۱۲گام مفید برای تبلیغات کسب و کار در فیسبوک

جذب مشتری از طریق فیس بوک

تعداد زیادی از بیزینس ها، در حال روی آوردن به تبلیغات و مارکتینگ اینترنتی از راه فیسبوک هستند. به خاطر این که این سایت، محبوب ترین و مشهورترین رسانه اجتماعی، با میلیونها یوزر و صفحه است، که با بکار بردن اون خیلی ساده میشه با کاربرها اینترنت در تعامل بود. گرچه برای رسیدن به موفقیت، باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات از راه فیسبوک، تمایز محسوس و قابل توجهی با تبلیغات از راه موتورهای جست و جو داره، و این تمایز موجب به وجود آمدن چالش و رقابت در تبلیغات، از راه بزرگترین سایت رسانه اجتماعی، یعنی «فیس بوک» شده هست.

در موتورهای جست و جو، هنگامی که فردی با بکار بردن عبارت کلیدی خاصی، محصولی رو جست و جو میکنه، با کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر به سایت دیگه ای منتقل میشه. اما هرگز با اطمینان کامل این کار رو انجام نمیده. چون از محتویات سایت مطلع نیست.

اما فیس بوک کاملاً متفاوت تر، آسون تر و اجتماعی تر هست و اساساً کاربرها برای برقراری همین ارتباط اجتماعی، از فیس بوک استفاده می کنن. اونها میتوانند خیلی ساده به عکس ها نگاهی بیندازند، از وضعیت های یکدیگر آگاه شن و …. درواقع یکی از ارزان ترین راه های بازاریابی فیسبوک هست.

کاربرها فیس بوک معمولاً دوست دارن در فیس بوک بمانند؛ و جابجا شدن از سایتی به سایت دیگه با کلیک کردن بر روی تبلیغات، اصلاً برایشان خوشایند نیست.

مفهوم مارکتینگ اینترنتی از راه فیس بوک

برای اینکه بتونیم مفهوم مارکتینگ اینترنتی از راه فیس بوک رو بهتر به شما منتقل کنیم، میتوانیم بگیم که مارکتینگ اینترنتی از راه فیس بوک، راهی هست برای ترویج و گسترش دادن بیزینس خودتون، پس از راه اندازی اون.

در مارکتینگ اینترنتی و تبلیغات از راه فیس بوک، شما قادر خواهید بود که با بکار بردن مؤلفه هایی نظیر سن، جنسیت و محل افراد، گروه مخاطبان مورد هدف خودتون رو که می خواهید بازاریابی های شما رو ببینند، دسته بندی کنین.

به عنوان مثال اگه مخاطب تبلیغات شما مردانی با سن ۲۴ سال هستن، که در ایران زندگی میکنن و به ورزش علاقه دارن، میتونین خیلی ساده اونها رو هدف گذاری کنین و کاری کنین که تبلیغات شما به وسیله این گروه از کاربرها فیس بوک دیده شه.

تبلیغات شما باید تکراری نباشه

تبلیغات ایده آل از راه فیس بوک دارای یه عکس و یه عبارت یا جمله ای جذاب هست که توجه مخاطبان مورد هدف شما رو جذب میکنه. این نکته خیلی دارای اهمیت هست که تبلیغات شما باید تازه باشه. چون به خاطر سرعت گسترش تبلیغات در فیس بوک، تبلیغات به سرعت، کهنه و تکراری میشه که موجب پایین آمدن تعداد کلیک بر روی بازاریابی شما میشه. چون که تکراری بودن تبلیغات از جذابیت اون کم میکنه.

شما میتونید یه محصول و یا یکی از خدماتی که بیان می بدید رو در دراز مدت به عرصه فروش بذارید، اما باید به طور مداوم تبلیغات اون رو تغییر بدید تا تعداد کلیک بر روی تبلیغات شما زیاد شدن پیدا کنه.

با توجه به این نکته که کاربرها فیسبوک تمایلی به خارج شدن از اون رو نداره، باید بدونید که کاربرها رو به کجا هدایت کنین. فرستادن اونها به صفحه وب سایت شما مناسب ترین گزینه نیست، چون که کاربرها خیلی ساده صفحه شما رو می بندند، چون هیچ تمایلی به خارج شدن از محیط فیس بوک نداره

در عوض با بکار بردن راه حل های مارکتینگ اینترنتی از راه فیسبوک، میتونید کاربرها فیس بوک رو به Fan Page خودتون هدایت کنین، که ویژگی هایی نظیر خرید اینترنتی در اون گنجانده شده.

گرچه کلیک کردن بر روی «خرید اینترنتی» کاربرها رو از فیس بوک خارج میکنه، اما در واقع در این مرحله خارج شدن از صفحه فیس بوک هیچ اشکالی نداره، چون شخصی که بر روی این عبارت کلیک میکند، قطعاً هدف خرید داره.

پس، تبلیغات و مارکتینگ اینترنتی از راه رسانه های اجتماعی و به خصوص مشهورترین و محبوب ترین اونها یعنی فیس بوک، کاملاً با تبلیغات در گوگل و یا موتورهای جست و جو تفاوت داره. کاربرها به گوگل میرن تا به اطلاعات دیگری هم دسترسی پیدا کنن، اما کاربرها فیس بوک به فیس بوک مراجعه می کنن تا به طور کارآمدتر با محصولات و خدمات مورد علاقه خودشون، وابسته باشن و به جای باز کردن چند سایت متفاوت و جا بجا شدن بین اونها، در یه صفحه همه محصولات مورد علاقه خودشون رو پیدا کنن و از راه تبلیغات وابسته از اطلاعات اونها آگاه شن.

و باید در نظر داشته باشین که تبلیغات شما باید برای کاربرها جذاب و دارای اطلاعات خوب باشه، تا پس از جلب شدن اولیه، با یکی کلیک به سمت اطلاعات، بیشتر هدایت شه.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *