی برای افراد یه پیام هم همراه اون بفرستید. به صفحه اطلاعات مشتری ها ویژه تان نگاه کنین و چیز مشترکی برای به اشتراک گذاری با اونها پیدا کنین. بعد هنگامی اونها جواب درخواست شما رو میدن، میتونین به وجه مشترکتان اشاره کرده و یا از اونها سوالی در مورد اون بپرسید.

هنگامی که افراد ببینند شما به اونها علاقمند هستید و یا چیز مشترکی با اونها برای به اشتراک گذاری دارین، تمایل بیشتری به اضافه کردن شما به عنوان دوست پیدا میکنن.

پیدا کردن افراد با هدف های مشترک

افرادی که هدف مشترکی با بیزینس شما دارن رو پیدا کنین. مناسب ترین و راحت ترین راه اون وارد کردن نام بیزینس مورد نظر و یا محصولات و خدمات در باکس جستجوی فیس بوک است. بعد میتونین بر روی گزینه “people” در سمت چپ صفحه برای پیدا کردن مشتریانی با پتانسیل بالا کلیک کنین.

پیدا کردن گروه هایی با هدف های مشترک

صفحات و گروه هایی مشترک با هدف بیزینس اینترنتی خودتان پیدا کنین. همون کاری که در نکته شماره ۶ هم اشاره شد انجام بدید اما این بار بر روی “groups” و یا “pages” کلیک کنین. هنگامی که گروه و یا صفحه ای هماهنگ با بیزینس خودتون پیدا کردید به اون صفحه بروید و به افرادی که اون صفحه رو like کرده اند و یا عضوی از گروه هستن نگاهی بیاندازید. بعد میتونین برای بعضی از اونها درخواست دوستی ارسال کنین و از همون روش ها اشاره شده در روش ۵ استفاده کنین.

فاعل باشین

تلاش کنین یه شخص “فاعل” باشین. باید تبدیل به یه انتخاب منطقی برای افراد باشین تا به سراغ محصولات و یا خدمات شما بیایند. پس باید با افراد در مورد بیزینس خودتون از راه بیان اطلاعات صحبت کنین نه از راه صحبت در مورد نحوهء فروش…

به عنوان مثال میتونین موضوعاتی در مورد چگونگی بکار بردن محصولات خودتون به افراد بیان کنین. بعد هنگامی که اونها آماده خرید اون محصولات هستن، به طور طبیعی به سمت خرید از شما تمایل پیدا می کنن.

وارد بحث بشید

نقطه مشترکی با افراد پیدا کنین و با اونها وارد بحث و گفتگو بشید. این گفتگو به هر روشی مثل نوشتن بر روی wall اونها و یا به طور پیام شخصی و یا چت میتونه باشه.

افراد دوست دارن در مورد خودشون صحبت کنن. ایجاد یه ارتباط واقعی و قابل اعتماد با مشتری های ویژه کلید جلب اونها برای ایجاد معامله با اونها است.

ترویج نکنید!

بیزینس اینترنتی خودتون رو “ترویج” نکنید. به جای هل دادن اونها با تبلیغات پی در پی در مورد کسب و کارتان، اجازه بدید افراد در مورد اون از شما سوال بپرسند.

از wall خودتون به عنوان یه بولتن خبری برای گفتن این جملات استفاده نکنید: “این محصول رو بخرید” و یا “از این خدمات استفاده کنین” در عوض بر روی wall خودتون در مورد چیزهایی صحبت کنین برای مشتری خوب و جالب است.

از این راهنما برای مارکتینگ آنلاین در بیزینس اینترنتی خودتون استفاده کنین. و مطمئن باشین بیزینس شما به طور تصاعدی رشد میکنه. با ایجاد ارتباط با افراد میتونین زندگی های بیشتری رو لمس کنین. چون هنگامی که افراد رهبری و مدیریت شما رو می بینند و ارزشی که شما به زندگی اونها می دهید، اونها هم به طور طبیعی تمایل پیدا می کنن که شما و کسب و کارتون رو برای دوستان خودشون به اشتراک بگذارن.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *