بازاریابی شبکه های اجتماعی (سوشال نتورک مارکتینگ)

وقتی که خیلی از چیزها ابزار و سرگرمی برای روزهای تعطیل در جهان اینترنت هست، سایت های رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک و LinkedIn تبدیل به مرکز جدید و قوی اقتصادی میشن.

جایی که صدها سال جنگ و دیپلماسی شکست خورده، مارکتینگ سوشال نتورک موفق شده افراد رو در سراسر جهان برای ایجاد منافع و علاقه های مشترک و به وجود آوردن بازار در اینترنت گردهم بیاره. مارکتینگ رسانه های اجتماعی مکانی هست برای ترویج نام های تجاری موفق و همینطور پیدا کردن ترکیب درستی از وسیله های مناسب برای بکار بردن امتیاز ها اونها و حالا تبدیل به مسأله مورد بحث نام های تجاری مدرن شده هست.

هنگامی که افراد به سمت وسیله های SMM (مارکتینگ سوشال نتورک) روی می آورند، در مورد برنامه های کاربردی که در زمان واقعی بازخوردهای طولانی مدت ایجاد میکنه و عملکرد شبکه های اجتماعی بحث و تبادل نظر می کنن. این نوع از اطلاعات معمولاً فراتر از رویکرد صرفاً سئویی و عملکرد وب سایت ها هست و در حال حرکت به سمت عرصه مهندسی اجتماعی واقعی هست.

ابزارهای مارکتینگ سوشال نتورک حتی می توانند تعداد دفعاتی که یه نام تجاری در سراسر هر شبکه یادآوری و بیان میشه رو تحلیل و ردیابی کنه. این ابزارها قادرند محل آغاز و مسیر اون رو هم ردیابی نمایند و از فیس بوک تشکر کنن!

شناختن و تمرکز بر روی هر یک از این وسیله ها و مناسب ترین روش بکار بردن اونها، کلیدی برای بدست آوردن و تحت کنترل در آوردن همه قدرت اون هست. بکار بردن اونها میتونه کمکی به ترویج نام تجاری شما و استفاده کامل از پتانسیل اون است.

TweetDeck

این ابزار پلت فرمی خیلی عالی برای برندهای تجاری است که نیاز به مدیریت سوشال نتورک خودتون دارن. این ابزار ساده و کارایی هست که all-in-one بوده و این رویکرد موجب شده هست که این ابزار در آپدیت با سرعت خیلی بالا در نقاط متفاوت شبکه خیلی خوب و به درد بخور شه.

Tweetdeck سوشال نتورک فیس بوک، تویتر، MySpace googleBUZZ LinkedIn و foursquare رو ساپورت میکنه و دسترسی راحت به همه شبکه های بزرگ رو برای کاربرها فراهم می کنه. کاربرها می توانند status update (بهروز رسانی های) خود رو برای هر یک و یا همه و در یه زمان ارسال کنن.

میتونین پیام های یکسان در یه مرحله برای همه و بدون فراموش کردن حتی یه نفر ارسال کنین. با این حال این ابزار دارای محدودیت هایی هم است. تعداد بازدید و حجم خیلی سنگین به حساب های کاربری متفاوت میتونه سرعت کارآیی های اون رو کاهش بده. این ابزار برای راه حل های نسبی راه اندازی شده و برای راه کارهای طولانی مدت مناسب نیست.

Hootsuite

این ابزار مثل TweetDeck بوده و مشاغل کوچکتر رو مورد هدف قرار داده هست. Hootsuite ابزار جایگزینی هست که اجازه انجام سطوح متفاوت customization رو به کاربرها میده. برای آغاز package اولیه ۳۰ روزه تست کاملاً رایگان است. در حال حاضر سیستم عامل این ابزار سوشال نتورک تویتر، فیس بوک، wordpress-linkedIn-MySpace-foursquare و pingFm رو ساپورت می کنه.

عضویت و اشتراک (پولی) اون به شما اجازه میده تا سوشال نتورک دیگری هم به اون اضافه کنه. Hootsuite واقعاً در این زمینه می درخشد چون که به طور پابت “جریانی” از اطلاعات مرتبط به هر یه از کاربرها سوشال نتورک رو به شما بیان می کنه. اجازه ی تحلیل و نظارت بر زمان واقعی و پر تعداد بازدید صفحه ی شما رو به شما میده.

اگه یه شبکه خاص بد عمل کنه و یا برعکس عملکرد خوبی داشته باشه، توجه یوزر و مدیر سایت رو به خودتون جذب میکنه. علاوه بر این Hootsuite برای کاربرها، Bios و لینک های پروفایل های کاربرها دیگه سوشال نتورک رو فراهم می کنه. به برندهای تجاری اجازه میده تا محتوای مناسب برای اثر گذاری بیشتر بر نیاز بازار خودتون رو بیان کنن.

این اطلاعات در package های قبل فرض کمی محدودتر است اما با شارژ اشتراک ماهیانه ۵/۹۹ دلار، جزئیات بیشتری در دست دارید.

Engage121

برای مشاغل بزرگتر که به دنبال نشون دادن برند خودتون در سوشال نتورک سراسر جهان هستن، ابزار Engage121 گزینه های قوی تری به اونها ارائه می کنه.این برنامه برای مدیر های مارکتینگ سوشال نتورک هست. چون برای نیازهای متفاوت دریافت و کارها کاملاً قابل تنظیم است.

به طور مثال یکی از این ویژگی های خاص، قدرت تحلیل و اصلاح و تصویب پیام هایی هست که از شعب مرکزی کمپانی ها ارسال میشه. یه پیام عمومی و محلی هست که با دستور شرکت برای افراد در شبکه های متفاوت اجتماعی ارسال میشه. در حالی که این ابزار به شما اجازه میده پیام ها طبق نوع ارتباط با موضوعات خاصشون تغییر کنه و یا حذف و اضافه شن.

مثلاً فروشگاه های بزرگ زنجیره ای لباس، وقت خودتون رو برای ارسال پیام های مرتبط به مدل های جدید مایوی شنا برای کاربرها خودتون در آلاسکا اتلاف نمی کنن.

همینطور باید تاکید کنیم که ابزار Engage121 برای مبتدیان در امر مارکتینگ سوشال نتورک مناسب نیست. تعداد زیادی از گزینه های اون برای مدیر ها بی تجربه میتونه کمی دلهره آور باشه. این ابزار مناسب ترین گزینه برای شخصی هست که از مهارت های زیادی در بحث مارکتینگ رسانه های اجتماعی داشته و برنامه های خاصی برای بکار بردن این وسیله ها در سر داره.

افکار و نظرات عمومی

به عنوان یه ایده گسترده تر باید بگیم که هیچ علتی برای محدود کردن افراد و یا هر یه از رقبا در بکار بردن این برنامه ها وجود نداره. در واقع استراتژی بکار بردن مارکتینگ سوشال نتورک (SMM)، بکار بردن چند برنامه به طور همزمان، دستیابی به ریسورس ها زیاد اطلاعاتی و یا آزمایش روش های متفاوت در اون برای دستیابی به مناسب ترین روش برای رفع نیازهای تجاری است.

پس از تمام این مراحل هنگامی که نام تجاری رشد کرد و نیاز به زیاد شدن مدیریت و مارکتینگ سوشال نتورک اون داشت، مدیر میتونه برای رفع نیازهای شرکت خودتون از نرم افزارهای قوی تری با برنامه های کاربردی بیشتر استفاده کنه. مهمتر از همه باید به خاطر داشته باشین که بدیهی هست این ابزار طبق نیاز ترویج ارتباطات بین نام های تجاری و بازدیدکنندگان شکل گرفته هست.

این امر به این معنی نیست که با بکار بردن تجزیه و بررسی داده های کاربرها، بازدیدکنندگان شبکه ی شما کاهش یابد. – کاربرها افرادی هستن که به شخصه افکار خودشون و برنامه های خاص خودشون رو دارن که اگه احساس خوبی کنن و عملکرد های شما رو خوب بدانند، جواب های محبت آمیزی به درخواست های شما میدن.


Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

Deprecated: DateTime::__construct(): Passing null to parameter #1 ($datetime) of type string is deprecated in /home/u434423823/domains/iliana.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/wp-shamsi/lib/Date/Jalali.php on line 87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *