ساخت سایت حرفه ای

ساخت سایت حرفه ای و ویژگی های آن

۶۰ ثانیه یا کمتر، میانگین مدت زمانی است که یوزر ها در یک صفحه وب میگذرونن. یه وب سایت باید پیام اصلی خودش رو در ۱۰ ثانیه به یوزر ها منتقل کنه و با اونها تماس برقرار کنه تا بتونه یوزر ها رو برای دقایقی بیشتر در سایت نگه داره. زمان سپری شده یوزر ها در وب سایت، شما رو از اهمیت ساخت سایت حرفه ای، آگاه میسازه. هرچه یوزر ها زمان بیشتری در سایت سپری کنن، احتمال اون که به مشتری ها ویژه تبدیل بشن، بیشتره. اگه ساخت سایت، حرفه ای به نظر نرسه، نظر مخاطب رو جذب نمی کنه و اونها رو دفع میکنه. خصوصاً زمانی که قراره مشتری ها خریدی رو هم انجام بدن.

ساخت سایت حرفه ای برای مهندسین چه ویژه گی ها وامکاناتی دارد؟

درست همین جاست که اهمیت ساخت سایت حرفه ای، مطرح می شود. در زیر موضوعاتی مطرح می شود تا اونها رو در ساختن سایت خود نظر کنین:

فراخوانی برای اقدام (Call to Action) در فرآیند ساخت سایت حرفه ای

هدف اصلی یه وب سایت، تشویق یوزر ها به انجام عمل خاصی است. این عمل میتونه دیدن یه ویدئو، خریداری محصول، ثبت ایمیل در لیست ایمیل یوزر ها و یا پر کردن فرم تماس باشه. این اقدام هرچی که می خواهد باشه، فقط باید برای یوزر ها آشکار و واضح باشه. اقدام برای فراخوانی (Call to Action) رو در هر صفحه قرار بدید تا یوزر ها خیلی راحت به صفحات متفاوت، دسترسی داشته باشن و به نظرشان فرآیندی سخت و طولانی نرسه.

از مسیریابی (Navigation) راحت و واضح استفاده کنین

محل قرارگیری نوار مسیریابی در ساخت سایت حرفه ای شما، فاکتوری با اهمیت در زیاد شدن زمان حضور یه کاریر در سایت و تعاملات وی با سایت است. ساختار نوار مسیر یابی باید تمیز، واضح، ثابت و با قابلیت دسترسی راحت باشه، تا تجربه خوبی رو برای یوزر به ارمغان بیاره.

همینطور طراحی نوار مسیریابی باید به حد کافی منعطف باشه تا هر تغییر جدیدی بتونه خیلی ساده در اون انجام بشه. مثل لینک ها و صفحات جدیدی که در آینده اونها رو اضافه میکنید.

تولید مطلب (Content Creation) حرفه ای و اطلاعات خوب و با کیفیت برای مراجعین

محتوای سایت رو مرتب به روز کرده در مناسب ترین نقطه دید مراجعین و در کانون توجه اونها قرار بدید، تا اونها به آنچه که دقیقاً می خواهند، برسند. اگه شما می خواهید که نتیجه ای اثر پذیری گذار و مؤثر گرفتن کنین، برای محتوای سایت خود استراتژی های صحیح و پلن ریزی شده ای در نظر بگیرید. در صورتی که محتوای سایت رو نهایی کردید میتونین از مشاوران طراح وب سایت کمک بگیرید تا بتونید با انتخاب نوع فونت، اندازه اون و همینطور رنگ و عکس های مناسب، یوزر ها رو به نقاط درست سایت، هدایت کنین.

ساخت پوسته سایت (Site Template) مناسب

پوسته ریزی سایت یکی از مرحله های با اهمیت در مراحل گسترش وب و طراحی سایت است. پوسته در واقع همون ستون و فضای های دیداری یه وب سایت و ساختار پایه ای لایه های اون است. این دقیقاً همون فاکتوری است که تمایز های سایت ها رو بزرگ میکنه. ایده اصلی این است که ساخت سایت حرفه ای رو در عین سادگی انجام بدید و با رنگ های جیغ و بافت شلوغ اون رو پر نکنید. در این صورت یوزر ها می توانند خیلی ساده اهمیت اطلاعات مورد نیاز خودش رو پیدا کنن و اهیمت جای گیری مؤلفه های متفاوت رو در طراحی سایت، درک می کنن.

فضای خالی و سفید رو در عین سادگی فراموش نکنید

سادگی رو نگهداری کنین. در این زمینه همواره عبارتی مطرح است : “Less Is More” !!! به این معنی که کم، زیاد است. همواره سادگی کلید زیبایی و موفقیت ساخت یک سایت حرفه ای است. فضای سفید، فضای خالی است که مؤلفه های متفاوت موجود در سایت رو از هم جدا میکنه. این فضای سفید اگه به خوبی مورد استفاده قرار بگیره، بر روی لایه ها و ساختار های طراحی سایت مثل یه ماده براق کننده ای رخ می نمایاند که موجب جذاب گشتن گرافیک های سایت میشه. از این فضای خالی در بین تیترها، فهرست ها، عکس های و متن ها استفاده کنین.

دقت داشته باشین که فضای خالی به معنی فضایی با رنگ سفید نیست. میتونه هر رنگی باشه. دراصل به معنای فضای خالی از متن، عکس و … است.

این نکته هم دارای اهمیت است که در رنگ های مورد استفاده خود، محدودیتی قائل بشید. برای طراحی سایت عالی، بیش تر از ۲ تا ۴ طیف رنگ استفاده نکنید. از رنگ های متفاوت صرفاً برای بزرگ کردن اطلاعات داخل سایت استفاده کنین.

رعایت نوشتار و فونت مناسب در طراحی سایت مهم است

خیلی از طراحان سایت، خیلی راحت فراموش می کنن که ۹۵% طراحی سایت، نوشتار اون است. وب سایت ها در مرورگر های متفاوت به نمایش در میان. که این نکته در مورد فونت ها هم صدق میکنه. فونت استفاده شده در سایت خودش رو در مرورگر های متفاوت امتحان کنین. این یه فاکتور کوچیک است که تغییرات بزرگی رو بر روی تجربه یوزر ها از مطالعه اطلاعات داخل سایت، به وجود می بیاره. مراقب فاصله گذاری کلمات، چینش اونها، موضوعات ویرایشی و مرتب و تراز بودن کلمات باشین. این سلسله مراتب نوشتار، به یوزر ها شما در پیدا کردن و خواندن اطلاعات با اهمیت کمک میکنه.

نقش مؤثر عکس ها در طراحی سایت

عکس ها از کلمات بلند تر و شیوا تر صحبت می کنن و بر رسایی پبغام، اثر پذیری بسزایی داره؛ که همین نکته علت محبوبیت برای یوزر ها و همینطور تاثیر با اهمیت عکس ها در طراحی سایت است. نظر و توجه یوزر ها و مراجعین رو با عکس های زیبا جذب کنین. از عکس ها به عنوان مؤلفه های طراحی سایت استفاده کنین. که این هم راهی خیلی عالی برای انتقال حسی خاص، به یوزر ها و مراجعین سایت است. شما میتونین از عکس ها هم به عنوان تصویر بک گراند استفاده کنین.

پیوستن به سوشال نتورک (شبکه اجتماعی یا Social Network)

کانال ها و سوشال نتورک مورد استفاده به وسیله برند شما باید به راحتی دور هم جمع بشن تا حضور آنلاین شما رو ترویج و تثبیت کنه. در جاهایی که عقلانی است و فکر می کنین که خوب است، سوشال نتورک رو وارد ماجرا کنین. لینک های سوشال نتورک که در اونها عضو هستید رو به خوبی و واضح در طراحی سایت خود قرار بدید. بیشتر توصیه میشه که این لینک ها و دکمه های سوشال نتورک رو در بالای سایت، پایین و یا در امتداد کناره های صفحه خانه/اصلی قرار بدید. همینطور میتونین لینک ها و دکمه های سوشال نتورک رو هم در نوار مسیر یابی سایت قرار بدید، که در اون صورت یوزر ها میتونن تا از هر صفحه ای در سایت، به سوشال نتورک شما، متصل بشن.

در صورتی که مایل هستید پروژه طراحی سایت خودتون رو به ما واگذار کنید و یا در این رابطه از مشاوره کارشناسان ما بهره مند بشید، لطفاً با ما تماس حاصل فرمایید.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *