موشن گرافیک

خلق تصویر و صدا برای درک بهتر

موشن گرافیک (به انگلیسی Motion Graphic ) از ترکیب دو کلمه موشن (به معنی متحرک یا پویا) و گرافیک (به معنی تصویر) تشکیل شده است.

موشن گرافیک متحرک سازی تصاویر به همراه صدا گذاری و به منظور رساندن پیامی به مخاطب است. به همین جهت ابزار مناسبی برای تبلیغات می باشد چرا که رساندن پیام به نحوی که ما می خواهیم، کاملاً قابل اجرا و منسجم است. همینطور هزینه ساخت موشن گرافی به مراتب کمتر از تیزرهای تبلیغاتی است.

تیم گرافیکی ایلیانا با تصویرسازی مناسب در کنار انیماتورهای حرفه ای آماده است موشن گرافیک های جذاب و زیبایی را بسازد. در این نوشته قصد داریم شما را با انواع موشن گرافی ها، بایدها و نبایدها در ساخت موشن گرافیک و همینطور نکات فنی جهت سفارش بهتر موشن آشنا کنیم.

انواع موشن گرافیک

از وب سایت های اطلاعاتی ساده و شرکتی گرفته تا برنامه های اینترنتی پیچیده و بزرگ، از فروشگاه های تجارت الکترونیکی گرفته تا وب سایت های تخصصی با کاربری های خاص، ایلیانا با مهارت های فنی و راهکارهای خلاقانه، پاسخگوی نیازهای شما است.

 

موشن گرافیک

وکتورها یا المان های گرافیکی حرکت داده می شوند و بعد از آن، صداگذاری انجام می شود. این رایج ترین نوع متحرک سازی است.

 

ویدئو موشن

به تلفیق ویدئو و موشن گرافی، ویدئو موشن می گویند. یعنی برای قسمت هایی از ویدئو واقعی استفاده می شود و برای قسمت های دیگر از موشن گرافی بهره گیری می شود.

 

استاپ موشن

پس از عکس برداری از اشیاء واقعی، اشیا کم کم حرکت داده می‌شوند و از هر حرکت عکاسی می‌شود. تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزار، پشت سر هم قرار داده می‌شود تا حس حرکت را القا کند.

 

اینفو موشن

به اینفوگرافیک متحرک، اینفوموشن می گویند. در واقع پس از طراحی اینفوگرافیک (نمایش اطلاعات به صورت گرافیکی) به کمک نرم افزار محترک سازی می شوند و پس از آن، صداگذاری انجام می شود.

 

تبلیغات به کمک موشن گرافیک

موشن گرافیک

در این روش ، از تصاویر در انواع مختلف با افزودن ویژگی های متنی که موضوع را توضیح می دهند و همچنین موجب تأثیرگذاری بیشتر می شود، و با اضافه کردن یک گرافیک زمینه ای، خروجی نهایی حاصل می شود.

موشن گرافیک به برقراری ارتباط با مخاطب و ساخت داستانی موثر کمک می کنند. در ایلیانا، ما می توانیم از انیمیشن های ساده تا صحنه های پیچیده را اجرا کنیم. ساخت فیلم موشن گرافیک برای هر نوع کالا یا خدمات مناسب است. تیم و کارشناسان ما می توانند در مورد تبلیغات ویدیویی و بازاریابی ویدئویی به شما مشاوره تخصصی دهند.

ترکیب گرافیک و تصاویر واقعی

این روش بازخورد زیادی برای مشاغل دارد زیرا با ترکیب گرافیک و تصاویر واقعی می توانید بالاترین سطح تیزر تبلیغاتی را ایجاد کرده و پیام را در زمان مناسب در ذهن بینندگان قرار دهید. 

آنچه قبل از سفارش ساخت موشن گرافیک باید بدانید

موشن گرافیک
قبل از سفارش یک موشن گرافیک برای تبلیغات، چند سوال مهم وجود دارد که باید از خودتان بپرسید:
  • بستر تبلیغات تجاری من برای ارائه محصولات و خدمات چیست؟
  • چه نوع فیلم گرافیکی حرکتی برای معرفی محصول یا تجارت من مفید است؟
  • فیلم موشن گرافیک کجا نمایش داده می شود؟ نمایشگاه؟ تلویزیون؟ شبکه های اجتماعی؟
  • هدف از تبلیغات موشن گرافیک و پیام تبلیغات چیست؟
  • مخاطبان تجاری من چه کسانی هستند؟
اگر موارد فوق در تولید موشن گرافیک طرح و پاسخ داده نشود ، انتظار می رود نتیجه تبلیغات ناامید کننده باشد. بسیاری از آژانس های تبلیغات دیجیتال تنها اقدام به سفارش گیری و ساخت موشن گرافیک می کنند بدون آنکه پاسخی برای پرسش های فوق داشته باشند. طبیعتاً نتیجه نهایی چندان مناسب نخواهد بود.

:: اما نگران نباشید !! ما با شما هستیم! ::

استودیو ایلیانا آماده تولید هرگونه محتوا اعم از عکس، فیلم، تیزر، موشن گرافیک، محتوای متنی است و علاوه بر آن، می تواند به صورت منظم آنها را در شبکه های مجازی شما ارسال کند.

سناریو تبلیغات ویدئویی و موشن گرافیک

یکی از قسمتهای مهم و تأثیرگذار در موشن گرافیک (Motion Graphics) سناریوی آن است ، متنی که تمام جلوه ها و عناصر بصری و صوتی بر اساس آن شکل می گیرند و جنبه اصلی تعامل کاربر است. حالا پرسش اینجاست که سناریو موشن گرافیک چطور باید باشد؟

سناریو هدف گذاری شده

شاید اولین چیزی که از یک سناریو به ذهن خطور می کند این است که در مدت زمان کوتاه می توانیم تمام توانایی های یک شرکت یا برند را به مخاطب انتقال دهیم. با این وجود ممکن است لازم نباشد مخاطب در اولین قدم از تمام جزئیات آگاهی داشته باشد. بنابراین ، دانستن هدف سناریو بسیار مهم است. این که بدانید هنگام نوشتن یک سناریو موشن گرافیک چه چیزی را باید با مخاطب به اشتراک بگذارید. محتوای یک سناریویِ هدفمند از بررسی رفتار مخاطب و در نظر گرفتن هدف کلی کسب و کار حاصل می شود.

سناریو خلاقانه

موشن گرافیک ها با انعطاف پذیری بالا و همچنین ترکیب تصویر و صدا بستر مناسبی برای ایده های خلاقانه هستند. یک سناریوی موشن گرافیک را افرادی می توانند بنویسند که دید هنری جذابی دارند و به شکلی کاملاً خلاقانه مفهمومی را در قالب تیزر یا موشن گرافیک به مخاطب هدیه می دهند که تاکنون دیده نشده است و این باعث می شود مخاطبان برای مشاهده آن مشتاق باشند. خلاقیت همیشه به معنای سخت بودن نیست! گاهی پیاده سازی یک مفهوم ابتدایی با شکلی متمایز و خلاقانه می تواند بازخورد مناسبی ایجاد کند.

سناریو مختصر و مفید

امروزه ، هنگامی که افراد در معرض مقدار زیادی محتوای متنی و تصویری در وب سایت های مختلف قرار می گیرند ، احتمالاً از پیگیری طولانی مدت خسته خواهند شد. از طرف دیگر ، یکی از ویژگی های فیلم موشن گرافی این است که محتوا را در کمترین زمان تحویل مخاطب می دهد. سناریوی موشن گرافیک های طولانی از این جهت مفید است که می تواند همه مطالب را در کنار هم قرار دهد ، اما شانس کمی برای دیده شدن دارد. بنابراین یکی از ویژگی های مهم یک سناریو خوب این است که در کمترین زمان ممکن مطالب خود را به روشی جذاب به مخاطب ارائه دهد.

سناریو با ادبیات مناسب

سناریوی موشن گرافیک باید کاملاً حساب شده باشد تا بتواند با مخاطبان خاص خود ارتباط موثرتری برقرار کند. استفاده از ادبیات و کلمات مناسب یکی از مواردی است که باید هنگام نوشتن یک سناریو مورد توجه قرار گیرد. استفاده از ادبیات محاوره ای و یا رسمی هرکدام در جای خود می تواند مؤثر واقع شود. اما اگر به صورت اشتباهی بکار گرفته شوند، می توانند نتیجه را معکوس کنند! استفاده از لهجه، نوع کلام، توناژ صدا، زبان و جنسیت نیز هرکدام در جای خود، مهم هستند و باید در یک سناریوی موشن گرافیک حرفه ای به آن ها توجه شود.

ساخت موشن گرافیک با داستان سرایی

داستان ها مهم اند. از قدیم هم همینطور بوده اند! هرکسی ترجیح می دهد بجای شنیدن کلمات خشک و اصطلاحات پیچیده، متنی ساده و در عین حال داستان گونه بشنود.

ما در ایلیانا موشن گرافیک ها را در قالب داستان های کوتاه می سازیم زیرا موشن گرافیک با پخش در وب سایت، اینستاگرام یا هر کانال دیگری، به مخاطب اطلاعات می دهد، باعث سرگرمی شده و با ایجاد اعتبار در عین حال بدست آوردن توجهِ مخاطب، حضور آنلاین شما را پر رنگ تر می کند.

تعرفه ساخت موشن گرافیک با توجه به سناریو، طراحی، صدا، کاراکتر، موزیک، افکت، تدوین، و غیره… متفاوت است اما برای رفاه شما، قیمتی تقریبی و بر اساس زمان در نظر گرفته ایم که می توانید در صفحه لیست قیمت آن را مشاهده نمایید:

تولید محتوا با داستان سرایی

ویدیو، آینده است!

محتوای ویدیویی

ویدیو آینده است! محتوای ویدیویی جزئی اساسی از هر استراتژی محتوا است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید! یک سرمایه گذاری بزرگ، برای رسیدن به رؤیاهای بزرگ!

فرض کنید قرار است نظرات مشتریان خود را در وب سایت یا شبکه اجتماعی منتشر کنید. این کار می تواند به صورت یک متن ساده و عکس باشد، یا با ویدئویی کوتاه! با توجه به تأثیر گذاری ویدئو، خودتان در باره مقایسه نتیجه نهایی این دو روش فکر کنید!

تیم فیلمبرداری و گرافیکی ایلیانا آماده انجام کلیه امور مربوط به تهیه محتوای ویدیویی شما است.

Creating Integrated Content Campaigns

ایجاد کمپین های محتوای یکپارچه

محتوای با کیفیت، جذاب هست اما کافی نیست! شما برای افزایش فروش خود نیاز به کمپین های یکپارچه دارید. این کمپین ها توسط تیم های ایلیانا به طور سراسری در بخش های مختلف از بهینه سازی برای موتورهای جستجو گرفته تا بازاریابی در شبکه های اجتماعی، با رعایت از دستورالعمل های تجاری اجرا می شوند تا برای مخاطبان شما ایجاد ارزش کرده و هدفِ تعیین شده در استراتژی را محقق کنند.

تیم بازاریابی ایلیانا متشکل از همکاری نزدیک نویسندگان محتوا، طراحان گرافیک و مدیا، مدیران شبکه های اجتماعی، مشاوران بازاریابی دیجیتال، کارشناسان فنی SEO و استراتژیست هایی است که پروژه های کوچک و بزرگ را نظارت و راهبری می کنند.

ایلیانا دقیق، هدفمند و متمرکز است تا بتواند پاسخگوی نیازهای تخصصی، به روز و حساب شده ی شما باشد.

بسته های موشن گرافیک استودیو ایلیانا​

ما موشن گرافیکی را ایجاد می کنیم که با اهداف تجاری شما همسو باشد! موشنی که با مخاطبان شما صحبت کند! موشنی که برازنده برند شما باشد!